Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásné Ferrari s manuálem nemusí stát jmění, tohle 550 Maranello je důkazem
4.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari s manuálem už v Maranellu nekoupíte, tahle 550 je ale zánovní i přes svůj věk. Má V12 i manuální 6q.
Když si člověk dnes chce koupit Ferrari s manuální převodovkou, musí se vydat na trh ojetých aut, protože maranellská automobilka dnes bohužel nic s manuálem nevyrábí. To se může zdát jako impuls k úspoře, jenže leckdy to znamená utratit ještě mnohem více peněz, neboť Ferrari s manuálem dnes bývají vzácná a vyhledávaná. Byly však doby, kdy byl manuál ve sporťáku, prvotřídním grand toureru či supersportu normou - a právě z těch dob pochází Ferrari 550 Maranello.
Přiznejme si, je to dost dávno. Červenému kousku na fotkách je osmnáct let a česká vláda by za jeho registraci chtěla nesmyslnou ekologickou daň, protože je podle ní za koncem životnosti. Jenže když se podíváte na fotky tohoto stroje, připadáte si jako v roce 1998. Vypadá totiž jako nový a na tachometru má jen necelých 6 tisíc kilometrů. Proč hovoříme o registraci a nájezdu? Protože tenhle konkrétní kousek bude na prodej v aukci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Pod kapotou tohoto stroje je samozřejmě dvanáctiválec, který má 5,5 litru objemu, atmosférické plnění a označení F133. V roce 1997 bylo 550 Maranello prvním Ferrari s motorem V12 vpředu od konce výroby 365 GTB/4 Daytony v roce 1974. Jak stojí i výše, je vybaveno manuálním šestikvaltem s nádhernou otevřenou kulisou, tak typickou pro vozy Ferrari, a posílá přes něj na zadní kola 485 koní v 7 tisících otáčkách.
Hliníková karoserie na ocelovém trubkovém šasí znamená, že tohle auto není z nejtěžších, i když hmotnost 1,7 tuny také není nízká. Stále ale zvládne maximálku 320 km/h. Magazín Evo tento stroj v roce 2004 postavil proti Porsche 911 GT3, Pagani Zondě C12S a Hondě NSX-R a označil za vítěze právě Ferrari, třebaže stálo proti takovým velikánům.
A na rozdíl od takového Ferrari 599 GTB s manuálem, které bylo k prodeji nedávno za nějakých 12 milionů, nebude tenhle stroj ani tak drahý - cena je odhadována mezi 3,6 a 4,5 milionu korun. A když už pojedete na aukci, můžete v Goodwoodu rovnou zůstat na Festival.















Ač to tak nevypadá, tahle 550 není úplně nová. Je ale na prodej
Zdroj: Bonhams
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
První test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 2 hodinamiFiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
včeraČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
včeraAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
včeraPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva