Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA
3.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Sláva každému dvanáctiválci, který přežije. Legendární třída G od Mercedesu si ho nejenže ponechá, v roce 2016 s ním dokonce zamíří i za oceán.
Nedlouho zpět jsme řešili, že zatímco Land Rover se svým ikonickým Defenderem vyklidí pole, aby mohl představit nástupce, Mercedes se k umístění legendárního krabicoidního off-roadu G-Klasse do domova důchodců ještě nechystá. Některé zprávy z minulosti hovořily o opaku, ale ty nejmladšího data výroby králi terénu fandí až do roku 2026 včetně.
Za dva roky mu zřejmě už poslední síly do života vetknou ve Stuttgartu v rámci faceliftu a zajímavé je, že se navzdory tlaku EU ve výrobě udrží i dvanáctiválcové provedení G 65 AMG vyráběné od roku 2012. Co víc, ono se vrcholné provedení v rámci modernizace ještě dočká premiéry ve Spojených státech, kde ho dosud mohli pozorovat leda přes internet a časopisy. My jen dodáme, že z každého zachovaného dvanáctiválce na jakémkoliv (nejlépe našem) trhu lze mít v současnosti jedině upřímnou radost.
Tahle hranatá věcička se možná nezdá, ale v současné době je se svým šestilitrovým motorem V12 bi-turbo o výkonu 612 koní a maximálním točivém momentu přiškrceném na tisícovce newtonmetrech tím nejsilnějším SUV na trhu. Služeb tohoto mocného agregátu využívají ostatně i další díla z Affalterbachu - například S 65 AMG Coupe a SL 65 AMG, se nimiž hýbe pozoruhodným způsobem. Výkon splašeného paneláku je přes sedmistupňový automat 7G-Tronic posílán na všechna čtyři dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/50, které zajistí zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. To nejsou tak špatná čísla, když uvážíme, že jde o 2 850 kg vážící vůz s aerodynamicky dost nepříhodnými tvary.
Díky sedmnáctilitrové normované spotřebě jen nelze čekat zrovna rekordní efektivitu a kvůli ceně, která u nás v současnosti činí 6,96 milionu korun, ani supervýhodnou koupi století. V USA bude ovšem pravděpodobně levnější, neboť odhadem by tam G 65 AMG mělo vycházet na něco málo přes 250 tisíc dolarů (5,3 milionu korun).












 Brutální Mercedes G 65 AMG s dvanáctiválcem o výkonu 612 koní ještě bude žít. Vůz má odejít do důchodu až v roce 2027
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    