Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati Levante je lepší než Porsche Cayenne i bez V8, říká šéf značky
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Haralda Westera se Levante bude moci pochlubit hlavně exkluzivitou a tím i odpovídající cenou. Dříve či později dorazí také jako plug-in hybrid.
Italské automobilky nedostatkem sebevědomí rozhodně netrpí. O tom, že nová Alfa Romeo Giulia je lepší než německá konkurence, jsme se tak dozvěděli již loni. Tedy ve chvíli, kdy samotná automobilka neměla ukončený vývoj a mohla tedy jen doufat, že se jí vůbec kdy povede nový sedan dostat do prodeje. Nejinak se Italové aktuálně vyjadřují o Maserati Levante. Tedy o vůbec prvním SUV značky s trojzubcem ve znaku, jenž stejně jako zmiňovaná Giulia zamíří ještě letos do prodeje. V tomto případě sice výroba již odstartovala, nicméně i tak lze slova šéfa značky Haralda Westera označit za dosti sebevědomá.
Na otázku, zda může Levante soupeřit se nejsportovnějším vozem segmentu, tedy s Porsche Cayenne Turbo Sl, totiž Wester odpověděl následovně: „Jistě. Pokud tím myslíte, že se zákazníci budou rozhodovat mezi Cayenne a naším vozem, potom ano. Pokud se ovšem ptáte, zda je Cayenne konkurenceschopný, jde o něco jiného. Vždycky vám ovšem řeknu, že náš vůz je o poznání lepší a za tím si stojím.“ Na jednu stranu přitom od šéfa značky nelze nic jiného čekat, koneckonců jen málokdo by asi úspěch svého nového vozu ihned v zárodku srazil prohlášením, že je horší než několik let starý lídr segmentu.
Nicméně Italové hodlají svou nadvládu dokazovat kupříkladu cenou, tedy faktorem, který možná řadu klientů uvrhne zpátky do náruče německých značek. „Budeme se pohybovat nad nimi,“ dodává k tématu Glenn Sealey z australského zastoupení trojzubce. „Jsme přece Maserati. Exkluzivita je pro nás klíčová. Řeč je o zcela odlišné nabídce, kdy máme lepší výbavu včetně standardního vzduchového odpružení a pohonu všech kol.“ Minimálně ve druhém případě se ovšem Italové nemají čím chlubit, Cayenne s jednou poháněnou nápravou totiž rovněž nekoupíte.
Aktuálně se navíc zdá, že Levante nepokoří Porsche ani po stránce dynamické, neboť osmiválec „nyní v plánu není. Prodejní čísla takto osazených vozů jsou malá. Nicméně my máme skvělý 3,8litrový motor V8 twin-turbo, a já již řídil prototyp, pročež nikdy neříkejme nikdy,“ upřesnil stávající nabídku Wester. Zákazníci tedy skutečně mohou počítat prozatím pouze se třemi odhalenými variantami, z nichž dvě pohání benzinový a jednu dieselový šestiválec. Není ovšem jisté, že se všechny verze ukážou na všech trzích, kombinace benzinu a dieselu by však měla být jistá pokaždé.
Dá se navíc předpokládat, že pokud přijde řeč na expanzi, pak více než osmiválcového modelu se dočkáme spíše plug-in hybridního provedení. „Není to ovšem něco, co by Maserati nabídlo samo o sobě. Jde o program celého koncernu, na kterém pracujeme již několik let a který se dříve nebo později stane skutečností. Dieselový hybrid ale prozatím mohu vyloučit,“ naznačuje neodvratné šéf automobilky.
Kromě toho Wester dodal, že zhruba dvouleté zpoždění novinky bylo zapříčiněno rozhodnutím použít namísto platformy Jeepu Grand Cherokee architekturu podepírající Ghibli a Quattroporte. I díky tomu nakonec mohlo být Levante osazeno řadou bezpečnostních asistenčních programů (které ovšem v německých vozech najdete již hezky dlouho). Konkrétně jde třeba o monitoring jízdních pruhů.
Bude tedy skutečně zajímavé sledovat, jak se kariéra nového italského SUV bude vyvíjet. Aktuálně ovšem objednávky dávají zapravdu Westerovi a spol., což ovšem není překvapivé. Výrazná poptávka byla i po nových sedanech značky krátce poté, co přišly na trh. Jak jsme si ovšem mohli říci hned několikrát v posledních měsících, kvůli nezájmu zákazníků bylo v továrně vyhlášeno nucené volno.
Aktuálně tak jen dodáme pár slov od českého zastoupení, které již nyní eviduje několik desítek objednávek, přestože cena ještě nebyla pevně stanovena. Obdobná je prý situace po celé Evropa, kapacita továrny Mirafiori je tak prý pro letošek vyčerpána. Jestli však dané tempo vydrží také v příštích letech, to se aktuálně neodvažujeme odhadnout. Vše totiž bude záviset i na přímém srovnání s Němci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





















Maserati Levante prý bude lepší než Cayenne, a to i díky vyšší ceně. No, zajímavá měřítka mají Italové
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
včeraČínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025
Nejčtenější články
Kia se nepoučila z fiaska sesterského Hyundai, jen na elektřinu přejde s těmi nejméně vhodnými modely
12.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025BMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
12.6.2025Cosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
12.6.2025Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
12.6.2025
Živá témata na fóru
- Ložisko spojky 07.13. 08:32 - 970ka
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.12. 20:40 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.12. 19:35 - Brus
- Lexus (a jeho evropska anabaze) 07.12. 18:30 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 07.11. 14:41 - pavproch
- BMW Divize 07.11. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.11. 10:33 - pavproch
- VZKAZY 07.11. 10:31 - pavproch