Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární nezničitelný Mercedes je k mání dodnes nejetý. Stroj, který přežije i apokalypsu, nestojí mnoho
1.11.2022 | Petr Miler
Jestliže za vás dnešní geopolitická situace nutí k přípravě na světovou apokalypsu, máme pro vás tip, jak si odbýt její automobilovou část. Vůz, který platí za nezničitelný, je k mání takřka nejetý v kompletně původním stavu.
Čas od času se zmiňujeme o autech, která si nechají líbit opravdu hodně a i po mnoha letech i stovkách tisíc kilometrů vypadají, jako by před pár týdny opustila fabriku. Historie takových vozů poznala víc, jen málokteré ale mají takovou pověst jako Mercedesy z přelomu 80. a 90. let. Není to náhoda, německá automobilka tehdy skutečně stavěla svou image kolem mimořádné odolnosti. A s některými typy to snad až přehnala.
Nedivíme se tedy těm, kteří by takový vůz chtěli i dnes, problém je ale v tom, že od Mercedesu ani kohokoli jiného už žádný takový vůz jako nový dávno nekoupíte. Tedy většinou, nyní ale máte příležitost jeden skoro nový stroj tohoto ražení pořídit. Je to model 190 z roku 1991, který za prvních 31 let provozu najel pouhých 12 354 kilometrů. Není to vtip ani překlep, nechybí tam nula, prostě pár set kilometrů za rok, po několik dekád.
Auto si jako nové koupil starší muž jako svůj poslední automobil. A mnoho si toho s ním neužil. Auto prý bylo téměř neustále v garáži a nikdy nepoznalo prosolené silnice. Taková tvrzení neověříme, zde ale pochybovat nemáme důvod. Mimořádná historie je na autě vidět, vypadá dodnes jako nové. Ačkoli je na něm prý vše původní, nevidíme žádné opotřebení, nic prý není zrezivělé, interiér září novotou. Tohle auto je zkrátka tak blízko stavu, v jakém vyjelo z továrny, jak to u 31 let existujícího vozu jde.
Je to pomalu svatý grál mezi takto starými-novými auty, takže na místě by bylo čekat velmi ambiciózní cenu, ta se tady ale nedostavila. Pokud byste jej chtěli, potřebujete velmi přijatelných 11 500 euro, tedy asi 281 tisíc korun. Není to málo za tři dekády starý Mercedes, ale na poměry zachovalých 190 to mnoho opravdu není. Jsme si tak skoro jisti, že se najde sběratel, kterému se bude tento vůz náramně hodit. Nebo fanoušek, kterému se nechce dávat násobky této sumy za novou třídu C s nejasnými vyhlídkami na dlouhověkost. Či někdo, kdo čeká konec světa, neboť tohle auto opravdu nepotřebuje k fungování téměř nic krom benzinu.
Pod kapotou je benzinový motor 1,8 se 108 koňmi, takže nečekejte žádného rychlíka, ostudnou dynamiku ale také ne. Při hmotnosti jen 1 150 kg tento vůz zrychluje na stovku za 12,7 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. Na rychlé přesuny po dálnicích už to nebude, pokud se ale o něj budete starat a používat jej na pravidelné mírné ježdění, možná vám bude sloužit do doby, než vám doktor v 80 letech sebere papíry, protože nerozeznáte manželku od zebry.
Tohle je pro změnu výhoda atmosférického motoru podobných parametrů - nezabije ho skoro nic. Zbytek auta je prostě prověřený léty zkušeností jeho někdejších majitelů, málokterý z Mercedesů je odolností tak vyhlášený jako 190 alias W201. Pokud by vám tyto hodnoty stály za zmíněnou sumu, auto stojí v německém Westerstede.







Tohle není auto z muzea Mercedesu, jde o 31letý, téměř nejetý vůz, který měl příkladnou péči. Teď je na prodej za sumu, kterou nelze nazvat nepřiměřeně vysokou. Foto: Peter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 3 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 4 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 6 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 7 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom