Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů
13.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Epické dobrodržství na cestě kolem světa skončilo pro Holtorfa a jeho Géčko po dlouhých 26 letech. S jediným motorem urazil skoro 900 tisíc kilometrů.
Někteří lidé za život vymění desítky automobilů, jiní si vystačí s naprostou hrstkou a najdou se i tací, kteří s jediným vozem urazí bezmála milion kilometrů. Do poslední skupinky patří i Gunther Holtorf. Jedná se o bývalého německého manažera, který ukončil svůj pracovní poměr s Lufthansou a vydal se se svým blankytně modrým Mercedesem 300GD z roku 1988 na dobrodružnou cestu po světě. Jeho tehdy zcela nový vůz dostal přezdívku Otto.
První roky strávil Holtorf spolu se svojí tehdejší ženou a legendárním stuttgartským off-roadem v afrických zemích, ale ani tento manželský sňatek mu nevydržel a Gunther se potřetí rozvedl. V té době mu v německých novinách Die Zeit vycházel sloupek, na který nedlouho poté zareagovala Christine, jenž se s ním dala posléze dohromady. Právě ta se ho rozhodla provázet na jeho dalších cestách, které nejprve křižovaly Afriku, až je nakonec zavedly na její jih.
Po několikaletém putování zakotvili v Argentině, kde na tachometru Otta svítila číslovka 200 000 kilometrů, k tomu údajně došlo v roce 1998. Dále pokračovali směrem na sever do Spojených států, následovala Kanada, Mexiko a také Aljaška, odkud se s vozem přemístili vydali do Asie a následně do Austrálie. Jejich Mercedes tedy projížděl i zeměmi jako Sýrie a Kazachstán, kde už měl najeto půl milionu kilometrů. Následoval Afghánistán, Turecko, Karibik, Kuba, Velká Británie a posléze i všechny ostatní evropské státy.
Smutný je fakt, že Christine v roce 2003 diagnostikovali lékaři rakovinu, které podlehla v létě roku 2010. Dva týdny před její smrtí jí tehdy novopečený manžel slíbil, že cestu kolem světa dokončí, a tak pokračoval dále podle programu do Číny a Severní Koreji, kde ho podporovala i samotná automobilka. Pak už zbýval pouze Vietnam a Kambodža a cílovou destinací nekonečné cesty se stala Braniborská brána v Berlíně.
Jeho expediční Mercedes třídy G dodnes údajně jezdí s původním motorem. Jakmile se údajně cokoliv porouchalo, což navzdory více než půltunové nadváze oproti povolené hodnotě vůbec bylo spíše výjimečné, majitel ho opravil. Na střeše si kvůli tomu v hliníkových boxech vozil zhruba 400 náhradních dílů. Jen dva roky po startu celé cesty prý Holtorf věnoval jeho klimatizaci keňanskému automechanikovi.
Největší problém při cestě údajně zažil v Madagaskaru při předjíždění jiného vozu, kdy se Géčko svezlo po hlíně a skončilo na střešě s koly namířenými k obloze. Tato nehoda si žádala novou karoserii, pro kterou se musela posádka vrátit do Evropy. Další z nezáviděnihodných situací byla například výměna ložiska v Andách, kterou musel Holtorf provádět ve výšce pěti tisíc metrů nad mořem.
Tohle pozoruhodné 300GD teď bude vystaveno ve stuttgartském muzeu Mercedesu coby nejlepší zcestovalý vůz na světě, přičemž na kontě má po 26 letech celkem 890 tisíc kilometrů a 215 navštívených zemí - v mnohých byl Holtorf prvním cizincem s vlastním automobilem.
![Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů - 1 - Mercedes G Otto 2014 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů - 2 - Mercedes G Otto 2014 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů - 3 - Mercedes G Otto 2014 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů - 4 - Mercedes G Otto 2014 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů - 5 - Mercedes G Otto 2014 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Cesta Gunthera Holtorfa je dalším důkazem o spolehlivosti Mercedesu třídy G. Na trhu je už 35 let
Zdroj: TheLocal.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
před 11 hodinamiNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
16.5.2024Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
16.5.2024Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
16.5.2024Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
16.5.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva