Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy McLarenu jsou stále větší, čtvrtina zaměstnanců dostala padáka
27.5.2020 | Petr Prokopec
Ani zdánlivě veleúspěšné firmy se s následky koronavirové krize nedokáží vypořádat bez razantních škrtů. Ani obrovské půjčky nestačily, Britové nyní posílají 1 200 lidí na pracovní úřad.
Dnes už není snadné vzpomenout si na plány zosnované před příchodem koronaviru. Jeden takový se týkal i Formule 1, v jejímž případě mělo příští rok dojít na zásadní změny. Souběžně s příchodem 18palcových kol nahrazujících současné třináctky měl být zaveden i rozpočtový strop. Pandemie nicméně vše změnila a onu inovaci pravidel odsunula až na přespříští rok. Jedinou výjimkou je ono skrouhnutí financí, které zůstává v platnosti.
Nicméně i v případě rozpočtového stropu se F1 nebude držet původní výše, místo toho bylo odsouhlaseno, že dojde k poklesu ze 175 na 145 milionů dolarů (ze cca 4,3 na 3,6 miliardy Kč). A co více, tato suma se v nadcházejících letech bude dále snižovat, přičemž v roce 2024 dojde na revizi plánů. Závodění by se mělo stát levnější, za což bojoval především McLaren. Argumentem britské stáje bylo, že jen tak bude moci zůstat součástí šampionátu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, ani snížení rozpočtu není pro McLaren dostačující. Společnost, pod kterou spadá nejen tým F1, ale rovněž také automobilka produkující silniční vozy, se dostal do velkých problémů kvůli koronavirové odstávce, které si vyžádaly přijetí miliardových půjček a zastavení vlastního sídla i sbírky slavných formulí. Nyní firma zveřejnila, že ji následky pandemie zasáhly resp. zasáhnou ještě více, než zprvu předpokládala. Nejen že byly zrušeny veškeré motoristické akce a poptávka po nových vozech klesla na historické minimum, ale zároveň spadl i zájem o technologická řešení. Tedy jinými slovy, příjmy McLarenu se propadají, náklady ale nikoli.
„Nyní tak nemáme jinou možnost než zredukovat stavy zaměstnanců,“ uvedl výkonný předseda rady ředitelů Paul Walsh. Zároveň dodal, že tomuto kroku se McLaren snažil vyhnout, nakonec ale nebylo zbytí. Bude se tedy razantně propouštět, McLaren má opustit 1 200 lidí, tedy čtvrtina zaměstnanců.
Ukazuje se tak, že koronavirus skutečně bude mít na řadu firem opravdu velký dopad. Dodat už jen lze, že silniční divize společnosti neměla před příchodem koronaviru větší problémy, neboť loni prodala 4 765 aut, tedy jen o chlup méně než o rok dříve, kdy s 4 863 kusy dosáhla svého rekordu. To jsou vzhledem k minimální historii silniční divize vynikající výsledky, skoro polovina odbytu Ferrari. Letos se ale práce na nových modelech téměř zastaví, neboť šetři je třeba na všech frontách. A to prodejním výsledkům jistě nepomůže.








Že má McLaren těžkosti, naznačila již skutečnost, že firma nedokázala vyprodat edici Elva a proto snížila počet dostupných kusů. Nyní bude pro změnu snižovat počet zaměstnanců
Zdroj: McLaren
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
