Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Schumiho F1 z kontroverzní sezóny 1997. S touhle nabral Villeneuva
10.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Přímý účastník jednoho z kontroverzních momentů kariéry Michaela Schumachera je na prodej.
Pokud jste hltali Formuli 1, když byl Michael Schumacher na vrcholu slávy, jistě rádi přijmete za své cokoli, co s touto ikonou motoristického sportu souvisí. A bude to platit o tím spíše za situace, kdy Schumi zůstává paralyzován po své těžké nehodě na lyžích.
Pomineme-li různá trička, čepice a podobné artefakty, můžete odnedávna sáhnout po hodinkách, které navrhl sám Schumacher ještě když byl zdravý. Dvakrát levné nejsou, stojí miliony Kč, ale mezi věcmi, ve kterých německý závodník měl prsty, patří k tomu levnějšímu. Nedávno se objevilo v aukci poslední prodané Ferrari FXX s jeho podpisem, na které budete potřebovat milionů už desítky.
Pokud jste ale „nejrychlejšímu ševci” svého času fandili, snem muselo být v prvé řadě projet se s jeho závodním autem. Svého času byl dost nesplnitelný, ale pokud jste od té doby zvládli vydělat jmění, můžete si ho splnit nyní. Na prodej je totiž monopost, se kterým jezdil Schumacher v roce 1997. Ne replika, ale přímo ta konkrétní formule Ferrari, s níž se Schumi účastnil své zřejmě nejkontroverznější sezóny.
Tento vůz navíc tím nejznámějším a nejdůležitějším v celé sezóně. Nese šasí číslo 178, takže jde o stroj, s nímž se německý pilot účastnil čtyřech posledních závodů a ten předposlední vyhrál. Do toho úplně posledního, velké ceny Evropy v Jerezu, tedy vstupoval jako vedoucí muž mistrovství světa s velkou nadějí na celkové vítězství. Jenže Williamsy byly ten rok prostě lepší a Schumacher na trati musel svést přímou bitvu s jeho v tu chvíli jediným soupeřem - Jacquesem Willeneuvem.
Co se tehdy stalo, si patrně budete pamatovat, a pokud ne, připomene vám to video níže. Schumacher s Willeneuvem tehdy kolidovali a vina za nehodu byla připsána Němci, přestože to byl on, kdo kvůli ní závod nedokončil a o možný titul mistra přišel. Ve výsledku byl Schumacher dokonce diskvalifikován z výsledků celé sezóny, i když mu jinak se 78 body (Willeneuve 81) patřil titul vicemistra.
Tento stroj je tedy pořádný kus historie. Právě po skončení tohoto závodu a tím i jeho aktivní kariéry putoval do garáže soukromého sběratele, který ji nyní chce poslat do světa. Není to samozřejmě vůz, se kterým byste jezdili po běžných silnicích, třebaže někdejší reklama na Fiat Seicento, kterou si můžete prohlédnout níže, říkala něco trochu jiného. Ale po okruhu to tohle auto jistě zvládne a bude tam středem pozornosti, i kdyby hned vedle přijelo kompletní trio hybridních hyperaut.
K vozu je kompletní dokumentace a aukce se má konat 26. září. Odhad ceny, za kterou se monopost nakonec prodá, je 1,3 - 1,5 milionu Eur, tedy 34,5 - 39,8 milionu Kč. Není to málo, ale také není příležitost si koupit skutečnou formuli každý den. Schumacher v roce 1997 sice nebyl mistrem světa, ale do historie se stejně zapsal. A mimochodem, ten závod v Jerezu znamenal první vítězství v kariéře Miky Hakkinena, který tím zahájil éru novodobých úspěchů McLarenu i svých vlastních.
Po stránce současného stavu Michaela Schumachera nicméně žádné dobré zprávy nepřinášíme. V posledních týdnech rozvířily klidné vody jen prohlášení vypuštěné Mikou Häkkinenem, které naznačovaly zlepšení, byly ale spíše projevem zbožných přaní směrem k dávnému Häkkinenovu soupeři a - dle jeho vlastních slov - starému příteli. Schumacherova manažerka Sabine Kehm tuto událost nekomentovala a za platný musíme stále považovat poslední známý stav. Bohužel...















Schumacherův monopost je na prodej, ovšem za adekvátní cenu
Tahle nehoda na okruhu Jerez pravděpodobně stála Schumachera titul mistra světa v roce 1997
Zmíněná reklama na Fiat Seicento z roku 2000
Zdroje: Auctionata
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva