Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Miliardář popsal chování Mercedesu k jeho váženým klientům, do poslední chvíle netušili, že je hodí přes palubu
7.6.2022 | Petr Prokopec
Ze sledu událostí se zdálo být pravděpodobné, že se vše semlelo rychle a nečekaně. Přesto je pozoruhodné, že se o nastalém stavu zákazníci dozvídají primárně z doslechu, bez omluvy a jejich platby se automobilka ani neobtěžuje vrátit.
Před dvěma měsíci si Manny Khoshbin převzal nový přírůstek do své garáže, Mercedes-AMG GT Black Series P One Edition. Ten byl inspirován předloňským monopostem Formule 1 třícípé hvězdy, oproti standardnímu provedení tak dostal unikátní lak i specifický interiér. Německá automobilka tuto verzi nabídla pouze lidem, kteří si objednali hypersport AMG One, teoreticky tak mohlo vzniknout jen 275 exemplářů. Finální produkce ale dost skoro jistě nižší, neboť ne každý ze šťastlivců vybraných třícípou hvězdou této možnosti využil.
Momentálně je však otázkou, zda automobilka nakonec ještě nebude muset přebírat auta od lidí zpátky. Mercedes-AMG One byl totiž před několika málo dny konečně oficiálně odhalen. S dobrou zprávou ovšem dorazila i ta špatná, neboť třícípá hvězda oznámila, že vůz nebude prodáván v USA, neboť nezískal a nezíská homologaci pro provoz na tamních silnicích. Něco takového v uplynulých pěti letech nezaznělo, auto naopak Američané kupovali. Už ze sledu událostí jsme tak pojali podezření, že Mercedes své nejváženější klienty zpoza oceánu hodil přes palubu bez varování, na poslední chvíli. A přesně to se teď potvrdilo.
Sám Khoshbin ostatně ještě na sklonku dubna uváděl, že AMG One má objednaný a neskutečně se na něj těší, to můžete sami vidět na druhém videu níže. Na tom prvním pak známý sběratel a přinejmenším korunový miliardář uvádí, že zpráva o nedostupnosti vozu pro USA se k němu donesla před pouhými třemi dny. A nedá se říci, že by Mercedes přišel s omluvou a penězi zpět, ale k tomu se ještě dostaneme.
Ze zveřejněného je patrné, že Mercedes k rozhodnutí nechat USA být a o homologaci se ani nepokoušet, přistoupil až v posledních týdnech. Podle všeho byl pod obrovským tlakem ze strany bohatých držitelů rezervací zbytku světa, však třícípá hvězda od roku 2017, kdy představila produkci blízkou verzi, soustavně příchod sériového modelu odkládala. Podle dostupných informací řešila jeden problém za druhým, hlavně pak v souvislosti s pohonnou jednotkou převzatou přímo z F1.
Jakkoli se nakonec vše povedlo nějak vyřešit, neobešlo se to bez rezignace na některé cíle. A bez zajímavosti není, že vůz svou dynamikou zaostává za předchozími informacemi. Při pohledu na výkon produkovaný hned pěti jednotkami zde tak máme jisté zklamání, které navíc ještě umocňuje fakt, že AMG One nesmí na americké silnice. Zklamání lze vyčíst i z Khoshbinovy tváře, jakkoli americký miliardář nepřestává věřit, že na homologaci se stále ještě pracuje. To je ale nemístný optimismus, automobilka by stěží současně pracovala na nápravě věcí a v oficiální tiskové zprávě oznamovala celému světu, že USA mají smůlu. Tohle prostě už vzdala.
Pikantní je, že německá automobilka se Khoshbinovi ani omluvila, ani nevrátila peníze, které musel za vůz zaplatit. To opravdu není vybrané chování k těm nejlepším z nejlepších zákazníků. Je navíc jasné, že není jediným podobným člověkem v USA, který má smůlu, jakkoli přesný počet objednávek vozu z toho či onoho místa světa nikdy nebyl zveřejněn.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se celá kauza vyřeší. Sám Khoshbin se ale jistě nezhroutí, když AMG One nedostane. Objednané má totiž ještě další rychlé stroje, navíc ve všech případech ještě exkluzivnější. Bugatti Bolide totiž vznikne jen ve 40 kusech, Koenigsegg Jesko v 75 a Aston Martin Valkyrie Spider v 85. Všechna auta navíc disponují vyšším výkonem než Mercedes, Bugatti je pak dokonce i lehčí.












Mercedes-AMG One bude vyroben jen ve 275 kusech, z nichž jeden měl převzít i známý sběratel Manny Khoshbin. Ten však nově uvedl, že do poslední chvíle neměl tušení, že vůz nebude homologován pro americké silnice. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Manny Khoshbin@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch