Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari

Tohle auto by mělo zůstat pod plachtou, neboť z něj rozbolí oči i lidi, kteří pro starší stroje se vzpínajícím se koníkem ve znaku nemají až takovou slabost. Ze skutečného Mondialu se tady stala „Testarossa” s nápisem V12 z Mercedesu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari

26.7.2019 | Mirek Mazal

Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle auto by mělo zůstat pod plachtou, neboť z něj rozbolí oči i lidi, kteří pro starší stroje se vzpínajícím se koníkem ve znaku nemají až takovou slabost. Ze skutečného Mondialu se tady stala „Testarossa” s nápisem V12 z Mercedesu.

Posledním Ferrari s plochým dvanáctiválcovým motorem se stal model Testarossa. Dvoumístné kupé navržené designovým studiem Pininfarina charakterizované ostrými hranami a vyklápěcími světlomety nezestárlo ani po třiadvaceti letech od ukončení výroby a stále představuje jedno z nejpůsobivějších Ferrari. Uvnitř vždy mělo místo manuální řazení pětistupňového manuálu mezi sportovními sedadly pro řidiče a spolujezdce.

Kombinace silného atmosférického motoru, ručně řazených rychlostí, pohonu zadních kol se samosvorným diferenciálem a laděním ve Fioranu vznikl skvělý mix, který oslovil nejvíce zákazníků Ferrari v historii. Počet prodaných kusů přesáhl 10 tisíc, což je v Maranellu nezvykle vysoké číslo. Přesto jde dodnes o drahé auto, které si nemůže dovolit zdaleka každý. A jeden z lidí toužících právě po Testarosse si ji zkusil postavit se skromnějším rozpočtem.

Obecně to lze akceptovat, některé repliky zaslouží uznání alespoň jako dobrý kus řemeslné práce. Co vám ovšem ukážeme dnes, to žádný obdiv nezasluhuje. Neznámý stavitel totiž dal za vznik falešné Testarosse, kvůli které zničil dobový, vizuálně podobný typ Mondial. Je to pravda méně ceněný stroj, jistě si ale zaslouží lepší osud než hrát si na něco, čím stejně nikdy nebude.

Takto vznikla podivně vyhlížející čtyřmístná (protože Mondial je čtyřmístný) „Testarossa”, která pochopitelně nedisponuje ani svým klenotem uprostřed. Motorem zůstal 2,9 litrový agregát F105A V8 o výkonu 175 kW (238 koní). Ubylo tak zhruba stopadesátihlavé stádo italských plnokrevníků a čtyři válce k tomu. To by až tak nevadilo, kdyby ale auto stejně jako Testarossa úplně nevypadalo a nehrálo si na ni falešnými nálepkami vzadu. Zejména nápis „V12” očividně z Mercedesu je na Ferrari hotová pěst na oko.

Snad bychom raději viděli další repliku na bázi Pontiacu Fiero než jedno Ferrari padlé za oběť hře na jiné. Vůz úplně ztratil původní kouzlo, až zamrzí myšlenka na množství promarněného času jistě ne úplně snadnou přestavbou. Výstřední věc se nachází ve v jedné nizozemské sbírce, jíž se její majitel, dnes sedmdesátiletý penzista, rozhodl prodat. Nadešel čas přenechat jinému i červené Ferrari s dodatkem M-Tuned Testarossa 2 za cenu 89 tisíc Eur (2,3 milionu Kč). Pochybujeme, že je kdo zaplatí, ale přejeme hodně štěstí s prodejem.


Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 1 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 05Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 2 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 06Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 3 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 07Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 4 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 08Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 5 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 09Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 6 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 10Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 7 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 11Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 8 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 12Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 9 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 13Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 10 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 14Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 11 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 15Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 12 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 16Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 13 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 17Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 14 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 18
Tohle není skutečná Testarossa, ale současně to není falešné Ferrari - jedná se o marný pokus udělat slavnější typ z nepříliš vyhledávaného Mondialu

Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 15 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 01Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 16 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 02Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 17 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 03Lidé chtějící víc než mohou mít začali v touze po uznání ničit i klasická Ferrari - 18 - Ferrari M Tuned Testarossa 2 foto prvni 04
Ferrari Testarossa a Mondial jsou si podobné, ale stavět jedno z druhého nám přijde nesmyslné

Zdroj: Marktplaats

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše