Kolik km ujede nová Tesla mezi servisy pohonu? Elon Musk prozradil nejen to

 | 30 příspěvků | 31.7.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený dexos

ten display vymyslel vazne.. | 31.7.2017 09:55reagovat
avatar

ten display vymyslel vazne kkt. nic hnusnejsie som nevidel a pritom to mohlo byt fajn auto

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Tak jestli těch 1,6 mil km.. | 31.7.2017 10:11reagovat
avatar

Tak jestli těch 1,6 mil km vydrží kromě baterky i všechny mechanické převody v pohonu (ložiska, hnací klouby kol apod.) tak klobouk dolů

Nepřihlášený hybrid

... million mil :)) Reali.. | 31.7.2017 10:26reagovat
avatar

... million mil :)) Realita je taka, ze s hybridom o $20.000 lacnejsim (Yaris) musim navyse menit len olej. Rozdiel je ovsem v tom, ze dojazd hybrida neklesa ani po 15 rokoch, ale baterie v BEV postupne degraduju, vid. Nissan/BMW zaruka, ze baterie neznizia kapacitu pod 70% za 8 rokov (vsetci pouzivaju Li-Ion).

Nepřihlášený Gašpo

Ja som zvedavý, aká bude s.. | 31.7.2017 11:01reagovat
avatar

Ja som zvedavý, aká bude skutočná životnosť tých batérií, ako dlho budú schopné udržať rozumnú kapacitu. Nejak sa mi v tých 8 rokov nechce veriť. Li-Ion batérie sa už používajú v menších spotrebičoch a životnosť je podstatne menšia. Naviac záleží na mnohých faktoroch, pri akej teplote je auto parkované, či sú hneď dobíjané, alebo dlhšiu dobu ponechané vo vybitom stave. Asi ťažko bude majiteľ schopný a ochotný zabezpečiť batériám ideálne podmienky. No, ukáže až čas. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Co nás čeká za 8let až bud.. | 31.7.2017 11:04reagovat
avatar

Co nás čeká za 8let až bude model 4 a my se zbavíme trojky ?... kam pak dáme ty baterky ?... To bude potom peklo ale né produkční ale ekologické..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hybrid

Reakce na: Ja som zvedavý, aká bude s.. | 31.7.2017 11:18reagovat
avatar

Spotrebice/notebooky/atd. sa nedaju porovnavat s BEV, pretoze manazment baterie v elektromobile je uplne iny. Pointa je v tom, ze ak nabijas 0-100%, tak zivotnost Li-Ion su len stovky cyklov, ak sa vsak pohybujes medzi napr. 25%-85% kapacity, tak mas tisice cyklov.

Obecne je degradacia Li-Ion cca 2.5% rocne, co je akceptovatelne vhladom na zivotnost auta 10-15r. Ale zavisi od majitela, najviac skodi parkovanie na horucom slnku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hybrid

Reakce na: Spotrebice/notebooky/atd... | 31.7.2017 11:28reagovat
avatar

Este dodam, ze z mojho pohladu je ekologicky neakceptovatelne vyrabat pre 300 mil. aut v EU tuzkove baterky v pocte 1500 pre kazde auto a s zivotnostou 10-20r.

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Spotrebice/notebooky/atd... | 31.7.2017 11:54reagovat
avatar

No práve že to záleží na hodne faktoroch. Aj na tom ako často bude využívané rýchlodobíjanie. Výrobci udávajú že zaručujú zachovanie minimálne 70% kapacity po 8 rokov. Dajmetomu, že je to pravda a bude to fungovať aj za špatných podmienok ( čomu ja neverím ). Ale aj tak je otázka či s tým zákazník v záplave marketingových blábolov vobec počíta.

Štandartná Tesla 3 má dojazd 354 km. Doporučuje sa počítať so špatnými podmienkami, tj. poposúvanie v pomalých kolónach v horúcom počasí so zapnutou klimatizáciou, jazda v noci za dažďa, alebo sneženia atd. Takže sa doporučuje pre bezpečný dojazd počítať s polovičnou hodnotou. Dobre, zákazník bude zodpovedný a kúpi si to auto, pretože potrebuje dojazd polovičný, tj. 180 km. Ale počíta s tým, že mu bude klesať kapacita a za pár rokov už tento dojazd nemusí za špatných podmienok dať? Vyvstáva hromada otázok, odpovede dostaneme až časom, ale príde mi to nekritické nadšenie komické, akoby ľudia strácali schopnosť racionálne uvažovať.

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Spotrebice/notebooky/atd... | 31.7.2017 12:01reagovat
avatar

A podstatná je aj informácia o domácom dobíjaní. V našich podmienkach pri použití klasickej zásuvky si majiteľ za hodinu dobíjania nabije baterku na 24 km jazdy. Ak bude jazdiť na maximum dojazdu, bude mu domáce dobíjanie trvať viac než pol dňa.

Nepřihlášený

Reakce na: Co nás čeká za 8let až bud.. | 31.7.2017 12:32reagovat
avatar

Recyklace akumulátoru

Ekologická stopa bude u znovu využité surovny nižší než při nové těžbě . Přímo součástí gigafaktory ma být recyklační linka, která vrátí cenné suroviny zpět do oběhu .

http://www.hybrid.cz/tagy/recyklace-baterii

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Reakce na: Recyklace akumulátoru Ek.. | 31.7.2017 12:58reagovat
avatar

Hmm, myslíte ten viac než 5 rokov starý článok o recyklácii v Európe? A kde to zaspalo? Alebo je to iný článok, ktorý som tam nenašiel?

Nepřihlášený

Reakce na: ten display vymyslel vazne.. | 31.7.2017 13:38reagovat
avatar

Tak si jdi číst o Oktávce a neotravuj zde idiote pojebanej!

Nepřihlášený Sam

Reakce na: ten display vymyslel vazne.. | 31.7.2017 13:44reagovat
avatar

Dnes je do spalovacích motorů celosvětově větší spotřeba akumulátorů (i když malých) než bude u elektrických vozů. Je to dáno tím, že jsou extrémně namáhané startováním motoru tedy mechanického zařízení.

A i dnes se bez problémů baterie vracejí a likvidují.Nevidím žádný problém proč zrovna u tesly by měl být problém s likvidací baterií

Sp8š nechápu proč nemají do teď elektrická alespoň 4 alternátory, které by dobíjeli baterky!!!???!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Na co buduje muška síť mob.. | 31.7.2017 14:00reagovat
avatar

Na co buduje muška síť mobilních servisů, když je to absolutně bezporuchové. Na to mu skočí jen totální idiot. Kdo hodně jezdí vidí, že nejvíce se odtahují bavorské vdolečky a to je taky "etalon" automobilismu.

Opět jsem potkal bílou teslu na dálnici před ostravou a standardně jela zařazena v pruhu s kamiony...... proč asi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lobo

Kapacita akumulatoru v Tes.. | 31.7.2017 14:47reagovat
avatar

Kapacita akumulatoru v Tesle klesne po 200 000 km asi na 95%. To jsou realna data od majitelu.

Ty baterie maji trochu jine slozeni nez, ty co jsou treba v noteboocich.

https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery -degradation/amp/

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Co nás čeká za 8let až bud.. | 31.7.2017 15:22reagovat
avatar

Klidnes si je vemu a mnoho dalsich, doma udelam solar grid. Nizsi kapacita vadit nebude, bude vse pristupne takze pujdou menit bunky a monitoring zajisti bezproblemovy provoz.

Proc hned vyhazovat nebo recyklovat jeste funkcni clanky?

Nepřihlášený hybrid

Reakce na: Kapacita akumulatoru v Tes.. | 31.7.2017 15:25reagovat
avatar

Tesla sa vyraba od r.2012, t.j., realne data ohladom zivotnosti baterii budu za 10 rokov. Okrem toho, Tesla nevyraba baterie, ale kupuje ich od Panasonicu, podobne ako aj ine automobilky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Tesla sa vyraba od r.2012,.. | 31.7.2017 16:01reagovat
avatar

Už si staví svou továrnu na baterie takže toto již brzo pravda nebude.

Nepřihlášený Peťas

Reakce na: Na co buduje muška síť mob.. | 31.7.2017 16:08reagovat
avatar

Proč? A co je na tom špatné?Ne každý musí jet v levém pruhu za 14L na 100km a blikat jak píča.

A další věc je ta, že na dlouhou trasu Tesla i rekuperuje takže si dokáže prodloužit dojezd pokud někdo nespěchá.A bohužel tento stát buranů až nyní začíná řešit nabíjecí rychlo stanice což váže majitele s dojezdem. Všude jsou již běžné v každém městě. Až budou stojánky u každé pumpy a obchod.centra(což nechápu, že už není) budeš v levém pruhu už navždy pouze a jen ty :-)))):-))))):-))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Proč? A co je na tom špatn.. | 31.7.2017 16:13reagovat
avatar

Asi tak. Několikrát se mi stalo, že jsem tyto blbečky co letí po dálnici 160+ pak potkal sedět na benzínce u kafe. Kopat je do prdele.

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: Asi tak. Několikrát se mi.. | 31.7.2017 17:56reagovat
avatar

A čo ako? To je ich vec, nie?! Pokiaľ svojou rýchlou jazdou nikoho neohrozujú (v DE je to legálne a žiadne peklo na dialnici nie je), tak ti to nemá čo vadiť. Máš uhnúť a nestarať sa. Tiež radšej posedím na káve, ako sa šuchtať na dialnici a tešiť sa z usporeného paliva pri pomalej jazde.

Nepřihlášený Peťas

Potrefená husa nejvíc kejh.. | 31.7.2017 19:41reagovat
avatar

Potrefená husa nejvíc kejhá.Vsadím boty, že seš jeden s těch vypatlanců !

A co sem pleteš Německo??? Snad zákony platí pro všechny ne! Všem bych bral řidičáky na místě co kilometr nad ...to 1 000Kč!!! Už nemluvím o těch idiotech co mají na střeše 3 kola a letí 150 km

V Německu rok na tvrdo kdo neuhne sanitce na dálnici dle vyhlášky.Mohl bych pokračovat!

Včera na D1 jsem jel na zúžených dvou pruzích.Jel jsem 80 km jelikož značka tam byla 80 km.Za úsek Velké Meziřičí-Měřín mě předjelo 11 zmrdů v cca 140 km rychlosti.

Co si pamatuju nebylo to jediné obyčejné auto.Co auto to zazobanej arogantní zmrd. Ti slušní mě nepředjeli.Děkuju jim za to!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ijon

Reakce na: Potrefená husa nejvíc kejh.. | 8.8.2017 08:42reagovat
avatar

Peťasi, co to tady píšeš za nesmysly? Rok natvrdo? V ceníku jsem našel 20€... Ostatně - je mi ukradené, jak rychle jede ten druhý, pokud mě neohrožuje. Naopak nejhorší je nějaký strejda, který jede na přecpané silnici 70-80 a ve vesnici u značky prudce zabrzdí na 30 a pak pomalu zrychlí na 40. Za jedním takovým jsem jel snad 30 km ze Znojma do Jihlavy a bylo to ryzí peklo. Přitom jel zcela bezpečně a podle předpisů, za ním tak pětikilometrová fronta aut...

A co je podle tebe normální auta? Shnilá felda?

Nepřihlášený

Reakce na: Potrefená husa nejvíc kejh.. | 8.8.2017 09:30reagovat
avatar

A jet tama já, tak bych tě taky předjel. Jestli tam jelo 11řidičů 140kph, tak to omezení je tam zcela zbytečně. To, že nějaký majitel řidičského oprávnění se tam drkotá 80kph, je jen jeho problém (pravděpodobně hrdý majitel Octavie TDI). Jediné řidiče, které tím nasereš jsou řidiči kamionů.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Dnes je do spalovacích mot.. | 8.8.2017 09:36reagovat
avatar

V autech máš elektrolytické olověné baterie......

Poskládat takovou kapacitu a výkon jakou mají baterie tesly s takovým zastaralým zdrojem energie by znamenalo vozit za sebou 7tunový karavan plný baterek..........

Ty potřebuješ baterie typu toho co máš v mobilech. (a né li modernější - lipoly ani lion nejsou zrovna výhrou, ale velikost a výkon řeší na jendičku)....... problém je ten, že do mobilu ti stačí pár gramů baterky..... V autě potřebuješ řády desítek až stovek kilo!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: V autech máš elektrolytick.. | 8.8.2017 10:03reagovat
avatar

Tak ze znova elektrolyt najdes v vejake forme ve "fsech" aku, to co je odlisne forma a material elektrod, ovlivnuje vybijeci proud a VA charakteristiku. Trocha z praxe dle seminarky z VUT, akceptovana zmetkovitost pro LiX aku je do 3% a nad 5% se zastavuje vyroba. A trocha poctu, TESLA ma baterii slozenou na 350 V, tj okolo 100 clanku, no a vzhledem k tomu ze vysledna kapacita ma byt 250 Ah, tak kazdy clanek musi mit plochu elektrod pro alespon 300 Ah, tj 50 cm2/2Ah a dostavam se k jadru cim vetsi plocha, tim pri stejne zmetkovitosti vyssi pravdepodobnost ze bude clanek spatny ci slabsi. Vi nekdo jak je resena redundance u baterii v TESLE??

Nepřihlášený rock

Reakce na: Spotrebice/notebooky/atd... | 8.8.2017 17:40reagovat
avatar

No jo, ale pohybovat se v rozsahu 25%-85% kapacity by znamenalo snížit už tak problematický dojezd o dalších 40%. To by si opravdu vynucovalo ten princip "přijedu z práce a píchnu to na nabíječku bez ohledu na stav akumulátoru" - protože druhej den už bych se do toho rozsahu nevešel.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše