Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky
15.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lincoln zákazníkům „pomáhá vytvořit si emocionální vztah ke značce” unikátním parfémem. Zní to úsměvně, ale podle jednoho z dealerů to funguje.
Ve snaze pomoci prodejům se americký Lincoln uchyluje k zajímavým věcem. Nejnovější snahou, jak na potenciální zákazníky zapůsobit, je provonění showroomů parfémem, vytvořeným speciálně pro Lincoln za účelem zlepšení dojmu z návštěvy prodejny. A částečně také k zamaskování toho, že je Lincoln vnímán jako značka pro důchodce - věkový průměr jejích zákazníků je ve Státech jednoznačně nejvyšší.
Vůně dostala název Essence of Lincoln a na její přípravě se podílel parfumérský mistr René Morgenthaler. Skládá se z vůně zeleného čaje, jasmínu a tonkových bobů. Zelený čaj v ní je pro navození atmosféry pohody a jasmín a tonka mají navodit uvolněnou atmosféru. V kombinaci údajně pro lidi znamenají pocit tepla a luxusu.
Pouštět do ventilace obchodu parfém se může zdát jako trochu potrhlý nápad, podle iniciátorů i tvůrců vůně to však posílí identitu značky pro návštěvníky showroomů. Čich je totiž silně propojen s pamětí. „Parfuméři vytváří paměť. Čich je úzce spojen s celkovým vnímáním zážitku či zkušenosti,” vysvětluje Morgenthaler. „Essence of Lincoln je nenápadný, ale silný nástroj, kterým pomůžeme klientům vytvořit si emocionální vztah k showroomu a ke značce Lincoln,” dodává Dennis Carnevale, manažer školení prodejců u Lincolnu.
Používání Essence of Lincoln v dealerstvích není až takovou novinkou. Prodjena Pompano Lincoln na floridské Pompano Beach ji skrze ventilaci do interiéru vypouští už rok. „Máme spoustu zpětné vazby k této vůni, a to jak od zákazníků, tak od prodejců,” řekl Tony Guerrera, manažer prodejů v Pompano Lincoln. „Je to skvělá vůně, tvůrcům se podařila,” dodává.
Značka Lincoln v posledních letech neměla na růžích ustláno. S novým šéfem Fordu Markem Fieldsem však začíná její přerod - představuje nové modely a snaží ze sebe setřást stigma značky pro staré. Vůně, i když to může být nástroj trochu úsměvný, tomu jistě má napomoci. A jak ukazuje Florida, mohlo by to fungovat.


Lincoln posiluje identitu značky i vůní. Skládá se ze zeleného čaje, jasmínu a tonky
Sériová verze Lincolnu MKX by se mohla podívat i do Evropy (na obrázcích je koncept)
Lincoln Navigator čeká v dohledné době nová generace
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 7 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 5 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 6 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 7 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 8 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom