Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl

Pokud chcete zavzpomínat na doby, kdy auta byla sice kvalitnější, ale při ceně přes 300 tisíc Kč měla vepředu „švihadla”, tohle je skvělá příležitost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl

22.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud chcete zavzpomínat na doby, kdy auta byla sice kvalitnější, ale při ceně přes 300 tisíc Kč měla vepředu „švihadla”, tohle je skvělá příležitost.

Je pozoruhodné, jak moc odlišné osudy stíhají různé exempláře Škody Fabia první generace. Však jsme tu jen v poslední době měli auto, které kdysi dojelo od dealera do garáže a pak už nikam i vůz, co najel za stejnou dobu neuvěřitelnou porci kilometrů. Ve způsobu užívání je dělily světelné roky, spojovalo je ale jedno - až nesmyslně vysoká cena.

Pravda, ta první Fabia byla co do počtu ujetých kilometrů prakticky nová, jenže roky také něco znamenají a chtít dnes za takové auto skoro stejné peníze jako před 13 léty, není příliš rozumné. Ta druhá pak po více jak 600 tisících km z podstaty nemohla mít velkou, alespoň „bezúdržbovou” perspektivu a za cenu přes 50 tisíc Kč nestála. Dnes tu máme další pozoruhodný kousek, který si z obou zmíněných nabídek bere to lepší.

Je to skutečně zánovní Fabia první generace z roku 2002. Na tachometru má pouhých 11 984 km a i když Cebia za skutečný nájezd km ruku do ohně nedala, je to jen tím, že vůz v posledních letech jezdil ještě méně než dříve a záznamů o stavu tachometru není dostatek. O kilometrech ale v tomto případě nemáme velkých pochyb, však se na to auto do detailu podívejte. I když fotky nikdy neřeknou vše, vypadá netknutě a věci jako věnec volantu, hlavice řadící páky či interiér obecně vypadají jako nové.

Jsou tu také stále původní pneumatiky z 23. týdne roku 2002 a velmi slušná dokumentace servisní historie až do konce minulé dekády - těžko by to všechno dohromady náleželo podstatně více jetému autu. Prodávající říká, ze vůz byl garážovaný, je bez jakýchkoli kosmetických vad a koroze a i když bychom pár neduhů našli (třeba lehce podřené kryty kol), hledat na něm chyby vážně není snadné. Slova o „absolutním klenotu” jsou trochu přehnaná, faktem ale je, že takto zachovalá Fabia I se opravdu v prodeji nevídá.

Zajímavé je jistě i to, že vůz stojí v České republice, v Uničově a nemístná není ani jeho cena. Pravda, 129 800 Kč přesně není vysloveně málo, ale kupte si dnes za 130 tisíc prakticky nové auto. Jeho necelých 12 tisíc km tady má možná větší cenu než prakticky nulový nájezd km u starší nabídky - s tímto autem se jezdilo, bylo udržováno, bude pravděpodobně bez problémů pokračovat v „aktivní kariéře”. Když vůz 13 let stojí, leccos na něm může „odejít” právě kvůli tomu.

A pochopitelně, je to i zajímavý exkurs do historie, možnost koupit si dnes něco, co už se prostě neprodává - v dobrém i zlém. První generace Fabie platí za tu nejkvalitnější a nejtrvanlivější, zároveň ale pochází z dob, kdy standardem ve výbavě nebylo v této třídě prakticky nic. A tento kus od základu daleko nemá. Není to totálně oholený Junior, ale nemá k němu daleko. Vidíme okna na kličky vpředu, nelakovaná zrcátka a jinak... nevidíme prakticky nic.

Pod kapotou také není žádná perla, tehdy dožívající motor 1,4 MPi (tedy ještě staré škodovácké OHV po 15 faceliftech) ve slabší verzi s 44 kW (60 koní). První majitel si do vozu „ve slabší chvilce” pořídil klimatizaci, tím ale skončil, později už jen přikoupil neoriginální autorádio. Přesto za vůz u dealera nechal 303 400,90 Kč konečně ceny a to je skutečně „rána”. Za tyto peníze si dnes koupíte novou Fabii s nejsilnějším motorem 1,2 TSI 81 kW (110 koní) a prostřední výbavou Ambition nebo v jiné, podstatně atraktivnější kombinaci motoru a výbavy. A to srovnáváme fakturu s ceníkovou cenou, u dealera jistě cenu nové „fabky” trochou vyjednávání ještě o nějaký ten desetitisíc srazíte.

O to zajímavější vzpomínka tento vůz je, však se na něj podívejte sami v přiložené rozsáhlé galerii. A nebo si jej rovnou kupte, inzerát je zde.


Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 1 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 01Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 2 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 02Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 3 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 03Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 4 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 04Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 5 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 05Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 6 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 06Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 7 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 07Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 8 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 08Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 9 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 09Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 10 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 10Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 11 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 11Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 12 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 12Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 13 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 13Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 14 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 14Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 15 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 15Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 16 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 16Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 17 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 17Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 18 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 18Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 19 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 19Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 20 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 20Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 21 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 21Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 22 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 22Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 23 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 23Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 24 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 24Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 25 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 25Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 26 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 26Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 27 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 27Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 28 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 28Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 29 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 29Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 30 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 30Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 31 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 31Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 32 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 32Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 33 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 33Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 34 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 34Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 35 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 35Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 36 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 36Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 37 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 37Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 38 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 38Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 39 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 39Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 40 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 40Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 41 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 41Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 42 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 42Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 43 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 43Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 44 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 44Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 45 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 45Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 46 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 46Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 47 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 47Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 48 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 48Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 49 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 49Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 50 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 50Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 51 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 51Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 52 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 52Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 53 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 53Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 54 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 54Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 55 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 55Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl - 56 - Skoda Fabia I 14 MPI 2002 holobyt prodej 56
Škoda Fabia I v takovém stavu se v prodeji nevidí. Rozumnou se zdá být i její cena, konkrétní provedení je ale pozoruhodným zábleskem z historie. Takto „oholené” auto za více než 300 tisíc Kč dnes neexistuje

Zdroj: Auto Trafex

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše