Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásná Alfa Romeo 75 s 3,0 V6 Busso už se nevidí, tato může být vaše
8.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hledáte-li hračku, schopné auto a třeba i investici, tahle Alfa 75 by mohla být to pravé. Verze America má pod kapotou Busso a vypadá skoro jako nová.
Pokud s láskou vzpomínáte na sedany značky Alfa Romeo s pohonem zadních kol z dob nespoutaných přísnými emisními normami a díváte se po stroji, který byste si ještě před začátkem léta koupili, naskýtá se krásná příležitost. Vůz, který si můžete prohlédnout na fotkách, je Alfa 75 z roku 1989. A není to ledajaká Alfa 75, nýbrž verze America s třílitrovým šestiválcem.
America nebyla exportní varianta pro zaoceánské trhy, tam se 75 jmenovala Milano. America zůstala Evropě, ovšem dostala některé prvky z té americké. Nejviditelnější změnou jsou nárazníky podle amerických specifikací, tedy s pozičními světly po stranách. Jsou také vyplněny pěnou absorbující náraz a jsou ke karoserii připevněny pomocí tlumičů. Nevýhodou je, že jsou o dost těžší než ty standardní.
Rozdílů je víc, jeden z podstatných je třeba palivová nádrž umístěná za zadními sedadly, což z původně 500l zavazadelníku dělá třísetlitrový. Jsou tu také další výztuhy v kufru a ve dveřích. Konkrétní kus na snímcích je vybaven klimatizací, měničem na CD a elektrickými okny i vzadu. Je v barvě Rosso Alfa a celý život měla perfektní údržbu - přes nájezd 91 tisíc kilometrů je tak v dokonalém stavu, alespoň podle fotek.
To podstatné je ale pod kapotou - třílitrový vidlicový šestiválec Busso. Má vstřikování paliva a katalyzátor a dává 188 koní a 250 Nm. Není to nejmodernější verze s chromovanými sacími kanály, vizuálně je tento motor relativně obyčejný, ale až proženete ručku otáčkoměru nad šest tisíc, bude vám to stejně jedno. Převodovka je pětistupňová a pro lepší rozložení hmotnosti je umístěna u zadní nápravy (transaxle). Zadní brzdy jsou u ní, ne v kolech, což snižuje neodpruženou hmotnost.
Jak se asi dá očekávat, tohle auto není levné. Na prodej je v Holandsku za 19 900 eur, tedy asi 538 tisíc korun. To není málo, ale není ani extrémně drahé, protože naprostá většina Alf 75 dávno ani neexistuje, natož aby přeživaly v tomto stavu. Takže pokud si nejste úplně jisti, jestli chcete novou Mazdu MX-5, tenhle stroj vám může vnést další možnost do rozhodování. Designový skvost to také není, ale Busso je Busso.



































Tahle Alfa 75 rozhodně patří k těm nejlepším na trhu
Zdroj: Prins Classics přes Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025