Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern VW odhalil výsledky všech značek za rok 2016. Válel, i díky Škodě
11.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen se sice potácí v krizi jménem Dieselgate, na jeho prodejích to ale znát není a nejspíše ho katapultují na pozici světové jedničky.
Jak jsme již několikráte zmínili, o prodejích aut se v těchto dnech budeme bavit častěji než obvykle. Není to nikterak překvapivé, s příchodem nového roku jednoduše dochází k zúčtování s tím starým. Máme tu přitom vítěze, i poražené. Dnes se přitom velmi pravděpodobně budeme věnovat absolutnímu králi roku 2016, a sice koncernu VW Group. Ten své výsledky zveřejnil ještě před Toyotou a General Motors, pročež je samozřejmě možné, že dojde k sesazení z trůnu. Při pohledu na jeho růst a dosavadní výsledky konkurentů s tím ale příliš nepočítáme.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že celému koncernu se loni povedlo prodat 10 312 400 aut, tedy o 3,8 procenta více než loni. Lví podíl na tom samozřejmě má i samotný Volkswagen jako značka, na jehož kontě se skví 5 987 800 registrací. Jakkoliv byla tedy zejména tato automobilka v loňském roce pronásledována stigmatem kauzy Dieselgate, zákazníkům to bylo zjevně jedno - a proto nakoupili o 2,8 procenta aut více než o rok dříve.
K posunu ovšem došlo na všech frontách, tedy s výjimkou značky MAN, jejíž prodeje poklesly o 0,2 procenta (respektive o 300 kusů). Jinak si ovšem každá automobilka spadající pod koncern polepšila, a to prakticky pokaždé na rekordní hodnotu. Platí to i o další „nákladní značce” Scania, která se 80 600 prodanými vozy rostla o 5,5 %, a pochopitelně všech automobilových odnožích.
Audi jsme zmiňovali již v rámci souboje BMW a Mercedesu, nyní ovšem můžeme znovu uvést, že čtyři kruhy prodaly 1 871 300 aut (+3,8 %). Třetí nejvýraznější koncernovou značkou je pak Škoda s rekordními 1 127 700 registracemi a růstem o 6,8 %. Volkswagen na poli užitkových aut byl se 480 100 vozy též výše než předloni (+11,4 %) došlo i ke 2,6procentnímu zlepšení Seatu na 410 200 aut. Do party pak ještě patří Porsche s 237 800 prodanými vozy a 5,6procentním růstem. Výsledky Bentley, Bugatti a Lamborghini VW zveřejňuje samostatně, i v případech té britské a italské ale znovu došlo k výraznému růstu a rekordnímu odbytu.
Při pohledu na relativně malé zlepšení Seatu by asi mnohý mohl nabýt dojmu, že španělská automobilka na tom není až tak dobře, jak se v poslední době píše. Nicméně v prosinci 2016 stouply její registrace o 8 %, což je již povzbudivější růst. A dá se počítat s tím, že obdobně na tom Seat bude i nadále, Ateca totiž konečně začala pořádně úřadovat a příští rok nás Španělé obdaří novou generací modelu Ibiza i dalším SUV Arona.
Koncernových novinek ale bude daleko více, šéf VW Group Matthias Müller totiž uvedl, že letos se dočkáme takřka 60 nových aut. Prakticky všechny jsou pro konkrétní značky více než stěžejní, neboť kromě výše zmíněných dorazí také nový Volkswagen Polo a Touareg, Škoda Yeti, Porsche Cayenne či Bentley Continental GT. Kromě toho má v letošním i příštím roce dorazit více než 10 novinek spadajících do programu e-mobility.
Ještě než se rozloučíme, v krátkosti zmíníme, že koncern loni rostl prakticky ve všech regionech s výjimkou Jižní Ameriky. Zde je pokles registrací dán hlavně ekonomickou situací tamních trhů, nikoliv kauzou Dieselgate. Ta se víceméně přestává projevovat také ve Státech, kde prodeje klesly o 2,6 %. Stejně jako skandál se na tom ale projevuje i nedostatečná nabídka. Navíc, celý severoamerický region je již v plusu, a to o 0,8 %.
Blíže vás o jednotlivých výsledcích zpraví níže přiložené tabulky, pročež my nyní již jen vyčkáme na registrace zejména Toyoty, abychom mohli definitivně potvrdit krále loňského roku. V případě koncernu General Motors s korunovací příliš nepočítáme, i navzdory růstu totiž velmi pravděpodobně půjde o toho třetího vzadu.




Registrace VW Group rostou, a to navzdory kauze Dieselgate. Její vliv ostatně slábne i v samotných USA, jak je patrné zejména z prosincového zlepšení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
