Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie

Na první pohled to nemusí vypadat jako lákadlo pro nadšené řidiče, tohle auto ale má 381 koní a bez omezovače jede skoro 280 km/h. Přitom má kufr pro až 1 670 litrů harampádí všeho druhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie

21.6.2021 | Petr Miler

Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie

/

Foto: CB Automobile, publikováno se souhlasem

Na první pohled to nemusí vypadat jako lákadlo pro nadšené řidiče, tohle auto ale má 381 koní a bez omezovače jede skoro 280 km/h. Přitom má kufr pro až 1 670 litrů harampádí všeho druhu.

Historie pamatuje jen dva sériově vyráběné kombíky sportovní divize BMW M. Prvním bylo M5 E34 Touring z let 1992 až 1994 následované M5 E61 Touring z let 2007 až 2010. Ani jeden se nesetkal na trhu s velkým úspěchem a jsme docela zvědavi, s jakou odezvou se setká chystaná M3 Touring G91. Na trh má dorazit až za dva roky a pokud pomineme přestavby nadšenců a úpravců, je v případě dnešního zájmu o moderní tovární kombík s písmenem M v označení trochu slevit z představ. Ale ne zase tolik.

Alternativu k ryzím eMkovým kombíkům představuje BMW M550d Touring, historicky nejrychlejší naftový kombík v nabídce BMW a svého času nejrychlejší naftový kombík na trhu, který už vypadl z nabídky nových vozů mnichovské automobilky. Ano, je to „jen” diesel, ale vybavený hned několika turbodmychadly. Jeho nejprve třikrát a později dokonce čtyřikrát přeplňovaný šestiválec poté dával v prvním případě, tedy v generaci F11 rovných 280 kilowattů (381 koní) výkonu a monstrózních 740 Nm točivého momentu. A právě na toto auto máme dnes spadeno.

Dieselová lokomotiva s automatem a 4x4 akceleruje na stovku za 4,9 sekundy, což je teritorium mnohem ostřeji se tvářících strojů. Naftové kombi navíc slibuje spotřebu 6,4 litru na 100 kilometrů, pokud zapomenete na výše zmíněné dynamické parametry - nic podobného se stejně hbitým rivalům na benzin nemůže podařit.

Jako nové bylo BMW M550d Touring hodně drahé auto, jako ojetina ale není vůbec nedostupné. Slušné kusy z prvních let výroby se pohybují v cenové hladině vyhrazené spíše Škodě Octavia. Bílý kombík na fotkách níže z října 2013 přišel jako nový na více než 100 tisíc Eur (dnes 2,55 milionu Kč). V tuto chvíli je ale se 191 tisíci km na tachometru k dispozici za 19 990 Eur, tedy asi 511 tisíc Kč. Takový kus jsme nevybrali náhodou - ještě o 22 tisíc dráž dnes koupíte úplně základní Octavii Combi s litrovým tříválcem.

Auto je slušně vybavené, má pečlivě vedenou servisní historii a ohleduplnost majitele je znát i na stavu interiéru ve světlé kůži, který jinak snadno a rychle zajde. Docela noblesní kontrast k poněkud fádnímu interiéru ani nenaznačujícímu, co tohle auto dovede. Výbavy skutečně není málo - dlouhé cesty usnadní asistenční systémy, adaptivní tempomat s brzděním, volba jízdních režimů, vhod přijdou parkovací senzory s kamerou, head-up displej, čtyři zóny klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla vepředu, chybí opravdu máloco.

Samozřejmě, koupě třikrát přeplňovaného auta se skoro 200 tisíci km není bez rizika, na druhou stranu zrovna verze M550d neplatí za problematické a mít místo nové tříválcové Octavie mnohonásobně rychlejší, podobně úsporný, komfortnější a lépe vybavený vůz za nějaký ten risk stojí. A kdyby na to přišlo, novější a méně ojeté exempláře klidně i se zárukou od BMW jsou chtějí jen o pár set tisíc korun navrch - pořád ne víc než lepší verze nejoblíbenější škodovky.


Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 1 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 01Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 2 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 02Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 3 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 03Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 4 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 04Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 5 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 05Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 6 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 06Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 7 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 07Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 8 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 08Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 9 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 09Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 10 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 10Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 11 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 11Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 12 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 12Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 13 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 13Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 14 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 14Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 15 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 15Kdysi nejrychlejší naftový kombík s 0-100 km/h za 4,9 s dnes stojí míň než základní Octavie - 16 - BMW M550d Touring 2013 hezky dostupny prodej 16
BMW M550d xDrive Touring klame tělem. Stovku dosáhne pod pět sekund a umí bez omezovače uhánět až 277 km/h, přesto vypadá jako chalupářské náčiní. A není nemístně drahé, slušné kusy jako tento koupíte i levněji než úplný základ Octavie. Foto: CB Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše