Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik berou Clarkson a spol. za přípravy The Grand Tour? Víme to docela přesně
18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak reálně drahé bylo pro Amazon angažovat trojici moderátorských es? Málo to není, původní spekulace o rozpočtu nemusely přehánět.
Již od uzavření dohody mezi Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a společností Amazon se spekuluje o tom, na kolik tahle legrace americký internetový gigant přišla. Dle neoficiálních informací si Amazon objednal tři sezóny nového motoristického pořadu The Grand Tour, z nichž každá bude mít 12 epizod. A za šestatřicet zhruba hodinových dílů měl Amazon zaplatit 160 milionů liber (cca 4,7 miliardy korun).
Tato suma neměla zahrnovat jen samotnou výrobu pořadu, ale taktéž gáže všech zúčastněných a veškeré další náklady, pochopitelně. S ohledem na monumentálnost show a věhlas hlavních aktérů se částka 4,44 milionu liber (131 mil. Kč) rozpočítaná na jednu epizodu nezdála až tak ukrutně velká a nyní se ukazuje, že ve skutečnosti může být právě taková.
Do účetních knih Amazonu pochopitelně nevidíme, realistických informací ale přesto není těžké se dopátrat. Američané totiž show neprodukují přímo, výrobu pro ně kompletně zajišťuje společnost W. Chump and Sons, kterou - navzdory jejímu podivnému jménu - založili Clarkson, Hammond a May s producentem Andym Wilmanem právě za účelem výroby The Grand Tour.
Firma W. Chump and Sons (její název zahrnuje mix prvních písmen z příjmení všech čtyř zakládajících členů) nyní zveřejnila své finanční výsledky, které podle jejích vlastních slov odráží produkci televizních pořadů za období od 1. ledna do 31. prosince 2016. Z nich pak vyplývá, že trojice moderátorů - a jeden producent - vydělali za loňský rok díky The Grand Tour 8,39 milionu liber (247,7 mil. Kč) před zdaněním. Z této sumy následně zaplatila 1,67 milionu liber (49,3 mil. Kč) na daních, čistý zisk 6,7 milionu liber (198,8 milionu Kč) pak mířil za Clarksonem a spol.
Pokud si dotyční rozdělují zisk rovným dílem (což bychom očekávali), pak si každý loni přišel asi na 50 milionů Kč. To rozhodně není málo na roční angažmá, i když se vsadíme, že leckdo počítal s vyššími Clarksonovými výdělky než je „,mrzkých pár desítek milionů”. Je ale třeba dodat, že kromě The Grand Tour se Jezza věnuje internetovému projektu DriveTribe i psaní pro The Sunday Times, vydává knihy, DVD, účastní se živých show... Jeho celkové příjmy mohou být ještě docela jinde.
Tím ale ještě nekončíme, ze zveřejněných výsledků rovněž vyplývá, že roční obrat společnosti činil 35,33 milionu liber (1,04 miliardy korun). Právě to je suma, která bude mít blízko celkovým nákladům Amazonu na výrobu celé první sezóny. Kdyby to tak mělo být každý rok, pak jsme u celkové sumy na tři sezóny okolo 100 milionů GBP - (skoro 3 miliardy Kč). Dále také víme, že veškerý zbylý personál zajišťující přípravy The Grand Tour pro W. Chump and Sons stál firmu tři miliony liber (88,6 mil. Kč).
Oněch 100 milionů liber za tři roky je znovu hodně peněz, ale citelně méně než se spekulovalo. Celkové náklady pro Amazon ale přesto mohou činit oněch spekulovaných 160 milionů GBP - zbytek může snadno spolknout reklama. The Grand Tour tak snadno můžeme srovnávat s hollywoodskou produkcí, kde propagace a marketing taktéž stojí takřka tolik co výroba...





















Na první sezóně The Grand Tour všichni zúčastnění řádně vydělali. I když asi zase ne tolik, kolik jste si původně mysleli
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nejnovější články
Zelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
před 4 hodinamiStudie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
včeraVelevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
včeraŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva