Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini opouští i šéfdesignér, jeho místo zaujme autor Porsche Macan
10.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po odchodu šéfa automobilky k Audi tu máme další rošádu, jenž se týká rozzuřeného býka. Zvládne autor Porsche Macan extravaganci Lamborghini?
Pro italskou automobilku Lamborghini byl loňský rok rekordním, podařilo se totiž prodat více než tři tisíce nových vozů. Letošek pro změnu bude do historie rozzuřeného býka zapsán jako období změn. Jak jistě již víte, kufry balí šéf značky Stephan Winkelmann, který se ujme vlády nad divizí Quattro GmbH u Audi. Jeho místo pak zaujme Stefano Domenicali, jenž přichází od Ferrari. Není to ovšem jediná zajímavá rošáda, která se Lamborghini týká.
Krátce po Winkelmannově odchodu byl oznámen také přestup šéfdesignéra Lamborghini Filippo Periniho. I ten přitom najde nové uplatnění v rámci koncernu VW Group, a sice v legendární karosárně Italdesign. Pro tu byl obdobím rošád pro změnu loňský rok, neboť firmu opustil její zakladatel Giorgetto Giugiaro, jeho syn Fabrizio i bývalý designový šéf Audi Wolfgang Egger.
Perini se přitom stane šéfem karosárny, k čemuž má plné oprávnění, a to nikoliv jen díky zisku titulu automobilového designéra na institutu Politecnico di Milano. Pod jeho taktovkou totiž vznikl Aventador, Huracán a dokonce i velmi výjimečný Reventón. Kromě toho se Perini podepsal pod původní koncept Alfy Romeo 8C Competizione a sedanu 159, mimo to pracoval i pro Ferrari.
Zajímavé je ovšem i jméno designéra, který zaujme Periniho místo. Tím se totiž stává Mitja Borkert, absolvent prestižní Design Univerzity of Pforzheim. Po studiu nastoupil v roce 2014 u Porsche, kde se stal šéfem designu exteriérů a přispěl ke vzhledu modelů Macan a 718 Boxster i konceptů Panamera Sport Turismo a Mission E. Opět jde tedy o člověka spadajícího pod křídla VW Group.
Borkert by nyní měl být zodpovědný za veškeré budoucí modely i studie italské automobilky, přičemž koordinovat bude také práci zaměstnanců v designovém centru Lamborghini Centro Stile. Zodpovídat se přitom nebude jen Domenicalimu, ale také Maurizio Reggianimu, který je u značky šéfem vývoje.


Pro Lamborghini je letošek plný změn, po šéfovi firmy balí kufry i šéfdesignér Felippo Perini. Jeho místo zaujme Mitja Borkert z Porsche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
