Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mafiánský Mercedes je v Rusku takový hit, že ho automobilka zdaleka nestíhá vyrábět
1.11.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zhruba před deseti lety zamilovali do auta, které si zejména v černé barvě a provedení AMG nejčastěji spojíme s podsvětím. Jen mafiáni ale novou třídu G kupují stěží.
V roce 1979 přišla na svět jedna z největších legend mezi off-roady, a sice Mercedes-Benz třídy G. Němci se přitom vůz s aerodynamikou cihly pokusili poslat do důchodu a nahradit jej modernější třídou GL, zástup věrných fanoušků jim však naznačil, že takovou chybu ani udělat nemohou. Třída G se díky tomu nedočkala stejného osudu, jaký potkal Land Rover Discovery. Místo toho pokračuje nadále ve svém tažení, a přestože se loni dočkala stěžejní modernizace, díky čemuž tu máme druhou generaci, nikdo by na první pohled nehádal, že nedošlo jen na pouhý facelift.
Právě skutečnost, že nová třída G se vzhledově neliší od svého předchůdce, ovšem zároveň užívá moderní techniku, vede k ještě většímu zájmu, než jaký ji obcházel dosud. Koneckonců třeba letos v únoru bylo ve Spojených státech prodáno 1 165 exemplářů, což je větší množství, než jaké automobilka vyexpedovala za oceánem v celém roce 2010. Podobná situace panuje také v Evropě, kde pro změnu třeba březnové registrace vyšplhaly na 1 031 aut. Přitom ještě před deseti lety bylo třeba na podobný úspěch desetiměsíční období.
USA a Evropu ale nyní ponecháme stranou, místo toho si posvítíme na Rusko. Tedy na jeden ze dvou trhů, které právě před zhruba deseti lety zachránily třídu G před pádem do zapomnění. Právě v této zemi (a také v Číně) totiž poptávka začala narůstat po desítkách procent a fakt, že se tam Géčko stalo symbolem služebního auta mafie, mu na popularitě neubral, spíše naopak. Příchod nové generace to ani v nejmenším nezměnil, právě naopak - celá produkce třídy G přidělená ruskému trhu byl loni vyprodána během prvních dvou měsíců. A podobné je to i letos.
„Třída G nemá ve skutečnosti žádného přímého soupeře, je to naprostý unikát,“ uvedl o voze zástupce značky. Vlastně tak není překvapivé, že legendární off-road se v Rusku podílí na 5 procentech veškerých prodejů. A daný podíl by byl ještě vyšší, kdyby ruskému zastoupení značky byla automobilka schopna dodat více aut, na to zatím nestačí výroba. Movití zákazníci tak veškeré kvóty vyčerpají vždy již v úvodu roku, a to přesto, že třída G startuje na nemalých 9 510 000 RUB (cca 3,4 milionu Kč).
Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvrbí v dalších měsících, neboť modernizovaná třída G je momentálně k dispozici pouze v benzinových verzích G500 a G63 AMG. Nicméně již v lednu příštího roku by měla dorazit také dieselová varianta, která by zájem mohla navýšit ještě více. Zatím sice není jisté, zda se podívá do Ruska, to ale ve výsledku nebude až tak podstatné. I přesto, že se Evropa k dieselům obrací zády, je skoro jisté, že naftová třída G bude znovu hit.
Rusové třídu G milují, dokonce natolik, že veškeré přidělené kvóty jsou vyprodané již v úvodu roku. A to jsou jedny z nejvyšších na světě
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.