Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je úplně nový, „nevybalený” Ford GT 2005. Jel jen 4 km z fabriky na kamion
5.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jestliže vás Ford nedostává do kolen novou generací GT, je tu šance koupit si jako nové auto tu předchozí. Není levná, je ale pořád levnější.
Čas od času píšeme o autech, která jsou na prodej „jako nová”. Klidně mají za sebou třeba 10, 15, 25 let života, za tu dobu se ale zkrátka sotva pohnula. Někdy stála celou dobu v garáži, někdy třeba u dealera, jindy s nimi majitelé vyrazuli dvakrát za rok do kostela a jinak je leda leštili.
Stavu nového auta se hodně přiblížila třeba tahle Lancia Delta HF Integrale. Její majitel s ní nikdy nejel, jen ji servisoval, aby ji po letech mohl nabídnout na prodej s obrovským finančním ziskem - tedy, potenciálním. Měla najeto 50 km, dnes tu ale máme auto, vedle jehož proběhu je i těch padesát kilometrů něco jako cesta kolem světa.
Tenhle Ford GT z roku 2005 je po stránce najetých kilometrů opravdu nový. Jistě, je mu dvanáct let, ale za tu dobu jel po vlastní ose leda z výrobní linky na kamion. Na displeji mu svítí 2,6 mil, což je 4,2 kilometru. Ne 42, opravdu čtyři celá dva, něco, co většina lidí nemá problém uběhnout bez zastávky.
Podle prodejce je tohle exemplář s nejnižším kilometrovým proběhem na světě a my nemáme důvod mu nevěřit. Není problém narazit na Ford GT s 5 - 10 tisíci na tachometru, spousta majitelů s nimi moc nejezdí pro uchování hodnoty, ale 4,2 km je opravdu neobyčejně málo.
Vůz byl prý dovezen do současné garáže 16. května 2005 na podstavcích s kolečky, takže se netočila ani kola, nebyl ani tlačen nebo tažen. A z téhle garáže taky na podstavcích vyjede v červnu letošního roku. Fotografie jsou čerstvé, první majitel odmítl přípravu před prodejem, takže auto je skutečně „nevybalené” všude zůstaly ochranné igelity a všemožné nálepky, samozřejmě včetně tzv. window sticker, kde se mimo kompletní výbavy dozvídáme i o původní spotřebě paliva dle EPA.
Cena tohoto stroje času je 465 tisíc dolarů, tedy asi 11,8 milionu korun; inzerát najdete zde. Vzhledem k tomu, že se tahle auta jako nová prodávala za nějakých 160 tisíc dolarů, zhodnocení o 200 % během pouhých deseti let z tohoto GT dělá perfektní investici. Podobně ale bude nejlepší ho koupit jako investici; chcete-li se svým novým GT jezdit, volili bychom kousek, který se po svůj dosavadní život hýbal vlastní silou - pár tisíc ujetých kilometrů na jeho stavu asi nepoznáte a cena bude jistě nižší.
Na druhou stranu, pokud vás Ford neuchvátil novým GT a jeho podivnostmi, je to jedinečná šance koupit si jako nové auto jeho předchozí generaci. Jiné takové dost možná ani už neexistuje. A nakonec, i těch 465 tisíc dolarů je nižší cena, než kolik chce Ford za novou generaci. Nehledě na to, že prodávající nebude dělat drahoty vám vůz za tuto cenu přepustit...




















Tenhle Ford GT najel za 12 let jen 4 kilometry, dá-li se v případě takové kilometráže vůbec hovořit o ježdění
Zdroj: Autotrader
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před hodinou
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 08:18 - Vrooom
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
