Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Max Verstappen nevyhrál další kvalifikaci a zuří, Red Bull o něm nemluví úplně nekriticky
9.4.2022 | Petr Miler
Tři kvalifikace a nula pole-position, to je letošní bilance úřadujícího mistra světa Formule 1. Jiní by s jeho výsledky problém neměli, Max Verstappen ale nikdy nemířili nízko. Helmut Marko ovšem říká, že chce příliš mnoho.
Tento víkend se jede třetí závod letošní sezóny Formule 1 a kvalifikace na něj byla znovu velmi zajímavá. Nové monoposty zjevně zamíchaly pořadím ne jednou, ale míchají s ním pořád, neboť potenciál jednotlivých týmů se mění závod od závodu. Zatímco McLaren se v prvním kláním zdál být zralý na ručník, nyní patří mezi špičku a pokud by Alpine Fernanda Alonsa v klíčovém kole kvalifikace neodešel motor, mohl pomýšlet na boj o nejvyšší příčky. Naopak Alfa Romeo a Haas se prvotních úspěších propadají, pár konstant přesto zůstává - absolutní a pro ostatní nedostižnou špičkou jsou týmy Ferrari a Red Bullu.
Lépe se na tom stále zdá být Ferrari, které opanovalo dvě kvalifikace ze tří a získalo téměř všechny body, které se ve dvou závodech daly získat. Vládlo tedy i tentokrát znovu v osobě Charlese Leclerca a jediný, kdo se s ním reálně dokázal prát, byl Max Verstappen. Podobně jako v druhém závodě, který nakonec vyhrál, dokázal vymáčknou ze svého Red Bullu něco navíc, ne ale dost na to, aby si na Leclerca přišel. A po kvalifikaci - ostatně jako v průběhu většiny předešlých tréninků - zněl hodně nespokojeně.
Jiní by místo v první řadě startovního roštu brali, „Super Max” ale bere jen první místa. Od pátku láteřil nad tím, jak jej auto neposlouchá a své k tomu řekl i po kvalifikaci. Podle něj se nedokáže s autem sžít, nedokáže v něj získat plnou důvěru, a proto z něj nedostává maximum. Je fakt, že za celý víkend nepředvedl jediné perfektní kolo a bylo tomu tak i v kvalifikaci - jedno skvěle rozjeté zpackal v předposlední zatáčce a při poslední možnosti byl raději opatrnější a na Leclerca ztratil téměř tři desetiny horšími časy v celém jeho průběhu.
Je problém skutečně jen v naladění auta? Šedá eminence Red Bullu, formálně šéf jezdeckého programu Helmut Marko si to nemyslí. Podle něj je problém spíš v samotném Maxovi.
„Myslím, že Max jde přes limit a chce prostě trochu moc. Mysleli jsme si, že s titulem v kapse se trochu uklidní. Ale evidentně musíme ještě vyhrát druhý titul, aby byl v kvalifikacích klidnější,” řekl Marko pro Motorsport Total. K Verstappenovi tak byl neobvykle kritický, Red Bully podle něj dnes nejsou tak rychlé, aby Ferrari mohly konkurovat a Maxovy pocity se berou jen z toho, že překračuje limity svého auta.
„Při prvním pokusu Max udělal chybu v posledním sektoru a ztratil asi čtyři desetiny. Ale i bez té chyby by to nebylo dost na pole-position,” říká dále Marko. Vypadá to, že Ferrari jsou dnes skutečně nejlepší, aspoň v kvalifikacích. Zítřejší, pro nás ranní závod ale může být docela jiná písnička, těšme se na něj - třetí do něj odstartuje Sergio Perez, čtvrtý Lando Norris, pátý Lewis Hamilton, šestý George Russel, sedmý Ricciardo, osmý Ocon, až devátý Sainz, který chyboval v posledním měřeném kole, a desátý Alonso kvůli již zmíněnému selhání techniky před zajetím jediného ostrého kola v poslední části kvalifikace.






Max Verstappen se v Austrálii opět snaží a jediný, kdo dokáže konkurovat Ferrari. Sám s autem spokojen není, zuří nad jeho chováním v podstatě celý víkend, podle Red Bullu ale chce příliš mnoho a Ferrari jen svými schopnostmi v kvalifikaci při jejich současné formě nepokoří. Foto: Red Bull Racing
Zdroj: Motorsport Total
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva