Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání jsou dva dokonalé Renaulty Mégane Coupé, jeden má na tachu 128 km
30.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeden je černý a místo značek stále má jen plastové tabulky s logem Mégane. Druhý je červený a pod kapotou má motor Clia Williams.
Může se zdát, že doby, kdy byl Renault Mégane první generace novým vozem, nejsou zase tak dávnou minulostí. Jenže od jeho odhalení uplynulo už 21 let. Tehdy to bylo jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a Francouzi jimi ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů zaplavili Evropu.
Vedle těchto vcelku obyčejných karosářských variant se ale první Mégane prodával také jako kupé a kabriolet. Jejich design byl svérázný, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si zvlášť na dnešní poměry získalo dost velkou popularitu. Spatřit jej dnes v bazarech není nic mimořádného, naprostá většina z nich je ale buď dávno za zenitem nebo jsou zhyzděny tuningem či spíše tuzingem. Protože je to kupé a bylo - a stále je - snadno dostupné i lidem, kteří se do takových věcí rádi pouštějí.
Narazili jsme ale na dva kusy, které jsou ve stavu blízkém dokonalosti, i když jsou přesně tak staré jako Mégane sám. Oba pocházejí z dob před faceliftem, jeden je z roku 1996, druhý je ještě o rok starší, tedy má 21 let. Člověk by to ale skoro ani nepoznal, nebýt toho, že tahle auta nejsou až tak vzácná - resp. ještě před pár lety nebyla, teď už jich po silnicích zas tak moc nejezdí.
Černý kus z roku 1996 má najeto 128 kilometrů a údajně byl vyroben v belgické továrně Renaultu. Pak byl celou dobu uchováván v hale a nyní je na prodej. Vidíme na něm místo registračních značek plastové tabulky s nápisem Mégane z minulosti. Jeho výbava není stoprocentní, jsou tu např. plechová kola a chybí klimatizace, ale stav naopak téměř stoprocentní je.
Minimálně černý lak karoserie je v perfektní kondici a detailní záběry ukazují, že tohle auto je opravdu jako nové, rozhodně nestálo dvacet let života někde na slunci jižní Francie. Zespoda samozřejmě vidíme nějakou povrchovou korozi, ale vzdušná vlhkost je přítomná úplně všude a tento následek je neškodný. Dost pravděpodobně nebylo nikdy registrováno a bude potřebovat servis, ale pak bude ještě léta sloužit.
Do interiéru bohužel nahlédnout nemůžeme, tedy krom zavazadelníku, ale těžko bude v jiném než stejně dokonalém stavu jako všechno ostatní. Cena ostatně odpovídá - nizozemský prodejce chce za tento vůz 9 999 Eur, tj. 270 tisíc korun. Není to málo za dvacet let starý Renault, navíc s osmiventilovou šestnáctistovkou o nanejvýš 90 koních pod kapotou, jenže toto auto je dost možné jediné takové, které lze koupit. Inzerát si můžete prohlédnout zde.
f





















Černý Mégane Coupé je vážně stroj času
U toho samého dealera stojí ještě jeden podobný vůz. Je červený je o něco starší, z roku 1995, ale je tu lepší výbava - vidíme např. litá kola a klimatizaci, ale také neoriginální rádio. Tohle auto najezdilo jen něco přes 11 tisíc kilometrů a jeho stav je evidentně též velmi dobrý. Není to skoro nové auto, jako černý kus výše, ale někdy je lepší, pokud s ním někdo jezdí málo než vůbec. Toto auto je zkrátka připravené na provoz, u černého Coupé čeká taková příprava na nového majitele.
Červený stroj je zajímavější i svým motorem, dvoulitrem F7R. Ten se montoval i do Clia Williams a zde dává 148 koní a 185 Nm. To stačí k maximálce 215 km/h a zrychlení na stovku za 8,6 vteřiny; je to nejsilnější motor, který se do této generace Méganu dával. Kvůli kilometrům je tenhle vůz levnější, i když ani tak není laciný - přijde na 7 500 Eur, tedy asi 203 tisíc korun. Inzerát je k vidění zde.





















Červený má najeto více, ale jeho specifikace je zajímavější
Zdroje: Autotrack.nl poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
