Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025 | Petr Miler
A není to tak, že by to každému z nich bylo jedno. Tento si na jen rok starý vůz dokonce vzal úvěr, dost možná v očekávání, že na koupi vydělá. Stal se pravý opak a je miliony v minusu jen na ryzí ztrátě hodnoty. K té je navíc třeba připočíst spoustu dalších výdajů.
Na jaře to propálil automobilový guru Doug DeMuro a od té doby se to s Ferrari jen veze. Stalo se veřejným tajemstvím, že auta italské značky aktuálně dnes nevyvolávají - přinejmenším v kombinaci s jejich aktuálními cenami - takovou touhu jako dřív, což se projevuje nejen na omezené schopnosti automobilky rozprodat veškerou produkci bez slev.
Možná nejbolestivěji se tento stav dotýká dřívějších kupců, kteří si nezřídka zvykli na to, že jejich Ferrari jsou také velmi dobrou investicí. I u relativně běžných modelů se zvlášť během bující inflace stalo normou prodávat nejeté exempláře v atraktivních specifikacích dráž než nové vozy, tento stav ale už neplatí. A netýká se jen opravdu hodně drahého, a přitom kontroverzně pojatého modelu SF90, o kterém jsme psali nedávno.
Fiaskem pro majitele skončila i aukce typu 296 GTB, který vyšperkoval řadou extra prvků. Vůz si pořídil loni v atraktivní barvě Rosso Fuoco s černo-červeným interiérem. Nadělil mu také odlehčený sportovní paket Assetto Fiorano skoro za milion, karbonový difuzor za čtvrt „mega” a další karbonové prvky za statisíce. Celkem ho tak nové auto stálo 525 227 dolarů, dnešním kursem bezmála 11,5 milionu korun. Vozu dále dopřál 20palcová kola HRE s pneumatikami Bridgestone Potenza Sport, keramickou ochranu laku a fólii na exponované části. Přidejte 10,5% daň z obratu za koupi v Kalifornii a jste opravdu na tučné sumě, 13 milionů mohlo být málo na to mít tento vůz v tomto stavu doma.
Pokud ale kupec čekal, že takový kousek probudí choutky sběratelů, „malinko se mejlil”, jak by řekl klasik. Auto nyní nabídl v aukci přes Bring a Trailer a nezískal za něj víc než 384 tisíc dolarů. To samozřejmě není málo peněz, asi 8,35 milionu Kč, sami ale vidíte, jak moc tratil. Bavíme se o víc jak 3 milionech korun jen rozdílem čisté pořizovací a prodejní ceny, přidejte výše zmíněné a jste na 5 milionech jako nic. Navíc za jak dlouho? A kolik najetých km? Auto je staré jen rok a na tachometru má 1 391 mil, asi 2 239 km. Bavíme se tedy o obrovské ztrátě jakoukoli optikou, na najetý kilometr je to jen čistým rozdílem nákupní a prodejní ceny 1 410 Kč na ujetý km. To je brutální suma.
Někteří jistě namítnou, že Ferrari si kupují často velmi bohatí lidé, pro které je „pár míčů” pod jejich rozlišovací schopnost. Jistě ano, znám takové. Ale tento asi nebyl jedním z nich, když auto nabídl s tím, že na něm vázne zástavní právo, které bude zrušeno až po úspěšném prodeji. Úvěry si berou i bohatí lidé, ale asi ne takoví, pro které 3 nebo 5 milionů nic neznamená. Tohle je prostě provar a celou situaci po několika podobných aukcích lakonicky komentuje jeden z diskutujících na BaT: „Trochu to vede k domněnce, že hybridy asi nebudou sběratelská auta.” Skutečně asi ne, teď jimi nejsou zcela rozhodně.

































Tohle je krásná 296 GTB, bez debat, navíc se dočkala řádné péče někoho, kdo na koupi nejspíš chtěl vydělat. Nepovedlo se mu to ani zdaleka. Foto: Bring a Trailer, tiskové materiály
Zdroj: 2024 Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano@Bring a Trailer
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Levný Číňan rozmázl drahé evropské elektromobily na nejtěžším okruhu, s 1 550 koňmi je ale pořád o parník horší než 525koňové spalovací auto
před hodinouProdeje prvního elektrického Rolls-Roycu se propadají o 60 procent z roku na rok, majitelé během hrstky kilometrů tratí miliony
včeraLegendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari
včeraElektrická auta zůstanou jen hrobem promrhaných miliard eur, říká studie banky, která vyděsila manažery automobilek
včeraJaguar posílá do prodeje posledních 60 aut s motory V8. Jakmile dojdou, nepřijde už nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva