Motor roku 2014 opět fraškou, tříválec EcoBoost vítězí potřetí za sebou

 | 54 příspěvků | 26.6.2014 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený František

Autor by se měl naučit roz.. | 26.6.2014 10:38reagovat
avatar

Autor by se měl naučit rozlišovat zpravodajské články od osobních názorů a tyto dvě věci striktně separovat. Když čtu výsledky ankety, nezajímá mě ventilování frustrací nějakého pana Prokopce, ty ať si píše do samostatných komentářů.

Nepřihlášený Mojmír

Jak kdyby ten článek psal.. | 26.6.2014 10:49reagovat
avatar

Jak kdyby ten článek psal zakomplexovaný teenager.... :-) Trapas! :-D

Nepřihlášený hm

Mno bulvarek jak vysitej,.. | 26.6.2014 11:36reagovat
avatar

Mno bulvarek jak vysitej, toto je cesta kterou chce autoforum dal "napredovat"? :S

Nepřihlášený pylot

Pan Prokopec nemá v žádné.. | 26.6.2014 11:43reagovat
avatar

Pan Prokopec nemá v žádné seriozní redakci co dělat. Cucá si z palce technické nesmysly o nevyvážitelnosti, vibracích a o špatné výkonové charakteristice. Vyhoďte ho ať přestane dělat ostudu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sksteve

Stejne mi prijde ta anketa.. | 26.6.2014 11:49reagovat
avatar

Stejne mi prijde ta anketa nejaka zvlastni. Nebudu hodnotit zda-li ma ci nema vyhrat trivalec. Ale nechapu proc je uvedeno napr. u 1,2 TSI, ze ho pouzivaji treba Rapid a novy Golf. Ja myslel, ze to nejsou stejne motory, tak proc se to uvadi v jednom? To same u 2,0 TDI kde jsou uvedene 140 PS i novejsi 150 PS varianty pod jednou hlavickou. Zajimalo by me, pro ktery ten motor teda plati to "oceneni".

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav

Nechci autora článku nějak.. | 26.6.2014 11:59reagovat
avatar

Nechci autora článku nějak urazit... Styl jeho psaní? Jak od HOTENTOTA! Nejsem příznivec tříválcu (jezdím starší V6), ale tohle? Chtělo by to trošku novinářské profesionality v článku a trapně-dětskou frustraci si vybít někde na opuštěné okresce.

Nepřihlášený Pavel Nový

Reakce na: Pan Prokopec nemá v žádné.. | 26.6.2014 12:06reagovat
avatar

Tvá poslední věta mě zcela rozsekala!!!! ;-)

Nepřihlášený DDD

tak ono všechny takové akn.. | 26.6.2014 12:14reagovat
avatar

tak ono všechny takové aknkety, kde hodnotitelem je technický analfabet (novinář), které jsou v podstatě taková další reklama, jsou dobré k ranní kávě nebo vypnění času na toaletě během konání potřeby...

Nepřihlášený Petr Laierman

Při jakémkoli hodnocení ku.. | 26.6.2014 19:59reagovat
avatar

Při jakémkoli hodnocení kultivovanosti chodu motoru je nutno vzít do úvahy skutečnost, že se jednotku složenou ze tří válců zatím nepodařilo žádné automobilce na světě uspokojivě vyvážit.

Jinou otázkou je však termodynamická účinnost takového motoru, jenž se vskutku odehrává ve vyšších hodnotách než u konstrukce obnášející čtyři válce, avšak pouze do zdvihového objemu zhruba 1 100 ccm.

Tak či onak opravdu nelze po všech stránkách pro běžné ježdění přeceňovat použití tříválcového motoru.

Použitý příměr s jakkoli jinak šlechtěným koněm, jemuž chybí na těle jedna noha proto považuji za vskutku trefný.

Nepřihlášený V12

Uvidime, v akom stave budu.. | 27.6.2014 07:58reagovat
avatar

Uvidime, v akom stave budu tie motory po nabehu 150 - 200 tisic km, ked sa zacnu objavovat v bazaroch. A este zaujimavejsie bude sledovat, ako sa budu predavat a kolko bude potrebne investovat do ponakupneho servisu. Ja osobne by som to so 150k km nekupil.

Nepřihlášený Bismarck

Viezol som sa v kadecom, a.. | 27.6.2014 08:22reagovat
avatar

Viezol som sa v kadecom, ale pchat do auta 3-valec, to teda fakt nemusim. Rozhodne 4-valec. Akoby sa 4-valec nedal urobit nazaj zeleny. A co ta konstrukcna zlozitost 3-valca? Raz sa to niekde prejavi a dakujem, ale nechcem tuto casovanu bombu. Alebo chcu, aby som si kazde 2 roky kupoval nove auto? Lebo viac ta s.r.a.c.k.a nevydrzi? Bedme zeleni, ale triezvo a s rozumom a nie za kazdu cenu, hoc aj podvodu. Vydavat laboratorne testy za bernu mincu? Nech urobia nimi deklarovanu spotrebu v reale a s patricne zatazenym autom. Uvidime, ake budu tie ich eko motorceky skutocne EKO!

Zobrazit reakce..

vana

S článkem celkem souhlasím.. | 27.6.2014 08:48reagovat
avatar

S článkem celkem souhlasím. Anketa zřejmě používá nějaká zvrácená kritéria, jinak taky nechápu proč by v celosvětovém výběru mělo zvítězit zrovna tohle.

Nepřihlášený Laco

Treba prist do nejakeho Fo.. | 27.6.2014 10:19reagovat
avatar

Treba prist do nejakeho Fordu a zajazdit si na tom. Na Slovensku co ja viem to nie je problem. Ja som ten motor skusal vo Focuse a po skusenosti som urcite viac stotozneny s vysledkom ankety.

Nepřihlášený

No nechajme sa prekvapit s.. | 27.6.2014 10:41reagovat
avatar

No nechajme sa prekvapit s tou spoľahlivosťou. Ale čo som sa s tým viezol tak pri rozbehu tomu treba poriadne pridať lebo kym nezaberie turbo tak je to dosť mrtve.

Zobrazit reakce..

vana

laco: já vůbec netvrdím že.. | 27.6.2014 11:59reagovat
avatar

laco: já vůbec netvrdím že by ten motor třeba jel špatně. Ale že by opravdu byl nejlepší na světě ...?

Nepřihlášený Gambit

Snižování objemu motorů a.. | 27.6.2014 13:22reagovat
avatar

Snižování objemu motorů a uvádění nesmyslných papírových hodnot je zhouba dnešní doby. Když porovnám ten tříválec od fordu a 1,4 TSI motor od v nové Octávii tak na Ford bych nešáhnul ani dvoumetrovou tyčí. Octavia je sice na nákup dražší ale zase ten motor oproti neobjemný 1.0 vydrží výrazně víc, jede líp a nebudu se s ním bát ani na dálnici předjíždět v kopci a to ani nezmiňuju spotřebu při svižnější jízdě která u 1.0 poletí do nebeských výšin. Stejně tak jsem zvědavý jaký bude náklad na servis takového fordu 1.0 po najetí 100 000 km, teda pokud ten motor už nebude uplně nepoužitelnej.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Mam ten motor ve sluzebnim.. | 27.6.2014 13:41reagovat
avatar

Mam ten motor ve sluzebnim Focusu a uz s tim mam par tisic nalitano, tak se zkuism podelit o moje zkusenosti. Puvodne jsem nebyl z objednavky toho motoru moc nadseny, takze jsem k auto pristupoval dost skepticky. Z tohoto pohledu muzu rovnou rict, ze auto v tehle motorizaci me velmi prijemne prekvapilo. Dlouhodoba spotreba, kterou ted mam je 6,2l/100km, jezdim s tim hodne po Praze a nebo dalnice do zahranici, ty casto plne nalozeny (4 lidi a plny kufr). Spotreba i dynamika auta je prekvapive dobra, kdyz to porovnam se svym soukromym dvojkovym Mondeem 1.8 benzin. (ano, porovnavam 14 let stara auta od stejneho vyrobce a jsem si toho vedom, zavery si z toho musite vyvodit vy) Na co jsem si teda dost tezce zvykal, je prevodovka, ktera je naladena tak aby se dalo dosahovat te spotreby, to znamena, ze: 1) Jednicka je hodne ostra, zvlast kdyz jedu sam. Musi tak byt, aby se auto rozjelo (uz ne tak svizne) i v plnem zatizeni, 2) zbytek je poskladany tak, ze radici asisten doporucuje radit 6 uz pri nejaky 60kmh. pri te rychlosti jsou pochopitelne uz citit neprijemne vibrace ve volantu (ale to by dopadlo podobne na mem Mondeu), 3) pri normalnim provozu doporucuji radit kazdou druhou rychlost, 4) auto prakticky nebrzdi motorem, 5) pri dojezdu ke krizovatce a potrebe rychleji z ni odjet, nekam se nacpat, to chce radit minimalne o dva dolu, protoze jinak clovek nekam vjede, turbo nikde a litrovy motor s tim autem proste nehne... to je hodne o zvyku a naopak rad se pak vracim do sveho Mondea, kde atmosfera jede jak ma, 6) rychle jsem si naopak zvyknul na start/stop, neprijemne je jen kdyz uplne zhasne motor, pak totiz muze delat problem cely motor znova nahodit. takze az se pred vama nekdo na krizovatce nebude moc rozjet a jeho svetla se budou zhasinat a rozsvecovat a auto se pri tom ani neskubne, tak mejte trpelivost, bojuje s technologii. Ted jsem popsal jak je to neprijemne, ale nutno dodat, ze se to stava zridka, ale urcite si to budete pamatovat na dlouho. 7) O zivotnosti motoru se zatim nema cenu bavit, to..

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: Mam ten motor ve sluzebnim.. | 27.6.2014 15:17reagovat
avatar

čiže keď to zhrniem: ten motor ide, ale pozor na turbo dieru, kedy nejde. vibruje, spotreba porovnateľná ako porovnateľný atmo (napríklad sky-activ od mazdy). v podstate ten motor okrem papierovej spotreby nemá žiadnu výhodu oproti "normálnemu" motoru.

Takže prečo je to najlepší motor na svete už 3 roky po sebe? Prečo nie napríklad 1.6 EB, ktorý je vo všetkých smeroch výrazne lepší?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Reakce na: čiže keď to zhrniem: ten m.. | 27.6.2014 16:06reagovat
avatar

Jak rikam, kazdy si musi muj prispevek vylozit sam.

Problem turbo diry je tady specificky v tom, ze to auto bez nej nema zadny vykon, coz se u tech benzinovych motoru u kterych jsme drive pojem turbo dira pouzivali, proste nestavalo.

Na otazku proc nevyhralo neco jineho ti odpovedet neumim, ale asi mas problem s pojmem anketa, pri ni proste neexistuji veci jako objektivni meritka, i kdybychom se vsichni schodli (jako ze urcite ne) na tom jaka maji pro motor byt.

1.6 EB jsem nejel, tak nemuzu slouzit. Predpokladam, ze kdyz dostanes srovnatelne vysledky vykonu a spotreby z motoru o 60% vetsiho, tak se tolik nechvali zvlast kdyz pomer objem vykon je u neho horsi. V aute bych ho videl radsi nez ten litr, ale to s anketou nema nic spolecneho.

SkyActiv od Mazdy tady na autoforu v recenzi moc nepochvalili, tak nevim jestli by realne provozni vysledky nebyly stejne.

Abych se toho litru zastal, tak

a) vibrace v 60kmh na 6. rychlost je proste normalni, natoz u auta s tak malym motorem. Od 70kmh je to pryc.

b) spotreba je nejen papirove dobra. Pro sporivce urcite ok, me by to ve sluzebaku tedy nemuselo moc vadit.

Nepřihlášený

Článek naprosto strašný. K.. | 27.6.2014 21:31reagovat
avatar

Článek naprosto strašný. Krom jiného autor střídavě zaměňuje kritiku malého objemu s kritikou malého počtu válců. Litrový řadový šestiválec je špatný nebo dobrý?

vana

Litrový řadový šestiválec.. | 28.6.2014 08:43reagovat
avatar

Litrový řadový šestiválec je špatný

Nepřihlášený Lojzik

Autor článku je trotl. Ted.. | 28.6.2014 09:53reagovat
avatar

Autor článku je trotl. Tedy chtěl jsem to napsat, ale když jsem si přečetl, kolik jiných lidí už tuhle myšlenku vyjádřilo pregnantněji, je to zbytečné. Tedy není trotl, je korunovanej.

Nepřihlášený

Jinak nejde ani tak o nevy.. | 28.6.2014 14:26reagovat
avatar

Jinak nejde ani tak o nevyváženost, jako o "kulatost chodu". Vyvážit jde nakonec ledacos, ale při stejných otáčkách to má málo zápalů za sekundu a to dohnat nejde. Většina stesků nad nekulturou chodu "méněválců" plyne zejména odtud, nikoliv z nevyváženosti. Prostě to už nedělá vrrrr, ale bumbumbum. A málokdo chce auto se zvukem dvouválcového Harleje,

Nepřihlášený Cuco

No samy kritik clanku, ale.. | 28.6.2014 15:47reagovat
avatar

No samy kritik clanku, ale ci ta anketa je objektivna nikoho nesere.

Plna huba kritiky, ale na vlastne triko to jazdi malokto.

Nepřihlášený John

Vela ludi tu ohovara autor.. | 28.6.2014 21:19reagovat
avatar

Vela ludi tu ohovara autora, ale nemaju ani zakladne vedomosti z konstrukcie strojov. Litrovy sestvalec je naprosta somarina na komercne pouzitie.:-)

Nepřihlášený

http://www.motorkari.cz/mo.. | 28.6.2014 21:27reagovat
avatar

http://www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-cbx-1000.htm l

To byl samozřejmě jen příklad, že objem a počet válců jsou velmi volně související pojmy.

Nepřihlášený jirka

"pan" Prokopec je ukázkou.. | 28.6.2014 22:32reagovat
avatar

"pan" Prokopec je ukázkou českého národa.Sere se do věcí o kterých by se měli vyjadřovat odborníci a né on.Vsadím se, že ani neví, jak čtyřdobý motor funguje, co je to největší kroutící moment a další základy motorů a techniky.Jen dělá machra co žvaní možná u chlastu v hospodě o Oktávě v tédéíčku, ale sám by nedokázal svařit ani vozík na popelnici.

Zakázal bych takovým lidem se veřejně prezentovat!

Nepřihlášený Mick

Reakce na: Pan Prokopec nemá v žádné.. | 29.6.2014 10:15reagovat
avatar

Tříválec je ale opravdu přirozeně nevyvážený a tudíž má problémy s kulturou chodu.

Nepřihlášený Alex

V ojemu 2.5 - 3.0 vyhrál z.. | 29.6.2014 11:12reagovat
avatar

V ojemu 2.5 - 3.0 vyhrál znovu motor z BMW 335i (306hp) ale nyní nově i před motorem z M3/M4 (430hp), to je přece blbost ne?

Nepřihlášený Zdenek

Autor a tento jeho výplod.. | 29.6.2014 12:36reagovat
avatar

Autor a tento jeho výplod je velice informačně zabarvený a až prostoduchý, ať se zlepší nebo ať jde dělat křížovky do časopisu Vlasta.

Nepřihlášený Substance242

Nemohol by vlastne trojval.. | 29.6.2014 14:21reagovat
avatar

Nemohol by vlastne trojvalec mať valce od seba pekne v uhle 120 stupňov, a povedzme že naležato? Asi by bol zase neprimerane zložitejší prívod paliva a ventily a tak, že. Ako vidieť, tak tomu nerozumiem. :-)

Nepřihlášený Tycoon

Reakce na: Stejne mi prijde ta anketa.. | 29.6.2014 15:10reagovat
avatar

sksteve: Tohle jen podtrhuje nesmyslnost této ankety. 1.2 TSI v Golfu a Fabii nebo 1.4 TSI v Octavii a Superbu jsou konstrukčně naprosto odlišné motory (např. v Octavii jde o celohliníkový motor s řemenovým rozvodem, zatímco v Superbu jde o motor s litinovým blokem a řetězovým rozvodem), ale pro potřeby ankety zřejmě stačí, že mají stejné obchodní označení.

vana

a jaké jsou vůbec kritéria.. | 29.6.2014 18:03reagovat
avatar

a jaké jsou vůbec kritéria pro hodnocení motorů, možná by chtělo tu kritiku nasměrovat v prvé řadě tam

Nepřihlášený Yard

Nikdy bych si nepořídil žád.. | 30.6.2014 08:27reagovat
avatar

Nikdy bych si nepořídil žádné auto s tříválcem. tenhle motor považuji za hnůj. Stejně jako tuto dobu, která je s vývojem podobných motorů úzce spjata. Jezdím benzínovou V6tkou bez turba a jsem absolutně spokojený a dokud to vláda dovolí nebo bude možnost takový motor sehnat, tak do auta už si nic jiného nikdy nevyberu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený XTad

Reakce na: Nikdy bych si nepořídil žád.. | 30.6.2014 17:05reagovat
avatar

V6 bez turba? To mame Lexus IS250, koncernovou 3.6 a 2.7 FSI v A6 (jestli ji nestahli). Zapomel jsem na neco?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený XTad

Reakce na: Nikdy bych si nepořídil žád.. | 30.6.2014 17:08reagovat
avatar

Cekal bych, ze na serveru pro fanousky aut sklidi takovy clanek daleko pozitivnejsi reakce. Misto toho je tu spousta kritiky, bohuzel zadny nazor neni podlozeny argumentem, coz je skoda.

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Pan Prokopec nemá v žádné.. | 30.6.2014 20:39reagovat
avatar

Ale on ma pravdu... 8 rokov som jazdil na fabii 1,2HTP po meste... clvoek by si povedal, ved tam aj patri, ALE pride dialnicny pripajac, ktory je v BA vzdy do vrchu, kedze mame obchvat polozeny na svahu alebo potom most a rozbehnut sa z 55 na 90 a este do kopca a uz ho treba vytacat, potrebujete niekoho predbehnut a uz treba vytacat, ste v aute 3 poriadny chlapi a uz ho treba zas vytacat... ja som s fabkou bezne navstevoval 4000-5000 otacok... teraz mam 1.8TSI octaviu... cez 3500ot sa dostanem iba ked predbieham do toho kopca, inak mi na predbiehanie alebo ten dialnicny pripajac staci 2500ot a v pohode... 95% jazdim mesto a denne do prace cez centrum a spotreba? Teraz ukazuje 7,7 na sto ale ratam, tak realne 8-8,2... fabia zrala vdaka tomu vytacaniu o liter menej na sto... 64 a 160 koni... a co s tym chcem povedat? Ze tu 1.8T netreba vobec vytacat ak od nej nieco chcem, takze zivotnost dielov bude urcite dlhsia(na retaz a napinak si davam pozor ;) ) a tieto litrove turbomotory treba tez vytacat, lebo maju male vyuzitelne spektrum otacok... ano, turbo im zacina pri 2000 ale naozaj ho je citit nad 3000ot a to uz je oproti mne vytacanie... taktiez 3 valce makaju za 4... tj ak so 4valcovym nabeham 100 000km tak kazdy valec si odpracoval menej, nez tie tri, ktore sa museli spolu tocit aj za ten co chyba... to je dovod preco 8valcove motory najazdia s udrzbou 800 tisic km a 4 valec ma problemy uz s 300 000 km... ani nie tak objem ako pocet valcov nenahradis... proste 3 chlapi sa viac namakaju ako keby boli 4, 6 alebo 8mi... jasne, ze fabka a zrovna HTP sa vytacalo s radostou, kratka prevodovka a 3 valce sa lahsie roztocia nez 4, ale za aku cenu? A to nehovorim o novodobom debilnom trende dizel do mesta...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Viezol som sa v kadecom, a.. | 30.6.2014 20:47reagovat
avatar

presne, nech s kazdym nabehaju aspon 10 tisic po meste, ale predvadzackou co uz ma nieco najazdene a nie s funglovkou z fabriky, ktora bude konstrukne posilnena, aby zniesla viac a hned zistia, ze motor co treba zakazdym vytacat ak od neho nieco chcete asi taky super dynamicky a EKO nebude, pretoze vytacanie=vacsia spotreba a emisie... dokonalu premavku zazivam iba 4krat do mesiaca a to je od sobota rano po nedelu poobedie, lebo je na cestach malo aut a iba sem tam sa niekto niekam ponahla... po 10 tisic km budu tazko hladat dobre stranky v beznej premavke a na superlativy si ani nespomenu...

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: No nechajme sa prekvapit s.. | 30.6.2014 20:50reagovat
avatar

a predstav si s tym ist na rodinnu dovolenku... vytacat kde sa da... uz zacinam chapat, preco maju tie focusi tak male kufre, ak by sa tam dalo dat viac batoziny, tak by sa to mozno rozbiehalo na stovku ako 120 a pochybujem, ze pri aute kde sedia bezne 3 ludia alebo 2, jedno dieta a batozina bude spotreba v meste 6 litrov... prd makovy

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Snižování objemu motorů a.. | 30.6.2014 20:53reagovat
avatar

aj ja... hlavne lebo ta 1,4TFSI (TSI je iba 180 konova verzia) ma aspon 250Nm a to sa tak lahko uz nezadycha... o tom litrovom SCTi som cital, ze vsetko je fajn, pokial od neho nechcete nieco viac... do mesta pre dvoch ideal, do rodinneho auta to odporucali iba magori alebo podplateny novinari v clankoch ktore boli skor PR ako recenziou...

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Ale on ma pravdu... 8 roko.. | 30.6.2014 21:01reagovat
avatar

Meleš blbosti...

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: V6 bez turba? To mame Lexu.. | 30.6.2014 21:08reagovat
avatar

3.8 V6 z genesisu :P

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Ale on ma pravdu... 8 roko.. | 30.6.2014 21:09reagovat
avatar

mele sa mak alebo muka fesi... Doloz nejake fakta ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: mele sa mak alebo muka fes.. | 30.6.2014 21:30reagovat
avatar

Porovnáváš 1.2 HTP a 1.8 TSI.... Co k tomu chceš dodávat? Vždyť porovnáváš dvě naprosto odlišný věci s jiným zaměřením... To, že je 1.2 HTP tragickej motor neznamená, že 1.0 Ecoboost bude taky tragickej. Nejde to naházet všechno do jednoho pytle podle počtu válců. A pokud tě nebaví točit motor, tak si kup diesel. Mě třeba vytáčení motoru baví...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Porovnáváš 1.2 HTP a 1.8 T.. | 1.7.2014 13:40reagovat
avatar

Aj mna bavi vytacanie motora, ale nato si radsej kupim nejaku vikendovku ako si znicit auto na denodenne jazdenie... aj SCTI treba vytacat, mi nehovor, ze nie.. pochybujem, ze bude mat volu akcelerovat pri tych 2000, kde sa mu roztaca turbo... mne sa roztaca pri 1250 a max krutak mam uz pri 1500... to takyto malicky motor nebude nikdy vediet a druha vec... Ford sa chvali tym aky je maly a kompaktny tento motor a ze vazi 80kg ak si dobre pamatam? A steny valcou su potom asi tenke ako papier a v ramci optimalizacie je ten motor skor skonstruovany, aby vyzeral dobre na papiery nez v premavke po par rokoch... a to zrovnanie som dal preto, lebo male motory proste treba vytacat, chyba im totiz sila/krutak... a dizel si kupim jedine ak sa dam na polnohospodarstvo... lol

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Aj mna bavi vytacanie moto.. | 1.7.2014 14:33reagovat
avatar

Mě se líbí, když nějaký český (nebo v tomto případě slovenský) Pepík dokáže hned podle jednoho lichého článku posoudit kvalitu konstrukce motoru, sílu stěn válců, životnost a průběh. :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Mě se líbí, když nějaký če.. | 2.7.2014 16:39reagovat
avatar

vies co... cas ukaze kto mal k pravde blizsie... o6-8 rokov... neprajem majitelom nic zle, len aby potom neboli prekvapeny...

Nepřihlášený

Ale prosim vas 1,0 trojval.. | 2.7.2014 18:13reagovat
avatar

Ale prosim vas 1,0 trojvalec je už veľa mam s nim skusenosti a poznam aj ľudi čo ho maju, takže viem svoje. V porovnani s 1,2 tsi v silnejsej verzii ide tsi do otáčok ľahšie oproti tomuto vydobytku. Osobne by som si ho nekupil to je môj názor. Koniec

Nepřihlášený EB

Napíšu reakci někoho, kdo.. | 3.7.2014 10:57reagovat
avatar

Napíšu reakci někoho, kdo tento motor ve Focusu jezdí. Čtu tady názory lidí, kteří domýšlejí nesmyslné konspirace jen na základě své fantazie. Tady jsou fakta: Motor se nepotřebuje vytáčet, řadí se kolem 2000 otáček a v normálním plynulém provozu po rovině - město/okresky se jede v pásmu 1500 otáček. Dálnice při 130 km/h točí 2900 otáček. Dynamika odpovídá 125k a 170-200Nm. V praxi to znamená, že není potřeba vytáčet ani podřazovat pro udržení rychlosti ve stoupání ani při naloženém autě. Pro hnidopichy - myslím normální dálniční stoupání, ne 20% kopec za dolní lhotou ... Reálná spotřeba je od 4,5l na okreskách, 6l na dálnici a ve městě při jízdě v normální provozu. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba 5,5l. Kdo jezdí z víc má těžkou nohu, jezdí dynamicky anebo postrádá cit přizpůsobit se charakteristice motoru, převodovky, provozu atd... Vibrace jsem nezaznamenal, jediný charakteristický projev je typický zvuk, který neobtěžuje, spíš je melodický. TSI 4-válec má z principu kultivovanější chod avšak pro běžného spotřebitele je tohle téměř nepoznatelné díky masivnímu odhlučnění. Rozdíl v kultivovanosti provozu je srovnatelný. Rozdíl při dynamické jízdě je jako mezi pouličním rváčem (EB) a karatistou (TSI). Jezdil jsem TSI, oslovil mě víc EB takže subjektivní záležitost. Přesto nemám důvod TSI pomlouvat a opačně. Je to základní motorizace modelu. Hodnotit a porovnávat výkony s jinými základními motorizacemi ať už 1,6atmo nebo 1,2TSI mi připadá směšné. Motor dělá, k čemu je určený. Osobně vidím jeho přínos v dynamice srovnatelné s 2l atmosférami zpřed 10 let s o 30% nižší spotřebou i pořizovací cenou. Životnost nehodnotím, tu prokáže čas. Já si to pojistil zárukou 5 let. Za 5 let najedu 150 000 km, pak kupuji nové auto takže mě to netrápí. Proč, jsem si nekoupil radši 1,6EB? Protože peníze.

Nepřihlášený R1

Ak si vsimnete motor ma us.. | 8.7.2014 23:26reagovat
avatar

Ak si vsimnete motor ma uspech HLAVNE u ludi ktory ho bezne pouzivaju a su spokojny.Kritizuju ho ludia ktory ten motor ani neskusily a pretoze je to nieco ine,nove..Osobne som si ho vo focuse skusil a dojem mam vyborny. Z vysledkom ankety suhlasim a s panom Poklopcom Nie,lebo nevie o com pise..

Nepřihlášený Max

Ja mám skúsenosť s 3 valco.. | 13.7.2014 23:21reagovat
avatar

Ja mám skúsenosť s 3 valcom Opel/Suzuki v Agile.

Motor bol fajn, utlmený bol dobre, mal aj slušný výkon a vďaka nízkej hmotnosti sa s autíčkom dobre zatáčalo.

Ďalšia výhoda - okolo motora bolo veľa miesta, jednak sa neprehrieval ani pri veľkom namáhaní a dobre sa to servisovalo.

Ďalšia výhoda, stačili 3 sviečky.

Nepřihlášený R2

R1-Predpokladám ze si si n.. | 4.6.2015 15:14reagovat
avatar

R1-Predpokladám ze si si neskúsil 3 Liter od BMW.. a uz urcite nie motor od Ferrari

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif