Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderátor Top Gearu totálně strhal nejnovější ostrý Mercedes po prvním testu
24.8.2019 | Petr Miler
Za největší zklamání mezi moderními AMG, které kdy řídil, označuje nové ostré Áčko Chris Harris. Kritizuje ale v podstatě přesně to, co bylo vlastní už jeho předchozí generaci.
Lidé, kteří jsou zvyklí říkat své autentické názory, jsou obvykle z automobilové žurnalistiky vytlačováni. Kritický přístup se výrobcům nehodí do krámu a jejich moc na obsahem automobilových médií je obrovská. Jsou to oni, kdo určuje, jací novináři dostanou jako první informace o nových modelech a jsou to oni, kdo určuje, komu budou jako první zapůjčeny. A v neposlední řadě - rozdělují velké peníze ze svých reklamních rozpočtů, které většina médií potřebuje k tomu, aby vůbec mohla žít.
Zachovat si za této situace nezávislost, je mimořádně složité. Můžete si říci, že nebudete stát o ony novinky z první ruky, že nebudete stát o publikaci testů v době, kdy to čtenáře nejvíce zajímá a že přežijete i z peněz jiných inzerentů, prosadit se s tímto přístupem je ale komplikované. Proto kriticky smýšlející lidé z oboru mizí - nakonec jsou to sama média, která je vytlačují ze scény, neboť nechtějí mít problémy. Raději se spokojí s tuctovým, nekritickým obsahem, ovšem v první linii a s kopicí reklamy za zády. Je to hra na novinařinu, ne novinařina.
Existuje jen málo výjimek, jednou z nich je ale aspoň povětšinou Chris Harris. Prožil si řadu vzestupů a pádů, nikdy se ale nepřipojil k davu a nikdy neopustil obor, jen si někdy také musel dělat sám videa pro svůj kanál na Youtube. Teď je ale zrovna na vrcholu. Pracuje pro Top Gear, kterému „ne” dlouhodobě nemůže říkat žádná automobilka a on toho využívá k tomu, aby dál zůstal otevřený.
Nejnověji se zúčastnil první prezentace nového Mercedesu-AMG A45 a ohromen skutečně nebyl, tedy alespoň ne v pozitivním slova smyslu. Z auta byl tak rozčarovaný, že se o své dojmy musel podělit na Instagramu. A na ostrém Áčku nenechal nit suchou.
„A45S. Největší zklamání mezi moderními AMG, které jsem kdy řídil. Nedotáčivé na vjezdu do zatáčky, falešně přetáčivé v drfitovacím módu na výjezdu. Nikdy tedy není neutrální. Brzdy vydržely půl kola. Na silnici neklidná jízda s těžkým hlukem od kol. Postavené tak, aby okouzlilo influencery na prvním představení, což beru, že dokázalo,” napsal doslova Harris.
Sami jsme zatím s novým A45 S od AMG nejeli, ale není těžké tomu věřit. Tohle auto nikdy nebyl obecně povedený hot hatch, jeho první generaci jsme v testu označili za cirkus Affalterbach. Byl stvořen tak, aby dělal hlavně dobrý první dojem, dobrou show - tři krátké rychlosti pro maximální zrychlení na stovku, rámus z výfuku jak při honu a dál? Dál už toho moc nebylo, uspokojivé ostrou jízdu na technické trati tohle auto nikdy nebylo schopno.
Novinka se tedy zjevně drží receptu, podle kterého vznikl předchůdce, možná některé kontroverzní aspekty posouvá ještě dál. Alespoň, že to někdo řekl. Ostatně i narážka na „influencery” bez jakéhokoli technického povědomí, vysokých nároků či schopnosti ukázat auto blízko limitu svých možností je trefná, neboť nepochybně mění způsob, jakým jsou automobily vyvíjeny. Protože pokud někdo získá pozornost milionů lidí tím, že s rozjařeným úsměvem ukazuje jen to, jak nějaké auto vypadá nebo zrychlí na stovku, zatímco podrobné testy marně touží po pozornosti, musí se to na produktu projevit.
Chyba ale není v lidech, tradiční média si za to mohou sama, právě kvůli výše zmíněnému. Svou zaprodaností často servírují stejně bezcenný obsah, akorát v méně srozumitelném balení. Tak proč mu věnovat pozornost? Díky bohu za to, že se to Chris Harris snaží i ze své nynější pozice změnit.

Chris Harris pár větami nový Mercedes-AMG A45 S totálně strhal
Je to podle něj největší zklamání mezi moderními AMG, které kdy řídil
Zdroj: harrismonkey@Instagram
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před hodinouŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 3 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 4 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 6 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka