Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa Formule 1 už se osobně nesmí zúčastnit žádné velké ceny, je to další facka do jeho tváře
14.6.2022 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že vítězství v nejprestižnějším seriálu automobilových závodů vám zajistí doživotní obdiv a respekt minimálně automobilového světa, mýlíte se. Nico Rosberg narazil už potřetí. A znovu je to z relativně malicherných, spíše formálních důvodů.
O Nicu Rosbergovi se v poslední době mluví pomalu častěji než o aktivních jezdcích Formule 1. Do jisté míry to není překvapivé, koneckonců jde o mistra světa F1 z roku 2016 a jediného týmového kolegu Lewise Hamiltona, který jej dokázal připravit o titul. Ony zmínky se však nenesou v pozitivním duchu. Mercedes, tedy automobilka, pro kterou Rosberg dříve jezdil a jíž je ambasadorem, mu totiž nepůjčila koncepční EQXX. Tedy elektromobil s pětinovým výkonem vůči monopostu F1, který bývalý šampion řídil pravidelně. A dříve pro změnu nedostal možnost řídit nejrychlejší Teslu na Nordschleife.
Nyní se Rosberg musí vypořádat s kompletním zákazem osobní účasti na velkých cenách F1. A nejde jen o závodění, nesmí vstupovat do paddocku, objevit se tedy nemůže ani v boxové uličce, ani v boxech. To je pro něj docela rána, neboť kromě toho, že se profiluje jako youtuber, je rovněž analytikem a komentátorem pro britskou televizní stanici Sky Sports. Jako takový by tedy v paddocku měl být během každé velké ceny pečený vařený. Zvláště když díky svým kontaktům a renomé může proniknout i tam, kam ostatní nesmí. A kde mu lidé sdělí také to, co by jinak zůstávalo tajemstvím.
Rosbergova budoucnost v rámci Sky Sports je tedy nejistá, samotná stanice se prozatím k celé věci nevyjádřila. Dá se nicméně předpokládat, že bude muset zareagovat, neboť si patrně nevystačí s komentáři někdejšího mistra světa z jeho obýváku v Monaku, jakkoli bychom řekli, že i takové jsou cenné - málokdy ef-jedničky komentuje někdo, kdo úspěšně, nejúspěšněji, jak jde, jezdil v moderních monopostech. I jinak novinářsky brilantní Jolyon Palmer pracující přímo pro F1 je v tomto ohledu druhá liga.
Pokud ale lidé ze Sky Rosberga přitlačí ke zdi, pak bude zajímavé sledovat, jak se zachová on. Důvodem, proč do paddocku nesmí, je totiž fakt, že není a nechce být očkován proti koronaviru. Není to ale vyloženě „antiwaxer”, nemoc prodělal a má protilátky, F1 ale začala pro jakoukoli účast na velkých cenách vyžadovat očkování stůj co stůj a tomu Rosberg nevyhověl. A zjevně vyhovět nemíní.
Německé řidičské eso k tomu doslova uvedlo: „Po pozitivním testu na covid-19 jsem se zotavil a mám velké množství protilátek. Pravidelně jsem se nechával dále testovat a lékař mi sdělil, že očkování za těchto okolností nemá smysl.“ S tím lze souhlasit, ovšem v F1 momentálně zkrátka platí výše zmíněné pravidlo, a to bez výjimky. Tedy jak pro jednotlivé členy týmů, tak pro novináře a hosty. A pochopitelně i pro jezdce, aktivní i ty „v důchodu“.
Rosberg si tedy zjevně bude muset vybrat, zda kvůli práci očkování absolvuje. Že by však po případném vyhazovu ze Sky Sports musel jít o žebrácké holi, do toho má velmi daleko. Už jen proto, že ambasadorem je rovněž pro banku UBS či nealkoholické pivo značky Heineken. Mimo to je majitelem či spolumajitelem několika závodních týmů, podílníkem Formule E či investorem do mnoha elektrických start-upů. Dost možná tedy nakonec bude rád za trochu volna navíc, ostatně mezi diváky Sky Sports (často Brity) moc populární stejně není. Jeho typickým komentářem je kritika Lewise Hamiltona, i když je tázán na něco úplně jiného...
Nico Rosberg je mistrem světa F1 z roku 2016, momentálně mu však ani tento titul v práci příliš nepomáhá. Ač je ambasadorem Mercedesu, za volant konceptu EQXX nemohl. Nyní má navíc zapovězené i velké ceny Formule 1, není totiž očkovaný proti Covidu a organizátoři na tom bazírují. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Sport1
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis