Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes zkoušel ohromit jednou z absurdit moderních aut, po kritice raději couvl
21.5.2021 | Petr Prokopec
Milujeme pokrok a spousta věcí v moderních autech bere dech svou technickou vyspělostí. Pak je tu ale ještě hromada věcí, které se jen pokouší být trendy a přebujelé osvětlení interiérů je jednou z nich.
Pokud vlastníte vůz vyrobený v posledních dekádách, nejspíše jste již zaregistrovali, že jakmile začne padat tma, dochází souběžně s tím k utlumení jasu palubních přístrojů, displejů a dalších podsvícených prvků. Děje se tak kvůli bezpečnosti, neboť pokud naše oči musí těkat mezi zářícím interiérem a černým okolím, je více než pravděpodobné, že přehlédnou i to, co by jinak bylo vidět. A to může být cokoli, klidně člověk jdoucí podél krajnice bez oblečení s reflexivními prvky.
Tvůrci nejmodernějších aut ale jako by na toto zapomínali. Přibývá displejů, což se ještě dá pochopit, stále více je ale i různých nesmyslných cinkrlátek zářících barvami do všech stran. V luxusnějších autech si tak můžete tzv. ambientní, ve skutečnosti ale spíše na všechny strany zářící osvětlení kabiny nastavit v různé barvě pro každou část a výsledek nemusí mít daleko k čemusi mezi lasvegaským bulvárem a českou poutí. Že to řidiče rozrušuje a riziko kolize jen umocňuje, nemusíme dodávat.
V tomto ohledu je nejlepším důkazem snímek nové třídy S, který publikovalo přímo americké zastoupení Mercedesu. Chtělo tím ukázat, jak je třída S moderní a trendy, lidé z automobily ale trochu ale zapomněli na slova svého krajana Karla Lagerfelda, který s oblibou říkal, že „trendy” je poslední stádium před tím, než se nějaká věc stane lacinou a odfláknutou. A ruku na srdce, tahle pouťová výzdoba nového eSka už trochu lacině působí. A stejně lacině působil i marketing kolem ní postavený.
Nejsme přitom sami, kdo si něco podobného myslí, na třícípou hvězdu se ihned sesypala nemalá kritika. Značka tak nakonec obrázek přestala používat k původně zamýšlenému účelu, to už se ale stačil rozšířit internetem. Na Mercedes tedy výtky prší i nadále, neboť automobilka se v podstatě pochlubila tím, že své zákazníky vystavuje zbytečnému riziku. Stačí si totiž jen uvědomit, že ze všech zářících prvků, které na snímku vidíte, lze jako na nezbytný nahlížet jen na přístrojový štít.
Je nám nicméně záhadou, proč by měl kdokoliv jezdit s podsvíceným bočním panelem dveří, zvláště když ovládací prvky sedadel se nikterak nepřemisťují. Nemusíte je tedy hledat, místo toho budete již po pár dnech přesně vědět, kde se nachází a jak s nimi dosáhnout ideální pozice. Stejně tak by třícípá hvězda již měla pochopit, že pokud chce vstoupit do 21. století, musí tak učinit zcela a nikoliv napůl. Třeba středový displej by tak měl v noci aktivoval až senzor ve chvíli, kdy zaregistruje blížící se ruku - to umí i auta koncernu VW.
Je to prostě absurdita moderních aut a i když věříme, že je některým zákazníkům milá, evidentně jich není tolik, jak si Němci představují. Proto se se zlou potázali, třeba tuto zpětnou vazbu otisknou i do vývoje svých dalších modelů.
Opravdu toužíte po takovém interiéru? Pak byste se možná v případě nové třídy S raději měli vozit pouze vzadu a řízení nechat na profesionálním šoférovi, kterého zbytečnosti třícípé hvězdy ponechají v klidu, pokud takový vůbec existuje. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva