Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba > Diskuzní fórum
Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba
| 25 příspěvků | 3.11.2016 Petr Prokopec
Reagovat
Nepřihlášený pozorovatel | Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 18:00 | reagovat |
![]() | Otázka je, jaké modely a jak výkonné v tom průměru každá značka má. jestli je to skutečně průměr za modely značky, tak Mazda která končí na nízkých výkonech a nedělá žádné trucky nebo sporťáky těžko může být srovnávaná s BMW, které které končí na trojnásobných výkonech nebo FCA, které dělá Vipery nebo i Toyotou, která má portfoliu velké trucky a největší třídu SUV. Chtělo by to srovnávat srovnatelné, průměr za značku je o ničem. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený ACE | Naprostý souhlas, výbornou.. | 3.11.2016 18:20 | reagovat |
![]() | Naprostý souhlas, výbornou spotřebu můžu potvrdit z praxe. | |
Nepřihlášený :) | Reakce na: Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 18:43 | reagovat |
![]() | Nechci Vám brát iluze, ale zrovna Mazda v USA dělá poměrně velké SUV (CX-9 je vetší jak X5 a to o dost a jen o kousek menší jak Hilux) a motory dodávané v USA do Mazdy 6 (V6ky měli kolem 150KW - tedy podobně jako ony BMW) se liší od evropských. (nebudu řešit vrcholné verze BMW Mx a MazdaSpeed, těch se moc neprodává) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Syčák | Reakce na: Nechci Vám brát iluze, ale.. | 3.11.2016 18:59 | reagovat |
![]() | CX-9 je velké SUV, ale běhá v něm čtyřhrnek na směšných 169kW, to je proti X5M prdítko o zanedbatelném výkonu. Toyota má full-size Sequoia nebo Land Cruiser, oba opět s V8, daleko větší a výkonnější modely. V nejsilnější Mazdě 6 běhá opět čtyřhrnek o 150kW, což je výkon kde 3er začíná a končí skoro na trojnásobku. Proto píši, že by to chtělo vidět metodiku jak se které modely započítávají. To jsou zcela nesrovnatelná portfolia aut. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený R2 | To je opravdu ulet, ja byc.. | 3.11.2016 19:15 | reagovat |
![]() | To je opravdu ulet, ja bych jeste s privrenym okem pochopil mezirocni srovnani konkretni automobilky, kde si ekologicky nadsenec muze posoudit, zda se zlepsuje, ale porovnani ruznych automobilek je temer k nicemu, kazda ma jine portfolio. Jinak treba zminovana Mazda CX-9 ma od roku 2016 2.5l turbo. | |
Nepřihlášený Martin | Syčáku, ten 4-hrnek tahá o.. | 3.11.2016 20:16 | reagovat |
![]() | Syčáku, ten 4-hrnek tahá o cca 400-600kg méně (nechce se mi to hledat). V reálu je to tedy pořád hbité a svižné auto. A i když chápu, že většina si kupuje V8 proto, aby dělala frajera v hospodě, tak svižnost na silnici je o něčem jinem ;-)
U nás je spíše problém, že cx 9 s benzínem pořád moc žere. Přitom bych si ji uměl představit s tím 2.2 dieselem. V staré cx7 je to darda, s cx9 by to jelo pořád dobře ... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Adam | Reakce na: Otázka je, jaké modely a j.. | 3.11.2016 20:18 | reagovat |
![]() | Souhlasím, i když Mazda na tom se spotřebou není špatně, takové porovnání je úplně mimo. | |
Nepřihlášený kolemjdoucí | Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 20:46 | reagovat |
![]() | Nikde nevidím auto všech aut, modlu mezi všemi automobily, alespoň jedno auto z koncernu VW. Takový test je k ničemu, když tam chybí ten nejlepší. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Radek | Proč tam není Dacia, když.. | 3.11.2016 20:56 | reagovat |
![]() | Proč tam není Dacia, když žere ještě méně? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 21:16 | reagovat |
![]() | Asi neprodává dostatečný počet benzínových aut... :-) | |
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Nikde nevidím auto všech a.. | 3.11.2016 21:47 | reagovat |
![]() | Všechna tato srovnání jsou špatná, protože lze srovnávat jen stejně velké a těžké vozy s podobnými objemy motorů. Nejsem příznívcem prťavých motorů nadupaných prášky (turbem) kromě dieselů, kde se jinak nedá dosáhnout větších výkonů. Dochází tam k obrovskému tepelnému namáhání a při plném zatížení není možné udržet smrady v rozumných mezích, protože se musí obohacovat (HCx) a díky vysokým spalovacím teplotám lezou nahoru NOx. Zcela jistě motor, který není tak mechanicky a teplotně namáhán, bude mít větší životnost a výrobně vyjde levněji, nemusí se používat tak kvalitní a drahé materiály. Ovšem pokud chci mít nízkou spotřebu a přitom velký výkon, bez přeplňování nebo jiného technického fíglu se to neobejde. A ten technický fígl vyjde vždy dráž a je otázka, jestli se zákazníkovi vyplatí dát za auto o 60 000 Kč víc při návratnosti 12 - 15 let... | |
Nepřihlášený Syčák | Reakce na: Syčáku, ten 4-hrnek tahá o.. | 3.11.2016 22:03 | reagovat |
![]() | Ale tady přece nejde vůbec o to jestli je CX-9 svižné auto, ale o to, zda je porovnatelné portfolio Mazdy a třeba Toyoty a to podle mě absolutně není, Mazda končí na menších modelech jak v sedanech, tak v SUV, se čtyřválci a menšími výkony, Toyota má v portfoliu i velké, těžké modely se silnými motory. A tudíž celé porovnání vidím jako nesmysl. To je stejné jako v Evropě srovnávat průměrnou spotřebu modelů Fiatů a Mercedesu. Fiat musí jasně zvítězit, protože jeho největší model je v nižší střední a hlavní odbytový model je 500 nebo Panda. MB končí Gčkem, což je úplně jiný svět. Totéž jako Mazda vs Toyota v USA. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený ross | Omyl, najuspornejsie auta.. | 3.11.2016 22:24 | reagovat |
![]() | Omyl, najuspornejsie auta robi znacka, ktora vyraba HYBRIDY (Toyota do r.2020 50% produkcie). Napr., Prius 4. gen. ma realnu spotrebu polovicnu ako najlepsia Mazda (4.2.l realne fuelly/spritmonitor a aj podla EPA). | |
Nepřihlášený lol2000 | Ještě měli dát průměr výk.. | 3.11.2016 23:41 | reagovat |
![]() | Ještě měli dát průměr výkonu těch aut aby to bylo směroplatné ? | |
Nepřihlášený Martin | Momentálně žiji v USA a te.. | 4.11.2016 03:18 | reagovat |
![]() | Momentálně žiji v USA a tenhle článek je doklad toho jak nás oblbují media která netuší o čem píší.
Zaprvé, světový rekord ve spotřebě drží Honda Civic Tourer s 1.6D motorem s reálně naměřenou hodnotou pod 3l na 100km. A zadruhé, v USA má 95% prodaných aut benzínový motor (podle mě DieselGate aféra byla účelová jak vytlačit téměř jediného výrobce prodávající dieselové motory z marketu). Já mám osobně Ford Escape 3.0l V6 v automatu (reálně se pohybuji okolo 15l na 100km), kterému tu říkají GAS SAVER!
Tak asi tak. | |
Nepřihlášený Lovap | Reakce na: CX-9 je velké SUV, ale běh.. | 4.11.2016 08:44 | reagovat |
![]() | V teste ide o autá z roku 2015 (prípadne modelový rok 2015) a tam Mazda CX9 mala V6 3,7l s 273 hp ... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený jouda | Reakce na: Ale tady přece nejde vůbec.. | 4.11.2016 10:01 | reagovat |
![]() | Tak Toyota je zrovna špatný příklad velkého auta, protože v USA prodává i auta malá (Yaris 1.5l), ale Mazda v USA začíná řadou 3 s 2l objemem, kdyby tam dovezla M2 s 1.5l tak by se průměr dostal zas o kus níž. | |
Nepřihlášený R2 | Reakce na: V teste ide o autá z roku.. | 4.11.2016 12:19 | reagovat |
![]() | To byla spis narazka na odmitani turba, jake motory mela Mazda v testu v roce 2015 je celkem bezpredmetne, protoze je to test, ktery nema zadnou vypovidaci hodnotu. | |
Nepřihlášený Romik | Nechápu, jak v dnešní době.. | 6.11.2016 14:31 | reagovat |
![]() | Nechápu, jak v dnešní době může někdo považovat spotřebu kolem osmi litrů za nízkou. Se svou 14-ti letou 1,9l dieselovou Octavií, která má najeto 300000 km, jezdím s celoroční průměrkou 4,5l. Jen by mě zajímalo které auto je ve skutečnosti více EKO. Jestli stará Octávka ( s euro 3) se potřebou 4,5 nebo moderní auta (s euro5-6) a spotřebou 8 litrů. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený R2 | Reakce na: Nechápu, jak v dnešní době.. | 6.11.2016 17:29 | reagovat |
![]() | Vzhledem k tomu, ze je to mereni z USA, kde jsou v oblibe pomerne velka auta a skoro vsechno je benzin vetsinou atmosfera, tak ta spotreba neni az tak spatna.
Pokud starou Octavii TDI jezdite za 4,5 l, tak s novou naftovou nebudete jezdit za 8 l, to byste musel pomerne radikalne zmenit styl sveho jezdeni.
Z pohledu ekologie zalezi na tom, jestli vas zajima dychatelnost vzuchu ve mestech nebo emise CO2. Pokud to druhe, tak je jasna volba stare auto, navic pokud se jedna o usporny model, mate mensi emise v provozu a nezpusobite emise pri vyrobe noveho. Pokud jde o ruzne cmoudiky, ktere vadi lidem, tak jsou obecne o neco lepsi nova auta a atmosfericke benziny jsou ke zdravi lidi setrnejsi nez turbodiesely i kdyz maji mnohem vyssi spotrebu. Prisne normy na obsah skodlivyn jsou jednim z duvodu, proc je v USA benzin tak popularni. | |
Nepřihlášený Hudla | Naprosto nic neříkající ta.. | 8.11.2016 12:32 | reagovat |
![]() | Naprosto nic neříkající tabulka. Dejte spotřebu pro jednotlivé metody ne automobilky. | |
Nepřihlášený majster sveta | Pche.. toyoty, mazdy...... | 8.11.2016 16:24 | reagovat |
![]() | Pche.. toyoty, mazdy.... To snad neviete, ze moja OKTAVKA je to najlepsie auto na svete? Dokonca som predbehol uz aj passat na dialnici!
Ochcavka = najlepsie auto tak to uz konecne pochopte! Jazdi na vzduch, najnizsia cena za premiovy obsah, najlepsie motory, proste nasa domaca SKODA!
Len skoda ze mi do tej zakladnej vybavy nedali aspon radio.... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený jerry1513 | Reakce na: Pche.. toyoty, mazdy...... | 14.6.2017 08:49 | reagovat |
![]() | Mám Mazdu 3 2017 2,0 benzin a chlastá 5l. A je v základu. Oktávka s tou samou výbavou by mě stála o 100000,- Kč víc. S litrovým motorem ještě bych v tom vypadal jako obchodní zástupce. | |
Nepřihlášený jerry 1513 | Reakce na: Proč tam není Dacia, když.. | 14.6.2017 08:54 | reagovat |
![]() | Jestli Dáčije jezdí pod 5 litrů tak máte pravdu. |

Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 08.15. 09:19 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.15. 09:01 - petr_riha
- Onboard videa 08.15. 07:32 - petr_riha
- Rodinné auto do 150k 08.14. 11:58 - Tvoja mama
- Rodinne auto 08.13. 14:11 - Jaggie
- Benzín nebo diesel Vw Touran 08.13. 08:49 - Čičo
- Benzina paliva 08.13. 07:39 - řidičBOB
- Audi Q5 50TDI 08.12. 23:24 - honziss