Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12. Auto původně za 14 milionů dnes může být vaše pomalu za drobné
7.2.2025 | Petr Miler
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo.
Máme nepochybně štěstí, že nežijeme v místech, kde bychom se museli obávat o vlastní život, kdykoli vyjdeme na ulici. Česká republika je obecně velmi bezpečnou zemí, Evropa je obecně bezpečným kontinentem, toto privilegium málokdo doceňuje. Přesto i tady existují lidé, kteří se o své zdraví či dokonce život musí obávat víc než jiní.
Paradoxem je, že jde obvykle o jedince ze dvou zcela opačných konců společnosti. Jedni budou velmi úspěšní a bohatí lidé, kteří mají nepřátele už proto. A druzí lidé pohybující se za hranicí zákona, kde též není bezpečno pro nikoho - ať už kvůli (podobně) nekalé konkurenci, tak kvůli zájmu bezpečnostních složek, které nemusí ve vyhrocených situacích váhat tasit.
Někomu z těchto vod (anebo nenapravitelným paranoikům, že?) může posloužit výjimečné Audi na fotkách níže. Na první pohled může působit relativně obyčejně, je to A8 generace D3, i když už znak nejlepšího motoru W12 na masce chladiče naznačuje, že o nic úplně obyčejného nepůjde. Podstata ale vidět není, jde totiž o pancéřované provedení od tovární divize zabývající vývojem a výrobou takových aut.
Vážně nenajdeme mnoho vozů, kterým by šlo bez okolků přiřadit označení luxusní osobní tank. Tady je skryté v luxusu vrcholného Audi A8 6,0 W12 v kombinaci s pancéřováním dle normy VR7. Verze Security poslala hmotnost vozu na masivních 3 250 kg, zrovna to je ale to poslední, co vás s 450 koňmi šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou bude trápit. Výměnou za asi tunu „neživé váhy” navíc dostanete nejen vnější opláštění schopné odolat téměř všem ručním zbraním, ale i spodní ochranu proti výbuchu granátu nebo kola s pneumatikami, které nejde prostřelit.
Tento vůz přišel jako nový na až brutálních 580 000 Eur (přes 14,5 milionu Kč), kdo by ovšem čekal, že půjde nadále o extra drahé zboží, mýlil by se. A to i když jde o skoro nepoužité zboží, pouhých 14 715 km najetých ve francouzských diplomatických službách je skoro nic. Nakonec jde o vůz z roku 2006, a tak i se zmíněným minimem km na tachometru stojí v prý technicky perfektním servisu baťovských 49 999 Eur, tedy asi 1,25 milionu Kč. Z původní ceny zmizlo přes 86 procent.
Proč, když je auto tak skvělé? Protože zákazníků o něj bude jedním slovem minimum. Jak jsme již zmínili, bohatý člověk si koupí znovu nové za 14 milionů, Jenda Benda ze sousedství obrněnou A8 neocení asi a zbude vám v ruce pár potenciálních kupců. Třeba nepříliš úspěšní desperáti, kteří na auto za víc než milion nemají. Navíc jsou tu šílené provozní náklady. Třeba jedna nová neprůstřelná pneu přijde na 2 300 Eur (asi 58 tisíc Kč), takže jen jedna sada pneumatik přijde na skoro čtvrtinu ceny vozu. A bez odolného obutí je vám všechno to zbylé obrnění pomalu k ničemu...
Patrně i to je důvod, proč auto prodává jeho současný majitel, jinak údajně zámožný vlastník rozsáhlé kolekce automobilů. I ten nakonec poznal, že každá legrace něco stojí. Prodávající i jeho jménem říká, že na autě není na první pohled vůbec znát, že jde ve skutečnosti o luxusní tank, v podstatě dokud nestáhnete okna nebo neotevřete zavazadelník. Tak či onak si nemusíte dělat starost, když na vás budou pálit útočníci klidně s AK-47 a vy si pojedete vesele dál. Bude chtít trochu blázna, aby si takový vůz pořídil, ale proč ne, každému dle jeho gusta.











Audi A8 W12 s továrním pancéřováním je vskutku výjimečná věc. Vzhledem k míře dosavadního využití ani nevyjde draho na pořízení, provoz se ale jistě prodraží tak jako tak. A prodat vůz dál bude složitý úkol. Foto: DAG Deutsche Autogesellschaft Leipzig, publikováno se souhlasem
Zdroj: DAG Deutsche Autogesellschaft Leipzig@Mobile.de
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva