11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty

Pininfarina proslul prací pro Ferrari, ale nestavěl jen ta. Stvořil i řadu dalších krásných strojů, třeba tyto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty

26.4.2015 | Marek Bednář | 16 příspěvků

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pininfarina proslul prací pro Ferrari, ale nestavěl jen ta. Stvořil i řadu dalších krásných strojů, třeba tyto.

S karosárnou Pininfarina je neodmyslitelně spojena jedna značka - Ferrari. Každý petrolhead ví, že drtivá většina vozů Ferrari vznikla buď přímo u Pininfariny, nebo alespoň ve spolupráci s tímto designovým studiem. Je to poznat velmi snadno, stačí se podívat před zadní kola, kde většinou bývá logo této karosárny. Věc, za kterou je spousta fanoušků práce tohoto studia ochotna připlatit.

Nejen na vozech Ferrari však Pininfarina spolupracuje. Už od roku 1930, kdy byla firma založena Batistou „Pinin” Farinem v Turíně, pracuje tato karosárna i na dalších vozech - a nejen italských či evropských, má na kontě také pár amerických a japonských aut. Dost však zůstalo ve formách konceptů nebo se jich vyrobil jen velmi omezený počet.

Na následujícím seznamu jedenácti nejzajímavějších aut Pininfariny, která nejsou Ferrari, tak jsou stroje vskutku nedostupné, ale také tam najdete jeden, který si může koupit snad většina petrolheadů na světě. A rozhodně to stojí za to, zejména pokud je pro vás vizuální stránka věci podstatná aspoň stejně jako jízdní vlastnosti.

Alfa Romeo 8C 2900B Pininfarina Cabriolet

Tato Alfa z roku 1937 se vyráběla v několika variantách, rozdíl mezi 2900A a 2900B byl zejména ve spolehlivosti motoru. Tím byl 2,9litrový řadový osmiválec, přeplňovaný kompresorem, který ve verzi 2900B dával 177 koní. Už v sériové verzi to bylo krásné auto a studio Pininfarina dodalo variantě kabriolet notnou dávku elegance navíc. Sériových 82 2900B vzniklo jen několik desítek, takže to jsou dnes velmi vzácná auta, a verzí Pininfarina je ještě méně.


11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 1 - nejle pinin alfa romeo 8c 2900b 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 2 - nejle pinin alfa romeo 8c 2900b 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 3 - nejle pinin alfa romeo 8c 2900b 03

Maserati A6GCS/53 Berlinetta

Druhé nejstarší auto na tomto seznamu se zároveň může směle řadit k těm nejkrásnějším - a také nejvzácnějším. Maserati A6GCS/53 Berlinetta se představilo v roce 1952 a vznikly pouhé čtyři kusy, snad i proto, že Enzo Ferrari protestoval. Základem tu je závodní šasi a dvoulitrový řadový šestiválec, vyvíjený pro Formuli 2, který bez přeplňování dával 170 koní.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 4 - nejle pinin maserati a6gcs 53 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 5 - nejle pinin maserati a6gcs 53 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 6 - nejle pinin maserati a6gcs 53 03

Cadillac PF 200 Cabriolet

Unikátní Cadillac z roku 1954 se nikdy nevyráběl sériově a ani to nebylo v plánu. Byl to jedinečný vůz, jehož přední blatníky se světly měly připomínat rakety. Vznikl pro newyorského importéra Ferrari Luigiho Chinettiho a údajně byl původně stříbrný. Zda stroj na snímcích je druhý kousek či zda se jeho barva změnila, nám není známo.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 7 - nejle pinin cadillac pf200 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 8 - nejle pinin cadillac pf200 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 9 - nejle pinin cadillac pf200 03

Mercedes-Benz 300b Pininfarina Coupé

Koncem 40. let chtěla značka Mercedes postavit nový vrcholový vůz, který by navázal na 770K z meziválečné doby. V roce 1950 tak spatřil světlo světa vůz s názvem 300b, kterému se později začalo přezdívat Adenauer podle kancléře Konráda Adenauera, který si ho oblíbil. Původně to byla limuzína nebo sedan, Pininfarina ale v roce 1955 stvořila toto kupé. Na světě je údajně v této barevné kombinaci a s touto karoserií jen jedno.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 10 - nejle pinin mercedes 300b 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 11 - nejle pinin mercedes 300b 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 12 - nejle pinin mercedes 300b 03

Nash Rambler Palm Beach Concept

Dnes již neexistující americká automobilka Nash nikdy tento stroj skutečně nevyráběla, je to jen koncept, který po studiu Pininfarina chtěl designér Nashe George W. Mason. Po stránce designu vidíme snad víc než inspiraci Cadillakem PF200, zejména v přední části. Rambler Palm Beach je nicméně funkční vůz, protože stojí na základu produkčního Nashe Rambler, stroji s 3,2litrovým řadovým šestiválcem o 82 koních.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 13 - nejle pinin nash rambler concept 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 14 - nejle pinin nash rambler concept 02

Chevrolet Corvette C2 Rondine Coupé

Studio Pininfarina vytvořilo tuto unikátní Corvette speciálně pro pařížský autosalon v roce 1963, na světě tedy existuje jediný kousek. Karoserie je oproti sériové Corvette C2 zcela unikátní, např. tu je delší přední převis, který tak opticky posunuje kabinu dozadu, a také záď je úplně jiná. Elegance nicméně tomuto vozu nechybí, stejně jako síla - pod kapotou je 5,4litrová V8 o výkonu 360 koní a 488 Nm, což jsou hodnoty působivé ještě dnes.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 15 - nejle pinin corvette c2 rondine 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 16 - nejle pinin corvette c2 rondine 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 17 - nejle pinin corvette c2 rondine 03

Fiat Dino Spider

Pojmenování Dino máme spojeno spíš s šestiválcovými vozy Ferrari a s Alfredem „Dino” Ferrarim. A původní záměr skutečně byl stvořit značku Dino z vozů Ferrari a Fiat, ale v USA by se vozy takové značky špatně prodávaly, proto zůstalo u pojmenování Ferrari Dino a Fiat Dino. Šestiválce v těchto vozech však údajně byly úplně stejné, třebaže Ferrari uvádělo vyšší výkon. Fiat Dino se prodával ve dvou verzích - jako kupé, které navrhl Bertone, a jako Spider, který byl dílem Pininfariny.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 18 - nejle pinin fiat dino spider 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 19 - nejle pinin fiat dino spider 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 20 - nejle pinin fiat dino spider 03

Peugeot 504 Coupé

Velká kupé nejsou u francouzských aut vůbec žádnou výjimkou a v 70. letech minulého století stavěl Peugeot ve spolupráci s Pininfarinou verzi kupé modelu 504. Ta byla podobná standardní 504 dostatečně na to, abyste věděli, na co se díváte, ale také byla dost odlišná, abyste se začali zajímat trochu víc. Pod kapotou byla 2,7litrová V6. Dnes je tenhle vůz docela raritou, protože jich nebylo vyrobeno zrovna hodně.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 21 - nejle pinin peugeot 504 coupe 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 22 - nejle pinin peugeot 504 coupe 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 23 - nejle pinin peugeot 504 coupe 03

Honda Argento Vivo

Stroj s názvem Argento Vivo vznikl původně jako koncept pro automobilku Honda, a to v roce 1995. V útrobách byl 2,5litrový pětiválec, který poháněl zadní kola. Měl to být jen showcar, ale kromě médií celého světa si získal pozornost brunejského sultána, který chtěl takový vůz mít ve své garáži. Podařilo se mu přesvědčit Pininfarinu, aby postavil pět kousků pro něj a jeho rodinu - ale ne s šasí Hondy, nýbrž Mercedesu. Včetně 7,3litrového dvanáctiválce AMG o 555 koních výkonu.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 24 - nejle pinin honda argento vivo 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 25 - nejle pinin honda argento vivo 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 26 - nejle pinin honda argento vivo 03

Jaguar XJ220 Pininfarina

Jako by už „standardní” Jaguar XJ220 nebyl naprosto úchvatné auto, brunejský sultán se svým bratrem po studiu Pininfarina chtěli, aby tento stroj poupravil. V útrobách zůstal 3,5litrový přeplňovaný šestiválec o 550 koních, zvenčí je však XJ220 Pininfarina dost jiný na to, aby si laik myslel, že to je jiné auto. Je vskutku krásný ze všech stran a dost možná také bude lehčí, protože je menší a má běžnější přední světla. Přesná data však nejsou známa, protože se vše odehrávalo v ústraní.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 27 - nejle pinin jaguar xj220 pininfarina 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 28 - nejle pinin jaguar xj220 pininfarina 0211 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 29 - nejle pinin jaguar xj220 pininfarina 03

Peugeot 406 Coupé

Nejnovější auto na tomto seznamu, vzniklé roku 1997, je také tím, které si dnes může pořídit téměř každý, kdo chce jezdit strojem, pod jehož designem je podepsané snad nejslavnější studio světa. 406 Coupé je podobný případ jako jeho předchůdce, 504 Coupé - poznáte na něm, že to je Peugeot 406, ale je dost odlišné na to, abyste je nezaměnili. Nástupce, 407 Coupé, je oproti 406 zoufale ošklivé. Pod kapotu se montoval i šestiválec a třebaže na tři litry objemu není 190 koní zrovna moc, dynamika tomuto stroji nechybí. Je to velmi pohodlný stroj na dlouhé cesty a pro vzhled mu toho spoustu odpustíte.

11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 30 - Peugeot 406 Coupe Pininfarina Perex11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 31 - nejle pinin peugeot 406 coupe 0111 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty - 32 - nejle pinin peugeot 406 coupe 03

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze 16 příspěvků