Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky
15.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lincoln zákazníkům „pomáhá vytvořit si emocionální vztah ke značce” unikátním parfémem. Zní to úsměvně, ale podle jednoho z dealerů to funguje.
Ve snaze pomoci prodejům se americký Lincoln uchyluje k zajímavým věcem. Nejnovější snahou, jak na potenciální zákazníky zapůsobit, je provonění showroomů parfémem, vytvořeným speciálně pro Lincoln za účelem zlepšení dojmu z návštěvy prodejny. A částečně také k zamaskování toho, že je Lincoln vnímán jako značka pro důchodce - věkový průměr jejích zákazníků je ve Státech jednoznačně nejvyšší.
Vůně dostala název Essence of Lincoln a na její přípravě se podílel parfumérský mistr René Morgenthaler. Skládá se z vůně zeleného čaje, jasmínu a tonkových bobů. Zelený čaj v ní je pro navození atmosféry pohody a jasmín a tonka mají navodit uvolněnou atmosféru. V kombinaci údajně pro lidi znamenají pocit tepla a luxusu.
Pouštět do ventilace obchodu parfém se může zdát jako trochu potrhlý nápad, podle iniciátorů i tvůrců vůně to však posílí identitu značky pro návštěvníky showroomů. Čich je totiž silně propojen s pamětí. „Parfuméři vytváří paměť. Čich je úzce spojen s celkovým vnímáním zážitku či zkušenosti,” vysvětluje Morgenthaler. „Essence of Lincoln je nenápadný, ale silný nástroj, kterým pomůžeme klientům vytvořit si emocionální vztah k showroomu a ke značce Lincoln,” dodává Dennis Carnevale, manažer školení prodejců u Lincolnu.
Používání Essence of Lincoln v dealerstvích není až takovou novinkou. Prodjena Pompano Lincoln na floridské Pompano Beach ji skrze ventilaci do interiéru vypouští už rok. „Máme spoustu zpětné vazby k této vůni, a to jak od zákazníků, tak od prodejců,” řekl Tony Guerrera, manažer prodejů v Pompano Lincoln. „Je to skvělá vůně, tvůrcům se podařila,” dodává.
Značka Lincoln v posledních letech neměla na růžích ustláno. S novým šéfem Fordu Markem Fieldsem však začíná její přerod - představuje nové modely a snaží ze sebe setřást stigma značky pro staré. Vůně, i když to může být nástroj trochu úsměvný, tomu jistě má napomoci. A jak ukazuje Florida, mohlo by to fungovat.


Lincoln posiluje identitu značky i vůní. Skládá se ze zeleného čaje, jasmínu a tonky
Sériová verze Lincolnu MKX by se mohla podívat i do Evropy (na obrázcích je koncept)
Lincoln Navigator čeká v dohledné době nová generace
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
před 7 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Nejčtenější články
Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
10.9.2025„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
11.9.2025Číňany placený šéf automobilky vlastněné Číňany předpovídá, že automobilový svět brzy ovládnou Číňané
11.9.2025Čínský výrobce vysavačů nepřeháněl, když říkal, že postaví své vlastní Bugatti, jen rychlejší. Ukázal první fotky
11.9.2025Když už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
11.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.11. 13:40 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.11. 13:21 - Truck Daškam
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch