Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je závodní Trabant, komunistická legenda pro závody v rallye je dnes překvapivě levná
5.6.2022 | Petr Prokopec
Tušíme, že s ním už žádnou soutěž nevyhrajete, holky ale budou v tomto případě koukat zcela zaručeně. A ne nutně jen na závodech. Uvážíme-li mimořádnost tohoto stroje a jeho recesistický potenciál, stojí opravdu malé peníze.
Trabant je u nás pomalu stejnou legendou jako třeba Lada Niva, i když se v televizním seriálu Návštěvníci dočkal nanejvýš epizodní role. Zasloužil se nicméně o to, aby desítky tisíc lidí dosáhli kýžené svobody, která je s cestováním v autech spojena. I když mluvit o svobodě v době komunistické éry chce přeci jen trochu nadsázky. Faktem nicméně zůstává, že Trabant byl relativně levným a dostupným dopravním prostředkem, při jehož opravách jste navíc mohli využít „zlaté české ručičky“.
Značné popularity nicméně Trabant nedosáhl pouze u nás či ve své domovině, oblíbený byl i v dalších světových zemích. Není tedy překvapivé, že jej celkově bylo vyrobeno 3,7 milionu kusů, a tak by nikoho nemuselo zaskočit, že Němci se před patnácti lety pokusili o moderní interpretaci. Původně se počítalo s motorem od BMW, čímž by vůz plně dostál své někdejší přezdívce BMV, tedy Bakelitové motorové vozítko. Poté měl disponovat elektromotorem, nakonec však nedorazil vůbec.
I to však ve výsledku jen posílilo image originálu, ze kterého se stal ještě větší kult. Kromě nízké ceny za tím stojí i fakt, že se Trabant stal vyhledávaným mezi amatérskými závodníky a nadšenci do tuningu ke slony k recesi. My dnes zůstaneme u první zmíněné skupiny, neboť v Nizozemsku je k mání oranžově lakovaný kousek z roku 1966, který byl uzpůsoben rallyovým soutěžím. Jako takový ovšem již nedisponuje pouze komponenty vyrobenými ve Zwickau, jde o takovou všehochuť.
Nabízený exemplář nafasoval přední i zadní kotoučové brzdy z Volkswagenu Golf. Z modelu Lupo pak pro změnu pochází litá kola, která dostanete hned ve dvou sadách. Kapota motoru disponuje rychloupínáky a byla osazena sáním ze Subaru, mimo to si vpředu lze povšimnout světel Hella Rallye 300. Záď pak zdobí výrazné křídlo, které má pocházet přímo z produkce německé automobilky. Ze stejného zdroje je přitom i sportovní výfukové ústrojí.
Pohonnou jednotku, tedy původní 0,6litrový dvoutakt, si vzala do parády společnost Jamutsi Racing, která zanechala svůj otisk i na náhradním motoru. I ten je součástí dodávky, stejně jako sportovní sedadla QSP, závodní ruční brzda a ochranná klec vlastní výroby, jež se nastěhovaly do interiéru. Novinkou v kabině je startovací tlačítko, byť kvůli aktivaci elektroniky musíte zastrčit klíčky do zdířky pod volantem. Ten rovněž pochází z produkce Trabantu.
Úprav je daleko více, vůz je tak skutečně ideálně připravený na závody nižších tříd či historických vozů. O to více může zarazit cena, která byla nedávno snížena ze 6 000 Eur na 5 500 Eur (cca ze 148 tisíc Kč na 135 tisíc Kč). To opravdu není mnoho, byť za ně dostáváte pouhých 26 koní. Na druhou stranu se jedná o navýšení o nemalých 11,5 procenta (nominálně ovšem jde o nepříliš okouzlující 3 koně) oproti standardnímu provedení.












Pro závody v rallye připravený Trabant je v Nizozemsku k mání je za 136 tisíc korun. Počítat přitom můžete se zvýšeným výkonem, řadou komponentů z Volkswagenu i sportovním příslušenstvím z produkce východoněmecké značky. Foto: Team Kievit, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
13.11.2025
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
