Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba

 | 25 příspěvků | 3.11.2016 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený pozorovatel

Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 18:00reagovat
avatar

Otázka je, jaké modely a jak výkonné v tom průměru každá značka má. jestli je to skutečně průměr za modely značky, tak Mazda která končí na nízkých výkonech a nedělá žádné trucky nebo sporťáky těžko může být srovnávaná s BMW, které které končí na trojnásobných výkonech nebo FCA, které dělá Vipery nebo i Toyotou, která má portfoliu velké trucky a největší třídu SUV. Chtělo by to srovnávat srovnatelné, průměr za značku je o ničem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ACE

Naprostý souhlas, výbornou.. | 3.11.2016 18:20reagovat
avatar

Naprostý souhlas, výbornou spotřebu můžu potvrdit z praxe.

Nepřihlášený :)

Reakce na: Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 18:43reagovat
avatar

Nechci Vám brát iluze, ale zrovna Mazda v USA dělá poměrně velké SUV (CX-9 je vetší jak X5 a to o dost a jen o kousek menší jak Hilux) a motory dodávané v USA do Mazdy 6 (V6ky měli kolem 150KW - tedy podobně jako ony BMW) se liší od evropských. (nebudu řešit vrcholné verze BMW Mx a MazdaSpeed, těch se moc neprodává)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: Nechci Vám brát iluze, ale.. | 3.11.2016 18:59reagovat
avatar

CX-9 je velké SUV, ale běhá v něm čtyřhrnek na směšných 169kW, to je proti X5M prdítko o zanedbatelném výkonu. Toyota má full-size Sequoia nebo Land Cruiser, oba opět s V8, daleko větší a výkonnější modely. V nejsilnější Mazdě 6 běhá opět čtyřhrnek o 150kW, což je výkon kde 3er začíná a končí skoro na trojnásobku. Proto píši, že by to chtělo vidět metodiku jak se které modely započítávají. To jsou zcela nesrovnatelná portfolia aut.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

To je opravdu ulet, ja byc.. | 3.11.2016 19:15reagovat
avatar

To je opravdu ulet, ja bych jeste s privrenym okem pochopil mezirocni srovnani konkretni automobilky, kde si ekologicky nadsenec muze posoudit, zda se zlepsuje, ale porovnani ruznych automobilek je temer k nicemu, kazda ma jine portfolio.

Jinak treba zminovana Mazda CX-9 ma od roku 2016 2.5l turbo.

Nepřihlášený Martin

Syčáku, ten 4-hrnek tahá o.. | 3.11.2016 20:16reagovat
avatar

Syčáku, ten 4-hrnek tahá o cca 400-600kg méně (nechce se mi to hledat). V reálu je to tedy pořád hbité a svižné auto. A i když chápu, že většina si kupuje V8 proto, aby dělala frajera v hospodě, tak svižnost na silnici je o něčem jinem ;-)

U nás je spíše problém, že cx 9 s benzínem pořád moc žere. Přitom bych si ji uměl představit s tím 2.2 dieselem. V staré cx7 je to darda, s cx9 by to jelo pořád dobře ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 20:18reagovat
avatar

Souhlasím, i když Mazda na tom se spotřebou není špatně, takové porovnání je úplně mimo.

Nepřihlášený kolemjdoucí

Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 20:46reagovat
avatar

Nikde nevidím auto všech aut, modlu mezi všemi automobily, alespoň jedno auto z koncernu VW. Takový test je k ničemu, když tam chybí ten nejlepší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radek

Proč tam není Dacia, když.. | 3.11.2016 20:56reagovat
avatar

Proč tam není Dacia, když žere ještě méně?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 21:16reagovat
avatar

Asi neprodává dostatečný počet benzínových aut... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 21:47reagovat
avatar

Všechna tato srovnání jsou špatná, protože lze srovnávat jen stejně velké a těžké vozy s podobnými objemy motorů. Nejsem příznívcem prťavých motorů nadupaných prášky (turbem) kromě dieselů, kde se jinak nedá dosáhnout větších výkonů. Dochází tam k obrovskému tepelnému namáhání a při plném zatížení není možné udržet smrady v rozumných mezích, protože se musí obohacovat (HCx) a díky vysokým spalovacím teplotám lezou nahoru NOx. Zcela jistě motor, který není tak mechanicky a teplotně namáhán, bude mít větší životnost a výrobně vyjde levněji, nemusí se používat tak kvalitní a drahé materiály. Ovšem pokud chci mít nízkou spotřebu a přitom velký výkon, bez přeplňování nebo jiného technického fíglu se to neobejde. A ten technický fígl vyjde vždy dráž a je otázka, jestli se zákazníkovi vyplatí dát za auto o 60 000 Kč víc při návratnosti 12 - 15 let...

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: Syčáku, ten 4-hrnek tahá o.. | 3.11.2016 22:03reagovat
avatar

Ale tady přece nejde vůbec o to jestli je CX-9 svižné auto, ale o to, zda je porovnatelné portfolio Mazdy a třeba Toyoty a to podle mě absolutně není, Mazda končí na menších modelech jak v sedanech, tak v SUV, se čtyřválci a menšími výkony, Toyota má v portfoliu i velké, těžké modely se silnými motory. A tudíž celé porovnání vidím jako nesmysl. To je stejné jako v Evropě srovnávat průměrnou spotřebu modelů Fiatů a Mercedesu. Fiat musí jasně zvítězit, protože jeho největší model je v nižší střední a hlavní odbytový model je 500 nebo Panda. MB končí Gčkem, což je úplně jiný svět. Totéž jako Mazda vs Toyota v USA.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ross

Omyl, najuspornejsie auta.. | 3.11.2016 22:24reagovat
avatar

Omyl, najuspornejsie auta robi znacka, ktora vyraba HYBRIDY (Toyota do r.2020 50% produkcie). Napr., Prius 4. gen. ma realnu spotrebu polovicnu ako najlepsia Mazda (4.2.l realne fuelly/spritmonitor a aj podla EPA).

Nepřihlášený lol2000

Ještě měli dát průměr výk.. | 3.11.2016 23:41reagovat
avatar

Ještě měli dát průměr výkonu těch aut aby to bylo směroplatné ?

Nepřihlášený Martin

Momentálně žiji v USA a te.. | 4.11.2016 03:18reagovat
avatar

Momentálně žiji v USA a tenhle článek je doklad toho jak nás oblbují media která netuší o čem píší.

Zaprvé, světový rekord ve spotřebě drží Honda Civic Tourer s 1.6D motorem s reálně naměřenou hodnotou pod 3l na 100km. A zadruhé, v USA má 95% prodaných aut benzínový motor (podle mě DieselGate aféra byla účelová jak vytlačit téměř jediného výrobce prodávající dieselové motory z marketu). Já mám osobně Ford Escape 3.0l V6 v automatu (reálně se pohybuji okolo 15l na 100km), kterému tu říkají GAS SAVER!

Tak asi tak.

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: CX-9 je velké SUV, ale běh.. | 4.11.2016 08:44reagovat
avatar

V teste ide o autá z roku 2015 (prípadne modelový rok 2015) a tam Mazda CX9 mala V6 3,7l s 273 hp ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jouda

Reakce na: Ale tady přece nejde vůbec.. | 4.11.2016 10:01reagovat
avatar

Tak Toyota je zrovna špatný příklad velkého auta, protože v USA prodává i auta malá (Yaris 1.5l), ale Mazda v USA začíná řadou 3 s 2l objemem, kdyby tam dovezla M2 s 1.5l tak by se průměr dostal zas o kus níž.

Nepřihlášený R2

Reakce na: V teste ide o autá z roku.. | 4.11.2016 12:19reagovat
avatar

To byla spis narazka na odmitani turba, jake motory mela Mazda v testu v roce 2015 je celkem bezpredmetne, protoze je to test, ktery nema zadnou vypovidaci hodnotu.

Nepřihlášený Romik

Nechápu, jak v dnešní době.. | 6.11.2016 14:31reagovat
avatar

Nechápu, jak v dnešní době může někdo považovat spotřebu kolem osmi litrů za nízkou. Se svou 14-ti letou 1,9l dieselovou Octavií, která má najeto 300000 km, jezdím s celoroční průměrkou 4,5l.

Jen by mě zajímalo které auto je ve skutečnosti více EKO. Jestli stará Octávka ( s euro 3) se potřebou 4,5 nebo moderní auta (s euro5-6) a spotřebou 8 litrů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Nechápu, jak v dnešní době.. | 6.11.2016 17:29reagovat
avatar

Vzhledem k tomu, ze je to mereni z USA, kde jsou v oblibe pomerne velka auta a skoro vsechno je benzin vetsinou atmosfera, tak ta spotreba neni az tak spatna.

Pokud starou Octavii TDI jezdite za 4,5 l, tak s novou naftovou nebudete jezdit za 8 l, to byste musel pomerne radikalne zmenit styl sveho jezdeni.

Z pohledu ekologie zalezi na tom, jestli vas zajima dychatelnost vzuchu ve mestech nebo emise CO2. Pokud to druhe, tak je jasna volba stare auto, navic pokud se jedna o usporny model, mate mensi emise v provozu a nezpusobite emise pri vyrobe noveho.

Pokud jde o ruzne cmoudiky, ktere vadi lidem, tak jsou obecne o neco lepsi nova auta a atmosfericke benziny jsou ke zdravi lidi setrnejsi nez turbodiesely i kdyz maji mnohem vyssi spotrebu. Prisne normy na obsah skodlivyn jsou jednim z duvodu, proc je v USA benzin tak popularni.

Nepřihlášený Hudla

Naprosto nic neříkající ta.. | 8.11.2016 12:32reagovat
avatar

Naprosto nic neříkající tabulka. Dejte spotřebu pro jednotlivé metody ne automobilky.

Nepřihlášený majster sveta

Pche.. toyoty, mazdy...... | 8.11.2016 16:24reagovat
avatar

Pche.. toyoty, mazdy....

To snad neviete, ze moja OKTAVKA je to najlepsie auto na svete? Dokonca som predbehol uz aj passat na dialnici!

Ochcavka = najlepsie auto tak to uz konecne pochopte!

Jazdi na vzduch, najnizsia cena za premiovy obsah, najlepsie motory, proste nasa domaca SKODA!

Len skoda ze mi do tej zakladnej vybavy nedali aspon radio....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jerry1513

Reakce na: Pche.. toyoty, mazdy...... | 14.6.2017 08:49reagovat
avatar

Mám Mazdu 3 2017 2,0 benzin a chlastá 5l. A je v základu. Oktávka s tou samou výbavou by mě stála o 100000,- Kč víc. S litrovým motorem ještě bych v tom vypadal jako obchodní zástupce.

Nepřihlášený jerry 1513

Reakce na: Proč tam není Dacia, když.. | 14.6.2017 08:54reagovat
avatar

Jestli Dáčije jezdí pod 5 litrů tak máte pravdu.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše