Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře
21.12.2022 | Petr Miler
Druhá generace Octavie může působit jako dávná minulost, pokud se ale sejde skoro katalogová verze s dokonale zachovalým stavem, je to pořád atraktivní auto. I když má pod kapotou techniku lákající jen starší a pokročilé.
Škoda Octavia je obecně tím nejtuctovějším autem, na které dnes můžete narazit v českých bazarech. A modely druhé generace nejsou výjimkou - jen na Sautu jich v tuto chvíli vidíme ke dvěma tisícům. I mezi tak běžnými vozy se ale najde kousek, který dokáže vystoupit z davu, a to hodně výrazně. Platí to přesto, že jeho technika vzbuzovala a vzbuzuje minimální touhu mezi jakkoli ambicióznějšími řidiči, kupovali ji totiž především starší lidé.
Právě jeden německý důchodce si v roce 2005 koupil vůz na fotkách níže. Dnes je k dispozici po druhém vlastníkovi jako až neuvěřitelně zachovalé garážové auto, což z něj samo o sobě dělá o něco lákavější nabídku. Nakonec je ale nezajímavější tím, jak vypadá - je to skoro katalogová specifikace předfacelitového provedení s uvelkými litými koly, výbavou Elegance a světlým lakem. A protože vypadá, jako by ji včera vyrobili, působí opravdu dobře.
Stinnější stránkou budiž, že jde o verzi s motorem 1,6 a automatickou převodovkou. Něco takového se nevídá už proto, že takové auto jednak opravdu nejede. A když už někdo zvolí Elegance s automatem, na motoru obvykle nemá důvod šetřit. Starší lidé jsou ale specifická sorta zákazníků, a tak volí specifická provedení. Tento sáhl po takovém a on ani druhý vlastník s vozem skoro nejezdili. U nás notoricky známý liftback tak má v tuto chvíli najeto jen 36 000 kilometrů, to je na Octavii II po 17 letech skoro nic.
Jak jsme již zmínili, pod kapotou je svého času nijak výjimečná, dnes prakticky nevídaná benzinová jedna-šestka s atmosférickým plněním. Výkon 75 kW (102 koní) je skromný a není vhodný pro závody jakéhokoli typu, je ale odolný proti skoro jakémukoli zacházení a nemá v sobě žádné záludnosti, které by se mohly pokazit. Auto plní jen normu Euro 4, není tu žádné turbo, nemá ani EGR ventil, pro některé to budou dobré prodejní argumenty.
Nezajímavý motor žehlí bohatá výbava, cokoli od automatické dvouzónové klimatizace přes vyhřívání sedadel až po volant s dálkovým ovládáním je na palubě. Nejzajímavější je ale nakonec stav auta, který prodávající označuje za dokonalý. A zdá se, že nepřehání. Nevidíme prakticky žádné opotřebení zvnějšku ani uvnitř, i motorový prostor je svěží. A servisní historie je též blízká bezchybné.
Právě stavu vozu spolu s vysokou výbavovou specifikací něj dělá jedinečnou nabídku, která by pro některé mohla být v bazarech svérázným lákadlem. Cena je rozhodně neodradí, 6 999 Eur, tedy asi 169 tisíc Kč, je za takto pěkné auto skoro pakatel. V době, kdy zcela „oholená” nová Octavia s tříválcem startuje na 520 tisících Kč, je to nepochybně lákavá cena.

















Dodnes krásná Škoda Octavia II láká stavem i výbavou, méně už motorem a převodovkou. Ale za svou cenu? Foto: Auto Discounter Berlin, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 5 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 2 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 4 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 5 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 6 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva