Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky

Lincoln zákazníkům „pomáhá vytvořit si emocionální vztah ke značce” unikátním parfémem. Zní to úsměvně, ale podle jednoho z dealerů to funguje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky

15.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lincoln zákazníkům „pomáhá vytvořit si emocionální vztah ke značce” unikátním parfémem. Zní to úsměvně, ale podle jednoho z dealerů to funguje.

Ve snaze pomoci prodejům se americký Lincoln uchyluje k zajímavým věcem. Nejnovější snahou, jak na potenciální zákazníky zapůsobit, je provonění showroomů parfémem, vytvořeným speciálně pro Lincoln za účelem zlepšení dojmu z návštěvy prodejny. A částečně také k zamaskování toho, že je Lincoln vnímán jako značka pro důchodce - věkový průměr jejích zákazníků je ve Státech jednoznačně nejvyšší.

Vůně dostala název Essence of Lincoln a na její přípravě se podílel parfumérský mistr René Morgenthaler. Skládá se z vůně zeleného čaje, jasmínu a tonkových bobů. Zelený čaj v ní je pro navození atmosféry pohody a jasmín a tonka mají navodit uvolněnou atmosféru. V kombinaci údajně pro lidi znamenají pocit tepla a luxusu.

Pouštět do ventilace obchodu parfém se může zdát jako trochu potrhlý nápad, podle iniciátorů i tvůrců vůně to však posílí identitu značky pro návštěvníky showroomů. Čich je totiž silně propojen s pamětí. „Parfuméři vytváří paměť. Čich je úzce spojen s celkovým vnímáním zážitku či zkušenosti,” vysvětluje Morgenthaler. „Essence of Lincoln je nenápadný, ale silný nástroj, kterým pomůžeme klientům vytvořit si emocionální vztah k showroomu a ke značce Lincoln,” dodává Dennis Carnevale, manažer školení prodejců u Lincolnu.

Používání Essence of Lincoln v dealerstvích není až takovou novinkou. Prodjena Pompano Lincoln na floridské Pompano Beach ji skrze ventilaci do interiéru vypouští už rok. „Máme spoustu zpětné vazby k této vůni, a to jak od zákazníků, tak od prodejců,” řekl Tony Guerrera, manažer prodejů v Pompano Lincoln. „Je to skvělá vůně, tvůrcům se podařila,” dodává.

Značka Lincoln v posledních letech neměla na růžích ustláno. S novým šéfem Fordu Markem Fieldsem však začíná její přerod - představuje nové modely a snaží ze sebe setřást stigma značky pro staré. Vůně, i když to může být nástroj trochu úsměvný, tomu jistě má napomoci. A jak ukazuje Florida, mohlo by to fungovat.


Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 1 - lincoln provoni dealerstvi 01Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 2 - lincoln provoni dealerstvi 02
Lincoln posiluje identitu značky i vůní. Skládá se ze zeleného čaje, jasmínu a tonky

Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 3 - 2015 lincoln mkx concept 01Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 4 - 2015 lincoln mkx concept 02Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 5 - 2015 lincoln mkx concept 06Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 6 - 2015 lincoln mkx concept 07Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 7 - 2015 lincoln mkx concept 14Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 8 - 2015 lincoln mkx concept 21
Sériová verze Lincolnu MKX by se mohla podívat i do Evropy (na obrázcích je koncept)

Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 9 - 2015 lincoln navigator 05Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 10 - 2015 lincoln navigator 02Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 11 - 2015 lincoln navigator 07Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 12 - 2015 lincoln navigator 11Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 13 - 2015 lincoln navigator 12Lincoln pouští do showroomů unikátní parfém, prý tak buduje identitu značky - 14 - 2015 lincoln navigator 34
Lincoln Navigator čeká v dohledné době nová generace

Zdroj: WorldCarFans

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.