Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes nejetá poslední Škoda s motorem V6, je to lístek na vlak do dob, které se nikdy nevrátí
18.1.2022 | Petr Miler
Svého času nešlo o žádnou raritu a když uvážíme, že její výroba skončila před sedmi léty, nemuselo by jít o velkou raritu ani dnes. Ve stavu zánovního auta ale dnes Superb Combi V6 FSI 4x4 raritou je.
Loni jsme vám předestřeli skryté poklady autobazarů, které vám za slušné peníze dají hodně výkonu a dynamiky. Jedním z vozů, na nějž v této souvislosti přišla řeč, byla Škoda Superb druhé generace s motorem 3,6 V6. Jde o poslední škodovku s šestiválcem, která byla svého času jednoznačnou vlajkovou lodí značky. Kdysi jsme ji testovali a byť ani tehdy nešlo říci, že by to byl uragán na kolech, slabé a pomalé auto to určitě nebylo. A objemný motor V6 bez turba pod kapotou má své kouzlo už kvůli tomu, čím je.
Nebyl to žádný prodejní propadák, z hlavy už nedostanu přesné číslo, ale sami lidé ze Škody byli svého času překvapeni, jak velké procento zákazníků po vrcholné verzi sahá. Nebyli to ale obvykle fajnšmekři se 70 auty v garáži, nýbrž lidé hledající dobrý poměr výkonu a ceny ve vyšších třídách, kteří s vozem pravidelně jezdili. A podle toho vypadá dnešní nabídka ojetin - většinou mají najeto hodně a omezenou atraktivitu mají už kvůli tomu. Výjimky se ale ještě najdou.
Nyní tu máme nabídku německého prodejce z nedalekých Drážďan, který nabízí Superb II 3,6 V6 po faceliftu ze samého konce výroby. Už to zní zajímavě, výjimečnější je ale stav vozu - najeto má za 7 let pouhých 36 tisíc km, tedy ani ne 6 tisíc km za rok. To je neobyčejně málo a vůz vypadá podle toho. Je opravdu zachovalý zvenčí i zevnitř, je to v podstatě zánovní auto a i technicky je podle prodejce v perfektním stavu. Něco takového zcela jistě splňuje definici skrytého pokladu se slušným výkonem (260 koní) i dynamikou (stovka za 6,6 s, maximálka 247 km/h).
Tradicionalisty může zamrzet, že auto dostalo trochu upravený zevnějšek ve stylu verze Scout, to si možná předchozí majitel mohl odpustit. A vzhledem k jeho stáří, nájezdu a stavu nejde o zase tak levné zboží - 25 990 Eur znamená asi 633 tisíc Kč. Chtít za prakticky nejetý šestiválcový kombík Superbu s pohonem 4x4 a velmi slušnou výbavou Elegance s příplatky cenu srovnatelnou s „oholenou” novou Octavií 1,5 TSI pochopitelně není nemístné, ale už to jistě není auto pro každého.
Na druhou stranu... kdo může říci, že jezdí dodnes zánovní poslední Škodou s motorem V6? V současné době v podstatě jen čekáme, kdy se čeká automobilka přidá ke koncernovému šiku a oznámí termín, kdy přestane vyrábět jakékoli spalovací motory, natož pak jakkoli větší. Tohle je prostě lístek na vlak do dob, které už se zaručeně nevrátí a jako takový může být pro některé k nezaplacení.




















Dodnes zánovní Superb Combi V6 FSI se objevil na prodej v německých Drážďanech. S 36 tisíci km stavem skutečně nemá daleko novému vozu, vyloženě laciný ale není. Foto: Die Autogesellschaft Dresden, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva