Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu

Průměrná spotřeba Mazdy je nejnižší z automobilek působících v USA. Mazda jí dosáhla bez elektromobilů. Také ale nenabízí luxusní auta či supersporty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu

18.12.2015 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Průměrná spotřeba Mazdy je nejnižší z automobilek působících v USA. Mazda jí dosáhla bez elektromobilů. Také ale nenabízí luxusní auta či supersporty.

Automobilky se dnes předhánějí s hybridy, elektromobily a občas i vodíkovými palivovými články, aby co nejvíc vylepšili průměrnou spotřebu své nabídky. Dá se to pochopit, pokud se od ní odvíjejí pokuty za nadlimitní spotřebu resp. emise CO2 či jakékoliv jiné sankce, kterým se nelze vyhnout a jež by ve výsledku pocítil jedině zákazník na zvýšení ceny výrobku.

A pak je tu Mazda, která byla po třetí rok v řadě označena americkou Environmental Protection Agency (EPA, zajišťuje oficiální certifikaci hodnot spotřeby a emisí u aut nabízených na americkém trhu) za automobilku s nejnižší průměrnou spotřebou působící v USA. Číslo má hodnotu konkrétně 29,4 MPG (mil na galon), což odpovídá rovným 8 litrům na 100 km v řeči kontinentální Evropy. Emise CO2 jsou uváděny číslem 328 gramů na míli, evropskou metrikou znamená zmíněná spotřeba asi 187 gramů CO2 na kilometr.

Může se vám to zdát jako vysoké číslo, ale nezapomínejme, jsme v USA. Charakter tamních testů má realitě mnohem blíže než v Evropě a pokud automobilka plně v souladu s ním udává nějakou hodnotu spotřeby, obvykle za ní lze bez problémů jezdit či ji lehkou nohou i pokořit. V Evropě musíte být přeborník ekorallye, abyste udávaná čísla byť jen srovnali.

Pozoruhodné je, že Mazda tohoto úspěchu dosáhla bez elektromobilů či „jen” hybridů v nabídce. A také bez downsizingu - pod kapotami jejích vozů nacházíme atmosférické benzínové motory, které se s objemem nestydí jít ke 2,5 litrům. To bylo donedávna i mezi rodinnými kompakty běžné, dnes to je spíše výjimkou. Nikoli však u Mazdy.

Za všechno tedy Japonci vděčí technologiím, které souhrnně nazývá SkyActiv. Jak jejich přínosy vypadají v praxi, jsme si ověřili vloni při testu Mazdy 3 s dvoulitrovým čtyřválcem o 165 koních a 210 Nm. Byl schopný s vozem skvěle hýbat, krásně si rozuměl s podvozkem i převodovkou a v průměru potřeboval 8 litrů na sto při velmi svižné jízdě.

Ve Spojených státech mazda nabízí i do modelu 3 ještě větší motor a také tam je v nabídce velký crossover CX-9 s 3,7litrovým šestiválcovým motorem. Je ovšem potřeba podotknout, že Mazda nenabízí skutečně luxusní auta typu Audi A8 s osmi- či dvanáctiválcovými motory a také v její nabídce nenajdeme nic na způsob osmiválcového muscle caru nebo třeba desetiválcového supersportu. To pochopitelně výsledku nahrává.

I tak se může Amerika „těšit” na reklamy Mazdy, které tohle neopomenou zmínit. A pokud bude mít Volkswagen jen trochu štěstí, v těchto reklamách se neobjeví ani náznakem. Přitom Mazdy umí být zajímavé i spoustou jiných věcí, třebaže pochopitelně mají i svá slabá místa...


Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 1 - 2015 mazda 6 us 01Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 2 - 2015 mazda 6 us 02Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 3 - 2015 mazda 6 us 03Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 4 - 2015 mazda 6 us 04Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 5 - 2015 mazda 6 us 05Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 6 - 2015 mazda 6 us 06
Americká Mazda má nejnižší "flotilovou" spotřebu v USA (ilustrační foto, Mazda 6)

Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 7 - test mazda 3 165 33Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 8 - test mazda 3 165 31Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 9 - test mazda 3 165 35Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 10 - test mazda 3 165 04Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 11 - test mazda 3 165 36Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 12 - test mazda 3 165 70
Na nás zapůsobila Mazda 3 nejvíc jízdním projevem, spotřeba je spíš příjemný bonus

Marek Bednář

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše