Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Max Verstappen nevyhrál další kvalifikaci a zuří, Red Bull o něm nemluví úplně nekriticky
9.4.2022 | Petr Miler
Tři kvalifikace a nula pole-position, to je letošní bilance úřadujícího mistra světa Formule 1. Jiní by s jeho výsledky problém neměli, Max Verstappen ale nikdy nemířili nízko. Helmut Marko ovšem říká, že chce příliš mnoho.
Tento víkend se jede třetí závod letošní sezóny Formule 1 a kvalifikace na něj byla znovu velmi zajímavá. Nové monoposty zjevně zamíchaly pořadím ne jednou, ale míchají s ním pořád, neboť potenciál jednotlivých týmů se mění závod od závodu. Zatímco McLaren se v prvním kláním zdál být zralý na ručník, nyní patří mezi špičku a pokud by Alpine Fernanda Alonsa v klíčovém kole kvalifikace neodešel motor, mohl pomýšlet na boj o nejvyšší příčky. Naopak Alfa Romeo a Haas se prvotních úspěších propadají, pár konstant přesto zůstává - absolutní a pro ostatní nedostižnou špičkou jsou týmy Ferrari a Red Bullu.
Lépe se na tom stále zdá být Ferrari, které opanovalo dvě kvalifikace ze tří a získalo téměř všechny body, které se ve dvou závodech daly získat. Vládlo tedy i tentokrát znovu v osobě Charlese Leclerca a jediný, kdo se s ním reálně dokázal prát, byl Max Verstappen. Podobně jako v druhém závodě, který nakonec vyhrál, dokázal vymáčknou ze svého Red Bullu něco navíc, ne ale dost na to, aby si na Leclerca přišel. A po kvalifikaci - ostatně jako v průběhu většiny předešlých tréninků - zněl hodně nespokojeně.
Jiní by místo v první řadě startovního roštu brali, „Super Max” ale bere jen první místa. Od pátku láteřil nad tím, jak jej auto neposlouchá a své k tomu řekl i po kvalifikaci. Podle něj se nedokáže s autem sžít, nedokáže v něj získat plnou důvěru, a proto z něj nedostává maximum. Je fakt, že za celý víkend nepředvedl jediné perfektní kolo a bylo tomu tak i v kvalifikaci - jedno skvěle rozjeté zpackal v předposlední zatáčce a při poslední možnosti byl raději opatrnější a na Leclerca ztratil téměř tři desetiny horšími časy v celém jeho průběhu.
Je problém skutečně jen v naladění auta? Šedá eminence Red Bullu, formálně šéf jezdeckého programu Helmut Marko si to nemyslí. Podle něj je problém spíš v samotném Maxovi.
„Myslím, že Max jde přes limit a chce prostě trochu moc. Mysleli jsme si, že s titulem v kapse se trochu uklidní. Ale evidentně musíme ještě vyhrát druhý titul, aby byl v kvalifikacích klidnější,” řekl Marko pro Motorsport Total. K Verstappenovi tak byl neobvykle kritický, Red Bully podle něj dnes nejsou tak rychlé, aby Ferrari mohly konkurovat a Maxovy pocity se berou jen z toho, že překračuje limity svého auta.
„Při prvním pokusu Max udělal chybu v posledním sektoru a ztratil asi čtyři desetiny. Ale i bez té chyby by to nebylo dost na pole-position,” říká dále Marko. Vypadá to, že Ferrari jsou dnes skutečně nejlepší, aspoň v kvalifikacích. Zítřejší, pro nás ranní závod ale může být docela jiná písnička, těšme se na něj - třetí do něj odstartuje Sergio Perez, čtvrtý Lando Norris, pátý Lewis Hamilton, šestý George Russel, sedmý Ricciardo, osmý Ocon, až devátý Sainz, který chyboval v posledním měřeném kole, a desátý Alonso kvůli již zmíněnému selhání techniky před zajetím jediného ostrého kola v poslední části kvalifikace.






Max Verstappen se v Austrálii opět snaží a jediný, kdo dokáže konkurovat Ferrari. Sám s autem spokojen není, zuří nad jeho chováním v podstatě celý víkend, podle Red Bullu ale chce příliš mnoho a Ferrari jen svými schopnostmi v kvalifikaci při jejich současné formě nepokoří. Foto: Red Bull Racing
Zdroj: Motorsport Total
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 7 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 9 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB