Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární Porsche má dokonale skrytý úložný prostor, ve kterém by šlo leccos pašovat, skoro nikdo o něm neví
20.1.2024 | Petr Miler
Tohle auto je tak „profláklé”, že by člověk čekal, že o něm přinejmenším automobiloví fandové budou vědět všechno. I když ale existuje skoro dvě dekády, skoro všem unikla existence tohoto skrytého úložného prostoru v něm. Tak moc dobře je schovaný.
Když se dekády intenzivně zajímáte o auta a hltáte magazíny všeho druhu, víte přinejmenším o nových vozech vaší doby skoro vše. A co teprve, když o nich začnete psát. Dokud jste „jen” fanda, přirozeně se zajímáte o to, co vás, hm, zajímá, ale jakmile se z toho stane práce, do hlavy vám začne téct nespočet v podstatě zbytečných informací o autech, která vás jinak míjejí. A už je z ní nedostanete.
Věřím, že pokud se autům s nadšením věnujete, víte o nich spoustu věcí, ale namátkou: Vyjmenovali byste z hlavy kompletní nabídku motorů Kie Picanto SA z roku 2003 včetně jejich kódových označení? Spíš ne, ale osobně ji v hlavě najdu, z nějakého důvodu jsem se o ni svého času zajímal a v hlavě mi to zůstalo stejně jako tisíce dalších podobných faktů.
Tím vůbec nechci říci, že automobilový novinář je nějaký vševěd, před kterým se mají všichni klanět, naopak - víme na jednu stranu „všechno” a na tu druhou nic, takže pokud se někdo s nadšením opravdu detailně zajímá o jeden vůz, vždy o něm bude vědět detaily, které novinář nemá šanci vstřebat. Protože relativně dost informací v hlavě držíte o stovkách, ne-li tisících modelech, to pak nutně musí být více či méně povrchní. Přesto - a možná i proto - se stane, že vám uteče zajímavý detail zajímavého auta, který by měl být dávno legendární. Ale z nějakého důvodu se to nestalo.
Musím tedy pokračovat podobně jako kolega Daniel Golson z Jalopniku, který si všiml zajímavého detailu na jinak legendárním Porsche Carrera GT nabízeným v aukci firmy Bonhams. Brzy 20 let stará ikona Porsche s úchvatně znějícím motorem V10 je jedním z aut, o které se rádi zajímají všichni, nadšenci i novináři. Sami jsme o něm napsali nespočet článků a Daniel též konstatuje, že v hlavě nosí absurdní spoustu informací o nespočtu nových aut. Přesto nikdy nezaznamenal, že Carreře GT u Porsche nadělili dokonale skrytý úložný prostor ve dveřích.
Přiznám se narovinu, že jsem o něm dosud nevěděl ani já. A krátkým průzkumem v mém automobilovém okolí jsem zjistil, že o něm neví téměř nikdo, ani většina velkých fandů Porsche. Přitom je to vlastně docela triviální věc - Carrera GT má z podstaty své konstrukce a zaměření velmi široké prahy, taková auta pak musí mít i značně široké dveře. Ty zdánlivě jen zabírají místo, a tak konstruktéry Porsche napadlo, že by prostor v dutých dveřích jinak nepříliš praktického roadsteru mohli využít. V jejich horní části se tak pouze při otevření objeví kus černého plastu, na jehož pravou polovinu stačí zatlačit a voila - otevře se vám tajný úložný otvor.
Do něj pasuje jakýsi kožený pytlíček (v barvě čalounění interiéru, samozřejmě, jsme v Německu) se stahovací šňůrkou, který není velký, ale může být šikovný. Asi do něj nenacpete nákup z Lidlu, pokud jste si tedy nekoupili jen tamní falešné Lentilky, které do něj vysypete, ale dokážeme si představit, že by se v něm dalo leccos pašovat. Protože když o něm neví automobiloví fandové, takovým celníkům bude stěží známý. I když teď to možná pomáháme kazit...
Zajímavé je, že výplně těchto prostorů, ač jsou malé, nejsou ani trochu levné. Katalog náhradních dílů Porsche říká, že kožený pytlíček jako z fotek Bonhamsu, který nabízí jednu černou Carreru GT registrovanou ve Francii k prodeji, vyjde na necelých 23 tisíc Kč. Pokud ale máte odlehčenou verzi s karbonovým paketem Weissach, připravit si musíte už 91 tisíc korun. Možná i proto se o tomto úložném prostoru neví. Však kdo by riskoval ztrátu takových drahých pytlíků, jejichž využití je - vzhledem k nemožnosti vyndat je za jízdy - velmi omezené?
























Jako vždy potěšující Carrera GT na prodej tentokrát ukázala víc než obvykle. Všimněte si vychytávky ve dveřích řidiče, tatáž se nachází i ve dveřích spolujezdce, jen už bez onoho pytlíku. Foto: Bonhams, tiskové materiály
Zdroje: Jalopnik, Bonhams
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 4 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 6 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 7 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 9 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva