Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vzácný sériový Mercedes CW 311. Isdery Imperator vzniklo jen 30 kusů
9.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jméno Isdera Imperator znát nemusíte, není to ale nic jiného než produkční verze Mercedesu CW 311. V útrobách je pětilitr z 500 E a manuální řazení.
Nejeden automobilový nadšenec si vzpomene na Mercedes-Benz CW 311. Vznikl jako potenciální nástupce Gullwingu a vlastně to ani nebyl Mercedes. Měl jeho loga a techniku, ale byl dílem Eberharda Schulze, který předtím u automobilky pracoval. Loga na něj přilepil bez svolení či vůbec vědomí automobilky, která se s ním proto chtěla soudit. Pak si ale uvědomila, že má před sebou sporťák jak z jiné planety a skvělou reklamu, za kterou neutratila ani pfennig.
Loga třícípé hvězdy tak nakonec na voze zůstala právem a Mercedes se vážně neměl za co stydět. Vůz vznikl už na konci 70tých let a skoro 320 km/h dokázal coby stroj připravený pro výrobu jezdit skoro dekádu před Ferrari F40. Automobilka dokonce uvažovala o výrobě, ale nikdy k ní nepřistoupila, zůstalo tedy jen asi deset prototypů - s odpovídající hodnotou, pochopitelně. To všechno jsme vám přiblížili v článku věnovaném tomuto vozu.
Schulz se ale nechtěl vzdát a svůj koncept CW 311 převedl pod svou značku Isdera, kterou dříve spoluzaložil. Dal mu jméno Imperator 108i a pustil se do výroby. Imperatorů vzniklo v letech 1984 - 1993 celkem 30 kusů a i když to tou dobou už nebyla taková „bomba” jako v roce 1978, auto mimozemského zjevu a do značné míry i technických parametrů to bylo stále.
První kusy měly jediné zpětné zrcátko jako periskop na střeše, což znamenalo velmi neobvyklý vzhled. Pozdější kusy - údajně jich bylo 13 - ale měly trochu uhlazenější příď, která méně připomínala 70. léta, a konvenční zrcátka po stranách. A právě takový vůz máme dnes před sebou - Imperator 108i z roku 1991, který je na prodej v Londýně.
Jsou tu i další odlišnosti od původního CW 311, např. vidíme jiná kola, koncovky výfuku na pravé, nikoliv na levé straně a výdechy nad předními koly. A také tohle konkrétní auto, třebaže inzerované jako Isdera, má na přídi a zádi loga Mercedesu. Na volantu už ale opět vidíme letícího jestřába Isdery, hvězdy Mercedesu byly pravděpodobně dodatečnou úpravou majitele.
Co zůstává stejné od 70. let, je laminátová karoserie na ocelovém prostorovém rámu, dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu a osmiválec Mercedes-Benz s manuální převodovkou. V tomhle případě to je pětilitrový motor M119, který v sériové verzi produkoval 326 koní a 479 Nm. Na stovce by tento vůz měl být za 5 vteřin a měl by zvládnout maximálku 288 km/h - méně než původní stroj, ale dost na to, abyste dostáli jeho vesmírnému vzezření.
Tento konkrétní vůz prý stál dlouhou dobu v muzeu v Japonsku, nyní je k prodeji v Londýně. Má za sebou údajně jen 800 kilometrů. V jakém stavu je nyní, jestli se např. prodejce postaral o kompletní servis, abyste mohli domů odjet po vlastní ose, nevíme, ale při ceně 495 tisíc Eur (11,8 milionu korun) by nebylo od věci to očekávat, i když to inzerát nezmiňuje. V každém případě to bude jistě krásný příspěvek do sbírky nového majitele, takové auto se v prodeji vidí velmi, velmi zřídka...































Tohle auto mělo být Mercedes a má loga Mercedesu, ale je to Isdera a je velmi ceněná
Zdroje: DD Classics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 2 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis