Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen, v dokonale originálním stavu
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tommi Mäkinen Edition je možná nejlepší Evo, které kdy vzniklo. Má např. titanové turbo. Mitsu jich postavilo 2 500, toto je dokonalé.
Pokud už nějakou dobu sledujete rallye, určitě si pamatujete, jak Tommi Mäkinen létal po erzetách celého světa v červeném Lanceru Evolution, s nímž čtyřikrát vyhrál titul mistra světa. A dost možná také patříte k fanouškům Lanceru Evolution nebo Subaru Impreza. V prvním případě je ale vaše situace dost neveselá - Mitsubishi s tímto modelem končí a ani jeho poslední iterace nebyly z nejpovedenějších.
O tom, která evoluce ostrého Lanceru byla tou nejlepší, se můžeme dlouze přít, patrně se ale shodneme na tom, že ta šestá patří k absolutní špičce. Mezi Lancery Evo VI pak září jedna z nejvzácnějších verzí tohoto stroje vůbec zvaná Tommi Mäkinen Edition, zkráceně TME nebo také Evo 6.5 pro svou technickou vyspělost. Tahle auta měla oproti „běžným” Lancerům Evo VI jiný přední nárazník bez gigantických mlhovek, to byla nejviditelnější změna. Zbytek novinek byl v podstatě pro lepší funkci auta - červenočerná sedadla Recaro s logem T. Mäkinen, 17" kola Enkei, kožený volant Momo, rozpěru mezi tlumiči v motorovém prostoru a rychlejší převod řízení.
Také tu bylo titanové turbo, které se rychleji roztáčelo; byl to první případ použití takové věci v produkčním automobilu. A podvozek byl nižší; vůz byl nastaven na použití na asfaltu, což bylo zmíněno i v brožurce k automobilu. A tento vůz byl svým projevem na silnici vážně blízký dokonalosti, když jste si zvykli na divoké řízení a ostrý nástup brzd.
Po tomto Evu jistě zatoužili nejen příznivci této japonské legendy, jenže sehnat jej dnes v originálním a zachovalém stavu je velmi obtížné. Je to 15 let staré auto, kterého se vyrobilo jen 2 500 kusů, navíc většina s pravostranným řízením (zkazky o neexistence verze s řízením „na naší straně” nejsou pravdivé, pouze není tak obvyklá). Jeden stroj, který všechny představy o skoro dokonalé koupi splňuje, bychom tu ale měli.
Stojí v Německu, má výrobní číslo 957 a je v kompletně originálním stavu. Je vyveden v černé barvě s bílými koly a má za sebou jen 44 tisíc kilometrů. Pod kapotou by tak stále měl mít svých 280 koní a 373 Nm, což stačilo ke stovce za stále úctyhodných 4,6 sekundy a maximálku přes 240 km/h, to vše při hmotnosti 1 365 kg.
Pokud je Lancer Evo pro vás tím pravým a díváte se pro možné investici, kterou byste si mohli i pořádně užít, tady jste na správné adrese. Chce to „drobnost”, 49 900 Eur, tedy asi 1,35 milionu korun. To z tohoto vozu dělá s náskokem nejdražší Evo VI i Evo VI TME v současné nabídce, jenže je to vážně výjimečný kus. Dost možná se jednou někde objeví i lepší, tento ale vážně stojí za zvážení. Prodělat na něm skoro nepůjde, ještě před pár lety stály Eva VI TME v tomto stavu i polovinu...












Tenhle krásný černý Lancer Evo VI TME může být váš, ale není levný
Pro úplnost přidáváme i pár dalších fotek britského exempláře v obvyklejší červené barvě
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub