K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

9.8.2020 | Mirek Mazal

K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

/

Foto: Autoleitner

I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.

BMW M5 generace E39 zůstává roky příkladem promyšleného designu skrývajícího parádní techniku definovanou konzervativním přístupem k vývoji řidičsky zajímavého vozu. Elegantní tvary z minulého tisíciletí jsou nadčasové, na rozdíl od většiny novějších generací mnichovské pětky.

Nestárnoucí M5 E39 se nyní objevila v nabídce nizozemského Autoleitner ve vskutku výjimečném stavu. Leitner obchoduje hlavně s podobným zbožím, proto se stříbrný supersedan hodí do nabídky navzdory dnes už devatenácti svíčkám na narozeninovém dortu. Moc pěkný kus lakovaný odstínem 354 Titanium Silber najel pouze 87 tisíc kilometrů s pravidelným servisem i zjevně příkladnou péčí. A na jeho stavu je to znát.

Exteriér přežil v prvotřídní kondici, naleštěná karoserie je bez sebemenšího poškození stejně a doplňují ji nepoškrábané lité disky obuté do osmnáctipalcových pneumatik Michelin Pilot Sport 3 o rozměrech 245/40 a 275/35. Pohledem do motorového prostoru vyplněného čtyřlitrovým osmiválcem se skoro nechce věřit, že 400 koní (294 kW) někdy dostalo volnost, a to stádo dovede popohnat ručičku tachometru k hodnotě 293 km/h bez omezovače.

Jde jistě o jednu z nejzachovalejších M5 E39 na trhu, což jen podporuje pohled do kabiny. Stále svěží a neodřená černá kůže obklopuje celý interiér, místy přibylo hliníkové obložení - tohle je je celkově konzervativní specifikace. Dobře sladěný kokpit je vybaven například navigací, elektrickými sedadly, sklopnými a stmívacími zrcátky či elektricky ovládanými sedadly s pamětí, k plné výbavě ale dostupnému repertoáru ještě něco chybí.

Dosavadní majitel auto hlavně garážoval, pravidelný servis mu ale nechyběl. Navzdory relativně nízkému počtu ujetých kilometrů (ani ne 5 tisíc za rok...) má za sebou bohatou historii údržby - například za poslední čtyři roky byl vůz v servisu dvakrát přes přes najetí pouhých 1 500 km. Všechny zásahy automechaniků jsou zapsány v servisní knížce, která je podpořena i adekvátními fakturami.

Ta poslední, prodejní může být vystavena s konečnou částkou 44 500 Eur (1,17 milionu Kč), což není málo peněz. Na lepší exemplář M5 E39 ale na trhu narazíte jen zřídka a a nezapomeňte - je to poslední auto tohoto typu s manuálním řazením a V8 bez turba, pozdější iterace už měly buď turbo, jiný počet válců nebo automatickou převodovku jako neodmyslitelnou součást výbavy. V tomto kontextu můžeme jen připomenout, že jsme skoro přesně před 5 léty upozorňovali, že z tohoto auta bude ceněný sběratelský artikl. Tehdy šlo nejlepší kusy na trhu koupit za 500, 600, zřídkakdy 700 tisíc Kč. Dnes stojí srovnatelné vozy dvojnásobek a nelze čekat, že by kdykoli v budoucnu staly nechtěnými.


K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 1 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 01K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 2 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 02K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 3 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 03K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 4 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 04K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 5 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 05K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 6 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 06K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 7 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 07K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 8 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 08K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 9 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 09K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 10 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 10K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 11 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 11K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 12 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 12K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 13 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 13K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 14 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 14K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 15 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 15K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 16 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 16K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 17 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 17K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 18 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 18K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 19 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 19K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 20 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 20K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 21 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 21K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 22 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 22K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 23 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 23K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 24 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 24K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 25 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 25K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 26 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 26
TOto BMW M5 E39 je z roku 2001, přesto si díky svému stavu a umírněnému nájezdu drží cenu. Foto: Auto Leitner

Zdroj: Auto Leitner

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.