Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mark Webber promluvil o Michaelu Schumacherovi. Servítky si moc nebral
4.9.2018 | Petr Prokopec
O Michaelu Schumacherovi jsme se toho v poslední době moc nedozvěděli. Jeho stav je neznámou a na jeho minulost lidé obvykle vzpomínají jen s obdivem. Mark Webber je otevřenější.
Mark Webber pověsil závodní kariéru na hřebík již na sklonku roku 2016. Od té doby se věnuje pouze reprezentativním aktivitám pro Porsche, v televizi pak podobně jako Nico Rosberg komentuje dění ve Formuli 1. Také na adresu svého bývalého parťáka u stáje Williams se nyní vyjádřil v pořadu Beyond the Grid, který mapuje zákulisí královské motoristické disciplíny. Řekl i pár slov o Sebastianu Vettelovi, nejvíce ale zaujal tím, že promluvil o Michaelu Schumacherovi, jemuž byl svého času též sokem. Nebyl totiž nijak zvlášť diplomatický a řekl na rovinu svůj názor.
Sedminásobného mistra světa Webber popisuje jako „paranoidního perfekcionistu“. Schumi měl dle jeho názoru po většinu své aktivní kariéry vše naplánováno do nejmenšího detailu. A pokud nebyl nikým ohrožován, svůj plán následně i převedl do reality. Mnohdy ale stačilo málo, a rázem byl na světě nemalý skandál. Příkladem takového zkratkovitého jednání byla kvalifikace na Velkou cenu Monaka v roce 2006.
V té době již Schumacher společně s Ferrari v šampionátu ztráceli dominanci, v rámci sezóny dosáhl na sedm vítězství stejně jako Fernando Alonso. Právě ten měl v Monaku nakročeno k zisku pole position, což ovšem německý šampión nehodlal dopustit. V zatáčce Rascasse proto po zajetí svého rychlého kola odstavil monopost, což následně zkusil omluvit slovy o tom, že „zablokoval přední kola a byl příliš široký“.
To ovšem komisaři „nebaštili“, Schumi tedy nakonec místo prvního místa na startu zamířil po penalizaci na úplný konec. Z vítězství v monackém knížectví se tak nakonec radoval Alonso, zatímco se Schumacherem hodlal o jeho jednání mluvit snad každý jezdec. Webber samozřejmě nebyl výjimkou, nicméně ani před ním německý jezdec dva týdny po incidentu své chování neospravedlnil a trval na svém.
Přesto Webber o Schumacherovi hovoří s úctou, zároveň ovšem konstatuje, že je to zvláštní člověk. „Měl výjimečné schopnosti,” uvádí na jeho adresu. Někdy se ale prostě nedokázal kontrolovat: „Když měl přilbu na hlavě, občas mu shořely všechny pojistky,” uzavírá své hodnocení německého šampiona.
V onom roce 2006 Australan jezdil po boku Nica Rosberga, jehož charakter byl diametrálně odlišný od mnohdy až příliš sebevědomého krajana. Budoucí mistr světa z roku 2016 si v počátcích své kariéry příliš nevěřil, což se podepisovalo na jeho výkonech. Rosberg se tak „našel“ až ve chvíli, kdy Schumiho v kokpitu Mercedesu nahradil Lewis Hamilton, který jej vybičoval na maximum sil.
A co Vettel? Ten byl dle Webbera charakterově blíže spíše Schumimu než Rosbergovi. „Jakmile se objevily komplikace, stal se poněkud nepředvídatelným.“ Australan přitom odkázal hlavně na Velkou cenu Japonska v roce 2007, kdy Němec jezdil ještě za Toro Rosso. Nicméně i v „béčkovém“ voze mohl získat třetí místo, kdyby však za safety carem nenaboural právě do Webbera v Red Bullu.
„Díval jsem se na něj a naznačoval, že stále svítí světla. Nedošlo tedy na restart, stále jsme byli za safety carem. On si jej ale nechal odjet a jen tak se poflakoval na trati, takže jsem na to šlápl a předjel jej. Další minutu jsem již jen cítil náraz. Napálil to do mně přímo zezadu, takže nás oba vyřadil,“ uvedl Webber s tím, že jinak by se stalo něco nevídaného a Red Bull i Toro Rosso by stály společně na pódiu.
Nejsou to ale samozřejmě jediné vzpomínky, se kterými se Webber svěřil. Kromě německých jezdců nezapomněl ani na Fernanda Alonsa či Lewise Hamiltona, jak se ostatně můžete přesvědčit níže. Vyhradit si ale budete muset hodinku svého času a rozhovoru kvůli ruchům v pozadí věnovat i nemalé soustředění, abyste všemu porozuměli. Proto jsme to nejdůležitější shrnuli výše.




Mark Webber nově zavzpomínal na Michaela Schumachera, Nica Rosberga a Sebastiana Vettela. Ohodnotil přitom kvality i charakter každého z nich
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Nová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před hodinouKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 3 hodinamiNěmci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včera
Živá témata na fóru
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986
- Policejní kontroly a měření 10.15. 07:46 - řidičBOB
- Cupra obecně 10.15. 05:10 - kilttraffic
- BMW Divize 10.14. 23:07 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda