Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk zkouší napravit reputaci Cybertrucku. Jeho neprůstřelnost chtěl prokázat tak, že na něj nechal vystřelit z luku
1.11.2023 | Petr Prokopec
Technicky vzato je to střelba, ale znáte auto, které by neodolalo vystřelenému šípu ze zjevně pružného materiálu? U Joe Rogana bylo zkrátka zas jednou veselo, i když Musk vyměnil joint za doutník.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že Cybertruck se stane vozem, který zboří prodejní statistiky. Elektrický pick-up si totiž měly zarezervovat miliony lidí a Tesla s ním navzdory mnoha kritickým ohlasům trefila jackpot. Jenže jakmile se začaly na amerických silnicích objevovat nejen prototypy, ale i produkční vozy, začalo být zjevné, že není všechno zlato, co se třpytí. Ocelová karoserie totiž vyústila v šílenou hmotnost, neboť dvoumotorová verze by měla vážit zhruba 3,6 tuny, zatímco třímotorová dokonce překoná čtyřtunovou laťku. U nás byste ani neměli možnost s takovým autem jezdit s řidičákem na běžný osobák.
Byla to nicméně jen část problému. Na nelakované oceli je totiž již z dálky vidět jakákoli špína, stejně jako jakákoli nepřesnost. Tesla má přitom problémy s kvalitou jako nikdo jiný a slícování karoserie patřilo mezi její nejslabší stránky. Řada lidí tak musela řešit třeba špatně usazené víko zavazadelníku, kvůli čemuž dovnitř zatékalo. Kvůli tomu by jistě v mnoha případech došlo i na odmítnutí převzetí, nicméně lak do jisté míry zvládal daný nešvar zamaskovat. I navzdory tomu, že špatná byla také jeho kvalita.
Jak jsme nicméně zmínili, Cybertruck lakován není, místo toho lidé budou moci počítat jen s univerzálním odstínem oné nelakované oceli. Ta však jakoukoli nepřesnost jen umocňuje. Nelze se tak divit apelu Elona Muska, aby zaměstnanci Tesly na příště pracovali s přesností na pár mikronů. Že je ale něco takového v automobilové branži vlastně nemožné, si Musk nejspíš uvědomil příliš pozdě a výrobních problémů je zjevně víc. I proto šéf automobilky říká, že si Tesla se Cybertruckem vykopala svůj vlastní hrob.
To všechno reputaci vozu poněkud poškodilo, a tak se ji nyní Musk pokouší napravit. Pomoci mu v tom má i ona ocelová karoserie, která by z vozu měla dělat neprůstřelnou pevnost. To měla firma interně demonstrovat tím, že do boku pick-upu vyprázdnila celý zásobník tzv. Tommy gunu, Thompsonova samopalu s kulatým zásobníkem známý z amerických gangsterek. Žádná z kulek ráže 11,43 mm ovšem neměla prolétnout dovnitř, což Musk dal světu vědět přes Twitter alias sociální síť X.
Totéž zopakoval i v podcastu populárního Joe Rogana, kde se neukázal poprvé, v minulosti si v pořadu dokonce užíval marihuany. Tentokrát zůstal pouze u doutníku a spolu s Roganem se pustil právě do diskuze na téma neprůstřelnosti Cybertrucku. „Vsadím se, že půjdu skrz,“ uvedl Rogan s tím, že proti pick-upu nepoužije samopal, nýbrž luk s 35gramovými šípy. „A já se vsadím, že ne,“ opáčil Musk, načež se oba jako přerostlé děti vydali k vozu, aby demonstrovali jeho schopnosti. Místo samopalu ale Rogan sáhl po luku a šípu.
Pravda, nebyl to tuctový luk a tuctový šíp, při pohledu na to, co z munice zbylo, bychom se ale vsadili, že mu odolají i jiná auta. Ale i kdyby ne a Cybertruck zvládl odolat řadě střelných zbraní, co to znamená? Neprůstřelný dnes může být jakýkoli vůz, stačí mu jen dodat pár ochranných plátů. Že je nenosí standardně, je záměr výrobců - ti totiž vědí, že čím vyšší je hmotnost, tím více energie potřebujete na její rozpohybování. A právě proto se karoserii snaží maximálně odlehčit.
Na elektromobilitu je ovšem nahlíženo jako na spásu, u které vysoká hmotnost najednou nevadí, i když z principu představuje pořád stejný problém. Právě proto se Musk mohl rozhodnout, že s pomocí oceli a chytrého marketingu zkusí ohromit celý svět. Aby ale nakonec místo Tesle nezačal kopat hrob nám všem...



Cybertuck neprostřelíte lukem a šípem, jak můžete vidět níže. No, děkujeme pěkně. Foto: Tesla
Zdroj: PowerfulJRE@YouTube
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 59 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva