Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Putinův Mercedes S Pullman. Najeto má minimum a není až tak drahý
20.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete jezdit prezidentskou limuzínou, ale nejste prezident? Nyní je možné si pořídit auto po Putinovi. Nenajelo moc a je plné výbavy, ale chce to šoféra.
Chtěli jste vždycky jezdit jako prezident? Mercedes-Maybach S si může pořídit každý, kdo je schopen zaplatit jeho pořizovací cenu, startující u nás na 3,6 milionu korun. To ale pořád není úplně jako prezident, významné hlavy států jezdí spíše ve verzích jako Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard, tedy obrněných a prodloužených. Takový stroj už ale stojí milionů skoro 13 a výše zmíněnou optikou to není jediný nedostatek - i když po takovém sáhnete, budete mít auto, ve kterém by sice nějaký prezident jezdit mohl, ale nejezdil.
Jestliže chcete auto, kterým nějaký prezident opravdu jezdil a nezadluží celou vaši rodinu na dvě generace dopředu, jedno takové bychom tu dnes měli. Je to Mercedes-Benz S 500 L Pullman generace W140, který jezdil pro Kreml. Byl vyroben v roce 1998 a do státních služeb nastoupil současně s Vladimirem Putinem, který je prezidentem od roku 1999.
Zatímco dříve jsme tu tedy měli limuzínu, kterou pro Putina vyrobili, ale on ji nechtěl, dnes tu máme vůz, který pro Putina vyroben nebyl, ale on ho chtěl. Jeho záliba „v pullmanech” je známá dnes užívá o dvě generace novější kusy, ani tento ale nepozbyl za léta na světě mnoho ze své atraktivity. Ostatně, Kreml má podobných limuzín k dispozici samozřejmě víc, takže i přes skoro 20 let „na hrbu” si tohle auto moc nesjelo.
Pod kapotou není dvanáctiválec, číslo 500 ukazuje na pětilitrovou V8 o výkonu 320 koní. Auto má za sebou 12 429 km, takže zas tak často používáno asi nebylo. Jistě ale ne proto, že by v něm bylo málo místa nebo že by chyběla výbava. Je tu všechno, na co si vzpomenete, od individuálních sedaček vzadu místo lavice, které jsou vyhřívané a elektricky nastavitelné, přes vlastní klimatizaci pro prostor vzadu až po druhý audiosystém na zadních sedadlech.
Samozřejmostí jsou také záclonky na oknech vzadu, aby dovnitř nesvítilo přímé slunce a aby tam nebylo vidět. Dveře i víko zavazadelníku mají servodovírání, za zadní loketní opěrkou je lednička a řidič má k dispozici dešťový senzor, abychom vyjmenovali něco z další výbavy. Zajímá-li vás spotřeba tohoto stroje, posloužíme číslem té kombinované - 15,4 litru na 100 km. Hmotnost neznáme, ale jistě nebude nízká, i když o pancéřovanou verzi nejde.
Co známe, je cena. Tahle ex-prezidentská limuzína může být vaše za 79 950 Eur, tedy asi 2,16 milionu korun, a stojí u dealera v německém Quackenbrücku nedaleko Brém. Není to málo a pořizovat si ji jako rodinné auto asi nemá smysl, ale pokud pomýšlíte na osobního šoféra a nejste zatím rozhodnuti, v čem vás bude vozit, tohle by nemusel být tak marný nápad. Jednak ušetříte a jednak budete jezdit autem, v nímž se vozila jedna z pozoruhodných figur historie tohoto světa...
























Tohle auto před časem vozilo ruského prezidenta Putina









Velmi pravděpodobně je to jeden z Pullmanů na těchto fotkách. Ty na sněhu jsou ze soutěží řidičů kremelské garáže, který z nich umí s vládními auty jezdit nejlepe
Zdroje: Mobile.de, English Russia, Mercedes Classic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
před 9 hodinami
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 10:37
- Marc a Alex slavili 10:20
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 včera 20:05
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato včera 14:00
- WSBK 2026: O dva stabilní jezdce méně včera 10:41
Nejčtenější články
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
26.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
26.10.2025
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
26.10.2025
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
26.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
