Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini opouští i šéfdesignér, jeho místo zaujme autor Porsche Macan
10.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po odchodu šéfa automobilky k Audi tu máme další rošádu, jenž se týká rozzuřeného býka. Zvládne autor Porsche Macan extravaganci Lamborghini?
Pro italskou automobilku Lamborghini byl loňský rok rekordním, podařilo se totiž prodat více než tři tisíce nových vozů. Letošek pro změnu bude do historie rozzuřeného býka zapsán jako období změn. Jak jistě již víte, kufry balí šéf značky Stephan Winkelmann, který se ujme vlády nad divizí Quattro GmbH u Audi. Jeho místo pak zaujme Stefano Domenicali, jenž přichází od Ferrari. Není to ovšem jediná zajímavá rošáda, která se Lamborghini týká.
Krátce po Winkelmannově odchodu byl oznámen také přestup šéfdesignéra Lamborghini Filippo Periniho. I ten přitom najde nové uplatnění v rámci koncernu VW Group, a sice v legendární karosárně Italdesign. Pro tu byl obdobím rošád pro změnu loňský rok, neboť firmu opustil její zakladatel Giorgetto Giugiaro, jeho syn Fabrizio i bývalý designový šéf Audi Wolfgang Egger.
Perini se přitom stane šéfem karosárny, k čemuž má plné oprávnění, a to nikoliv jen díky zisku titulu automobilového designéra na institutu Politecnico di Milano. Pod jeho taktovkou totiž vznikl Aventador, Huracán a dokonce i velmi výjimečný Reventón. Kromě toho se Perini podepsal pod původní koncept Alfy Romeo 8C Competizione a sedanu 159, mimo to pracoval i pro Ferrari.
Zajímavé je ovšem i jméno designéra, který zaujme Periniho místo. Tím se totiž stává Mitja Borkert, absolvent prestižní Design Univerzity of Pforzheim. Po studiu nastoupil v roce 2014 u Porsche, kde se stal šéfem designu exteriérů a přispěl ke vzhledu modelů Macan a 718 Boxster i konceptů Panamera Sport Turismo a Mission E. Opět jde tedy o člověka spadajícího pod křídla VW Group.
Borkert by nyní měl být zodpovědný za veškeré budoucí modely i studie italské automobilky, přičemž koordinovat bude také práci zaměstnanců v designovém centru Lamborghini Centro Stile. Zodpovídat se přitom nebude jen Domenicalimu, ale také Maurizio Reggianimu, který je u značky šéfem vývoje.


Pro Lamborghini je letošek plný změn, po šéfovi firmy balí kufry i šéfdesignér Felippo Perini. Jeho místo zaujme Mitja Borkert z Porsche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejčtenější články
Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva