Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitelé elektrického Fordu jsou zmateni, auto jim nabízí regeneraci filtru pevných částic dieselu
16.3.2022 | Petr Miler
Automobilky se při přechodu na elektrickou mobilitu potýkají s řadou problémů a hláška na displeji elektrického Fordu nejlépe ukazuje, jak velké jsou. Auto nabízí regeneraci filtru pevných částic dieselového motoru, i když pochopitelně žádný nemá.
Přirozený vývoj nepřinesl elektrická auta, která by ve všech klíčových ohledech dohnala a předehnala ta se spalovacími motory, ale co už, Evropská unie je „nařídila” stejně. Nařídila v uvozovkách je možná přehnané, protože přesně k tomu směřuje, nepřímo je navíc nařizuje už několik let. Pokud výrobcům aut pod pohrůžkou vysokých pokut sdělíte, že musí dosáhnout průměrné spotřeby resp. emisí CO2 takových, že jich nelze rozumně dosáhnout s jakoukoli existující technologií a současně řeknete, že emise CO2 u elektromobilů jsou nulové (i když nejsou), moc na výběr jim nedáte.
Tento úřednicko-politický výběr konkrétního technického řešení bez předchozí diskuze a bez ohledu na realitu technického vývoje nás velmi trápí, automobilky ale v uplynulých letech neudělaly nic proto, aby jej zvrátily. A tak musí prodávat elektromobily, i když mnohdy nechtějí samy a nechce je ani naprostá většina zákazníků. Navzdory tomuto stavu ale některé dál dávají přednost onomu diktátu a vědou ani trhem nevyžádané řešení samy tlačí jako jediné možné. Ford patří mezi ně.
Do budoucna plánuje prodávat jen elektrická auta, nyní se snaží prorazit s modelem Mach-E. Mnoho slunce mu nad střechou nesvítí, loňských 23 054 prodaných exemplářů napříč Evropou za všeho toho masivního přerozdělování a tržních manipulací je i v současné prodejní mizérii Fordu (loni v Evropě udal 569 534 vozů) kapka v moři. A letošní lednový výsledek (1 998 aut) naznačuje, že bez přidání dotací tam či onde je takový odbyt blízko stropu. Jako by to samo o sobě nebylo pro automobilku dostatečně neveselé, někteří kupci tohoto modelu jsou nyní zmateni. Jejich vozy jim totiž nabízí aktivaci režimu automatické regenerace filtru pevných částic dieselu, i když elektrický pohon nic takového pochopitelně nepotřebuje.
Na sociálních sítích na to upozornilo hned několik majitelů, z nichž jeden vše natočil na video. V palubním menu vozu lze v nastavení najít položku Automatická regenerace, jejíž popis praví: „Dovoluje automatickou regeneraci filtru pevných částic dieselu, když dojde ke splnění patřičných podmínek.” Au. Dokážeme si představit zmatení méně znalých majitelů, kteří si jistě mysleli, že s koupí elektrického auta se něčeho takového zbaví. Ti další se asi musí ptát, o jaké podmínky tak může jít - nahrazení elektrického motoru dieselovým?
Berte to s úsměvem, auto pochopitelně žádný filtr pevných částic nemá, aspoň ne ve výfukovém potrubí. Ale jeho regeneraci nabízí. Důvodem nejspíše bude, že Ford používá pro různě koncipované vozy stejný palubní software a někdo buď nechal v menu Mach-E položku, která v něm být nemusí, nebo položce zajišťující třeba intenzivnější regenerativní brzdění přiřadil špatný popis. Kdo ví, hláška v systému každopádně zjevně je.
Ford se k celé věci zatím nevyjádřil, dá se ale očekávat, že problém označí za technicky neškodný. To je pravda, nic to neznamená, dobrý dojem to ale nedělá, neboť to ukazuje zákazníkům, jak obtížně se tradiční výrobci vyrovnávají s přechodem na elektrický pohon, který málokdo chce a ještě méně toho řeší.



Mustang Mach-E zatím Fordu mnoho radosti nepřináší a faux-pas, který můžete vidět níže, je pro automobilku další nepříjemnou záležitostí. Ilustrační foto: Ford
umm @ford i think you did a oopsie pic.twitter.com/nB9TI1zmoD
— Bennett (@_bennettm_) March 12, 2022
Zdroj: Bennett@Twitter
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
před 5 hodinamiUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 36 minutamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 3 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
před 4 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
před 5 hodinamiPorsche dál roztleskává zoufalou náplast na neatraktivitu svých elektromobilů, ani tímhle nic nezachrání
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva