Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání jsou dva zánovní Mercedesy S z roku 1992. Jako balíček, za 7 milionů
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvě špičkové německé limuzíny za 24 let prakticky nevyjely. Jejich majitel za ně chce dost, i přes ne zcela dokonalý stav méně jetého.
Pokud žijete v přesvědčení, že nejkvalitnější auta vznikla v 90tých letech a ta, co jste si dosud koupili, vám povážlivě docházejí, je tu příležitost „zásobit se” na dalších pár let dopředu. A je opravdu výjimečná - na prodej jsou nyní hned dva exempláře Mercedesu-Benz třídy S z roku 1992.
V čem spočívá její mimořádnost, jste už jistě pochopili - ačkoliv oba kousky vznikly už před skoro 24 léty, jsou prakticky nejeté. Stále jsou ozdobeny dealerskými značkami či igelitovými potahy sedadel a papírovými pláty zakrývajícími koberečky. A nejde o žádná „holátka” - v jednom jednom případě je to verze s osmiválcovým, ve druhém dokonce s dvanáctiválcovým motorem.
Oba vozy zdobí kódové označení W140, jde tedy o třetí generaci vyráběnou v letech 1991 až 1999. V případě osmiválcového modelu je možné počítat s 4,2litrovou pohonnou jednotkou, která dává k dobru 279 koní a 400 Nm. Akcelerace na stovku se odehraje za 8,3 sekundy, jde tedy o nejpomalejšího zástupce třídy S osazeného motorem V8. Později kupující mohli objednat také pětilitr, který již dával k dobru koní 326 a byl o něco rychlejší.
Zajímavější dvanáctiválec produkuje až 408 koní a 580 Nm. S tímto výkonem přitom limuzína zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,5 sekundy, v rámci maximálky pak dokáže po odstranění omezovače pokořit 288 km/h. Automatická převodovka byla a je standardem v případě obou vozů, kromě toho zde máme veškeré vymoženosti té doby, včetně kůže a dřeva.
Dvanáctiválcová verze S 600 má najeto 1 499 mil (2 412 km), osmiválcová dokonce pouze 275 mil (442 km). Jak jste se tedy asi již mohli dovtípit, jde o modely určené pro severoamerický trh, které se nyní nacházejí v New Yorku. Jejich stávající majitel za ně přitom požaduje nemalých 300 000 USD (cca 7,1 milionu korun). Pokud však dáme do kontextu původní ceny, nejde o přemrštěnou cifru.
Podle dostupných informací měla jen dvanáctiválcová varianta stát v době vzniku v USA 150 tisíc dolarů (3,55 mil. Kč), tedy na dnešní peníze 250 000 USD (5,9 mil. Kč). U nás tou dobou stály miliony i auta o třídu níže a co to tehdy bylo za peníze. Snímek motorového prostoru osmiválcové limuzíny má přesto jednu ne zcela pozitivní výpovědní hodnotu. Ačkoliv jde o méně ojetý exemplář, hadičky a trubky jsou v horším stavu než u dvanáctiválce. Je tedy otázkou, kde byly oba vozy uskladněny. Kromě toho můžeme dodat, že kromě nemalé pořizovací ceny budou muset zájemci i přes minimální počet najetých kilometrů vrazit patřičnou částku také do jistého občerstvení části techniky.
Zajímavá nabídka je to tak jako tak, však ve výsledku budete mít v rukou nové eSko, které se jinak už 17 let nedělá. A leckomu přirostlo k srdci. Jestli patříte mezi takové, stačí se vydat na eBay, kde si obě auta můžete za zmíněnou cifru rovnou koupit.





























Chcete čtyřiadvacet let staré Mercedesy S 600 a S 400? Připravte si více než sedm milionů korun na pořízení a další finance na renovaci toho méně jetého a méně výkonného
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
