Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní dieselové BMW 7 s 320 koňmi a 4x4 ztratilo za 4 roky na ceně 1,9 milionu
20.7.2020 | Petr Miler
Dát za ježdění autem 480 tisíc za rok jen na ztrátě hodnoty není pro prvního majitele moc dobrá zpráva. O to lepší ale může být pro jakéhokoli dalšího. Tohle skvěle vybavené BMW může být vaše už po čtyřech letech za zlomek původní ceny.
Až na pár vzácných exotů ztrácí každé nově pořízené auto v průběhu času svou hodnotu. Má to řadu důvodů - fyzicky stárne, jeho provoz se stává dražším kvůli zvyšující se pravděpodobnosti poruchy a na trh přichází noví konkurenti nabízející více a více. Občas tedy vývoj udělá krok stranou a z některých starších vozů se díky tomu stanou cenění klasici, kteří naopak začnou v určitou chvíli na ceně nabývat, ale i to je výjimka.
Dalo by se nad tím takto mávnout rukou, nebyl by to ale celý příběh. Některé vozy totiž ztrácí na ceně rychleji než jiné a u části z nich jsou poklesy hodnoty přímo extrémní. Platí to hlavně u modelů, u nichž jsou tlak na inovace a obavy ze stále dražšího provozu nejvyšší - u vozů nejvyšších tříd. Značky jako Audi, BMW, Mercedes či Lexus se předhání v tom, kdo do svých výkladních skříní nacpe více technických exponátů a když nová generace přijde s laserovými světly namísto „ledkových”, klientela je musí mít. A vzhledem k tomu, že vůz za 3 nebo 5 milionů si lidé obvykle nekupují z posledních peněz, nebývá pro ně až tak důležité, za kolik ho prodají. I to je nakonec faktor pro rychlý pokles hodnoty.
Dnes vám můžeme ukázat jeden typický a pro kupce ojetých vozů docela lákavý příklad. Jde o BMW řady 7 z roku 2016 v atraktivní specifikaci - špičkově vybavený exemplář s motorem 40d, tedy šestiválcovým dieselem se dvěma turby a 320 koňmi a pohonem 4x4. Jde o auto, které má tu moc zabodovat i mezi zájemci o ojetiny - osmiválcové benziny, které obvykle tratí na ceně nejvíce, jsou jistě pěkná věc, člověk s omezeným rozpočtem ale bude mít strach takové auto „živit”. Diesel 40d dokáže se sebezapřením řidiče jezdit i 5 nebo 6 litrů nafty, bez legrace, přitom s 320 koňmi a 4x4 je velmi rychlý za jakýchkoli podmínek.
Také výbava je velmi přitažlivá. První a dodnes jediný majitel si potrpěl na technologických vychytávkách, a tak sáhl i po prvcích jako laserová světla nebo dálkové ovládání vozu třeba pro vyparkování z garáže. To jsou ale jen takové třešničky z vrcholu dortu, výbavy je tu obecně spousta - od kožených, vyhřívaných, kilmatizovaných a masážních sedadel přes elektronické dovírání dveří až po dřevěné obložení, head-up displej nebo parkovací kamery s 360° pohledem na celé okolí vozu.
Šlo by sepsat knihu jen o výbavě tohoto auta, to nejzajímavější je ale jinde. Jako nový stál tento vůz přes 116 tisíc Eur, tedy více jak 3,1 milionu Kč. Vznikl teprve před čtyřmi roky a najel přijatelných 103 tisíc km, přesto je dnes o více než 72 tisíc Eur levnější. Ano, toto auto ztratilo na ceně a tu dobu přes 1,9 milionu Kč a prvního majitele tedy stálo jen na ztrátě hodnoty asi 480 tisíc ročně. To je 40 tisíc korun každý měsíc, během nějž ujel asi 2 000 km. Docela krutá bilance, o to zajímavější je to ale nabídka pro případného druhého vlastníka - 44 400 Eur, více jak 1,1 milionu Kč, není málo peněz, za tak velký, vybavený, luxusní, rychlý a přitom provozně přijatelný vůz pro každý den to ale není ani mnoho. Nový Passat nebo Super v lepší specifikaci levněji nekoupíte a proti této sedmičce půjde ve všech ohledech krom stáří jen o její odvary.













Zajímavou a ne zcela obvyklou nabídkou je vysoce vybavené BMW 7 ve verzi 40d xDrive. Za 4 roky jeho cena klesla i více než 1,9 milionu Kč, i když vypadá pořád šik. Foto: Autohaus Hoyer, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de přes Auto Bild
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejčtenější články
- ADAC varuje před stále častější součástí moderních aut, opravy jsou extrémně drahé
17.12.2020 - Novinka Toyoty dál trápí elektrická auta na baterky, umí být i levnější než menší Tesla
17.12.2020 - Rusové vzali tři motory starých Lad, stvořili z nich V12 a nacpali ho do Volhy. Pak se zkusili rozjet
17.12.2020 - Studie odhalila, v jakých autech jezdí ti, co páchají nejvíc přestupků. A co řídí „slušňáci”
17.12.2020 - Toto je nejrychlejší obrněné auto světa, na pohled byste neřekli, že něčemu odolá
18.12.2020 - Lada Niva 2021 nafocena bez maskování i zezadu, je úplně jiná. Mění se i technická data
18.12.2020 - Kolem elektromobilů je mnoho povyku pro nic, politici nechápou, co říkají, zlobí se šéf Toyoty
18.12.2020 - Číňané bodují s bohatě vybaveným SUV za 208 tisíc, nabízí toho neuvěřitelně hodně
18.12.2020 - Američané vybrali 9 nejlepších aut pro rok 2021, jejich volba některé Čechy zklame
18.12.2020 - Přelomový verdikt ústavního soudu mění jednání německé dopravní policie, už není svatá
18.12.2020
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka