Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární nezničitelný Mercedes je k mání dodnes nejetý. Stroj, který přežije i apokalypsu, nestojí mnoho
1.11.2022 | Petr Miler
Jestliže za vás dnešní geopolitická situace nutí k přípravě na světovou apokalypsu, máme pro vás tip, jak si odbýt její automobilovou část. Vůz, který platí za nezničitelný, je k mání takřka nejetý v kompletně původním stavu.
Čas od času se zmiňujeme o autech, která si nechají líbit opravdu hodně a i po mnoha letech i stovkách tisíc kilometrů vypadají, jako by před pár týdny opustila fabriku. Historie takových vozů poznala víc, jen málokteré ale mají takovou pověst jako Mercedesy z přelomu 80. a 90. let. Není to náhoda, německá automobilka tehdy skutečně stavěla svou image kolem mimořádné odolnosti. A s některými typy to snad až přehnala.
Nedivíme se tedy těm, kteří by takový vůz chtěli i dnes, problém je ale v tom, že od Mercedesu ani kohokoli jiného už žádný takový vůz jako nový dávno nekoupíte. Tedy většinou, nyní ale máte příležitost jeden skoro nový stroj tohoto ražení pořídit. Je to model 190 z roku 1991, který za prvních 31 let provozu najel pouhých 12 354 kilometrů. Není to vtip ani překlep, nechybí tam nula, prostě pár set kilometrů za rok, po několik dekád.
Auto si jako nové koupil starší muž jako svůj poslední automobil. A mnoho si toho s ním neužil. Auto prý bylo téměř neustále v garáži a nikdy nepoznalo prosolené silnice. Taková tvrzení neověříme, zde ale pochybovat nemáme důvod. Mimořádná historie je na autě vidět, vypadá dodnes jako nové. Ačkoli je na něm prý vše původní, nevidíme žádné opotřebení, nic prý není zrezivělé, interiér září novotou. Tohle auto je zkrátka tak blízko stavu, v jakém vyjelo z továrny, jak to u 31 let existujícího vozu jde.
Je to pomalu svatý grál mezi takto starými-novými auty, takže na místě by bylo čekat velmi ambiciózní cenu, ta se tady ale nedostavila. Pokud byste jej chtěli, potřebujete velmi přijatelných 11 500 euro, tedy asi 281 tisíc korun. Není to málo za tři dekády starý Mercedes, ale na poměry zachovalých 190 to mnoho opravdu není. Jsme si tak skoro jisti, že se najde sběratel, kterému se bude tento vůz náramně hodit. Nebo fanoušek, kterému se nechce dávat násobky této sumy za novou třídu C s nejasnými vyhlídkami na dlouhověkost. Či někdo, kdo čeká konec světa, neboť tohle auto opravdu nepotřebuje k fungování téměř nic krom benzinu.
Pod kapotou je benzinový motor 1,8 se 108 koňmi, takže nečekejte žádného rychlíka, ostudnou dynamiku ale také ne. Při hmotnosti jen 1 150 kg tento vůz zrychluje na stovku za 12,7 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. Na rychlé přesuny po dálnicích už to nebude, pokud se ale o něj budete starat a používat jej na pravidelné mírné ježdění, možná vám bude sloužit do doby, než vám doktor v 80 letech sebere papíry, protože nerozeznáte manželku od zebry.
Tohle je pro změnu výhoda atmosférického motoru podobných parametrů - nezabije ho skoro nic. Zbytek auta je prostě prověřený léty zkušeností jeho někdejších majitelů, málokterý z Mercedesů je odolností tak vyhlášený jako 190 alias W201. Pokud by vám tyto hodnoty stály za zmíněnou sumu, auto stojí v německém Westerstede.







Tohle není auto z muzea Mercedesu, jde o 31letý, téměř nejetý vůz, který měl příkladnou péči. Teď je na prodej za sumu, kterou nelze nazvat nepřiměřeně vysokou. Foto: Peter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB