Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy McLarenu jsou stále větší, čtvrtina zaměstnanců dostala padáka
27.5.2020 | Petr Prokopec
Ani zdánlivě veleúspěšné firmy se s následky koronavirové krize nedokáží vypořádat bez razantních škrtů. Ani obrovské půjčky nestačily, Britové nyní posílají 1 200 lidí na pracovní úřad.
Dnes už není snadné vzpomenout si na plány zosnované před příchodem koronaviru. Jeden takový se týkal i Formule 1, v jejímž případě mělo příští rok dojít na zásadní změny. Souběžně s příchodem 18palcových kol nahrazujících současné třináctky měl být zaveden i rozpočtový strop. Pandemie nicméně vše změnila a onu inovaci pravidel odsunula až na přespříští rok. Jedinou výjimkou je ono skrouhnutí financí, které zůstává v platnosti.
Nicméně i v případě rozpočtového stropu se F1 nebude držet původní výše, místo toho bylo odsouhlaseno, že dojde k poklesu ze 175 na 145 milionů dolarů (ze cca 4,3 na 3,6 miliardy Kč). A co více, tato suma se v nadcházejících letech bude dále snižovat, přičemž v roce 2024 dojde na revizi plánů. Závodění by se mělo stát levnější, za což bojoval především McLaren. Argumentem britské stáje bylo, že jen tak bude moci zůstat součástí šampionátu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, ani snížení rozpočtu není pro McLaren dostačující. Společnost, pod kterou spadá nejen tým F1, ale rovněž také automobilka produkující silniční vozy, se dostal do velkých problémů kvůli koronavirové odstávce, které si vyžádaly přijetí miliardových půjček a zastavení vlastního sídla i sbírky slavných formulí. Nyní firma zveřejnila, že ji následky pandemie zasáhly resp. zasáhnou ještě více, než zprvu předpokládala. Nejen že byly zrušeny veškeré motoristické akce a poptávka po nových vozech klesla na historické minimum, ale zároveň spadl i zájem o technologická řešení. Tedy jinými slovy, příjmy McLarenu se propadají, náklady ale nikoli.
„Nyní tak nemáme jinou možnost než zredukovat stavy zaměstnanců,“ uvedl výkonný předseda rady ředitelů Paul Walsh. Zároveň dodal, že tomuto kroku se McLaren snažil vyhnout, nakonec ale nebylo zbytí. Bude se tedy razantně propouštět, McLaren má opustit 1 200 lidí, tedy čtvrtina zaměstnanců.
Ukazuje se tak, že koronavirus skutečně bude mít na řadu firem opravdu velký dopad. Dodat už jen lze, že silniční divize společnosti neměla před příchodem koronaviru větší problémy, neboť loni prodala 4 765 aut, tedy jen o chlup méně než o rok dříve, kdy s 4 863 kusy dosáhla svého rekordu. To jsou vzhledem k minimální historii silniční divize vynikající výsledky, skoro polovina odbytu Ferrari. Letos se ale práce na nových modelech téměř zastaví, neboť šetři je třeba na všech frontách. A to prodejním výsledkům jistě nepomůže.








Že má McLaren těžkosti, naznačila již skutečnost, že firma nedokázala vyprodat edici Elva a proto snížila počet dostupných kusů. Nyní bude pro změnu snižovat počet zaměstnanců
Zdroj: McLaren
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB