Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž se o auto staral tak, že ho po 30 letech i s 347 tkm koupila zpět sama automobilka
10.1.2021 | Petr Miler
Pokud marně tápete nad tím, proč se o své auto starat nejlépe, jak to jen lze, odpověď se v tomto případě nabízí sama - zachovává to jeho hodnotu. Zde tak moc, že jej koupil zpět jeho výrobce.
Možná nás označíte za blázny, ale patříme mezi ty, kteří se o auta starají velmi úzkostlivě. Neděláme to z nikterak zištných důvodů, prostě máme auta rádi a nesneseme, když jim někdo ubližuje. Pokud někdo používá vůz k tomu, k čemu byl stvořen, tedy klidně i velmi náročné jízdě, je to v pořádku. Ale proč by ho někdo měl zbytečně devastovat?
Není možné, aby si dozadu sedlo malé dítě s neposednýma nohama obuté, protože by podrážkami nevratně zničilo opěradlo sedadla. Však stačí boty sundat a problém není. Nelze akceptovat, aby dospělý při nastupování okopával plastové či kovové prahy, však stačí o trochu víc zvednout nohy. Není možné, aby někdo na sedadla s koženým čalouněním nastupoval v kalhotách s ostrými cvoky, protože je sedře, není možné dávat si nohy na palubní desku, není možné nechávat ložené předměty v kufru, není možné uvnitř jíst cokoli, co dělá nepořádek, není možné řídit s ostrým prstenem, není možné... Je to tisíc a jedno nepsané pravidlo pro nás i pro kohokoli, kdo má do auta usednout.
Ano, může to být obtěžující pro lidi, kteří s vámi mají jet, ale auta prostě ničit nechceme a jejich používání má svá pravidla. Titíž lidé, kteří se občas ušklíbají nad tím, že po nich chceme to či ono, se pak po letech diví, jak je možné, že vůz vypadá se 100 nebo 200 tisíci km tak dobře. Přitom to má úplně ten samý důvod - snažíme se o něj pečlivě starat, samozřejmě ne jen ve zmíněných povrchních ohledech, už z lásky k věci.
Pokud by vás ale podobné pocity míjely, dá se to dělat i z jiných důvodů - takové auto lze snáze a dráže prodat. Každý chce koupit ojetinu v co nejlepším stavu a když nemá odřené sedačky, volant, okopané plasty nebo pochopitelně neudržovanou techniku, nedá za něj tolik, nebo jej nechce vůbec. Extrémní důkaz, že to funguje, nyní přichází z USA.
Tam jeden z majitelů Subaru Legacy Wagon generace BC, tedy úplně první iterace Legacy z roku 1990, nabídl k prodeji svůj vůz s 347 tisíci km. Říkáte si, že to je zajímavé asi jako 457. repríza Slunce, seno, ...? Ano, zní to tak, ale podívejte se na ono konkrétní auto na fotkách z Instagramu jako níže. Je ve fantastickém stavu, na 30 let stáří a skoro 350 tisíc najetých kilometrů až neuvěřitelně.
Nabízeno bylo draze podle toho, za 6 800 USD, tedy asi 146 tisíc Kč - většina z Legacy té doby se s cenou pomalu blíží nule. Majitel říká, že rychle dostal 9 nabídek, ta poslední jej ale nepochybně překvapila. Přišlo s ní samo americké zastoupení Subaru, které auto chtělo koupit do svého místního muzea - možná proto, že tak hezký kus už není snadné sehnat, možná proto, že jde o důkaz toho, v jakém stavu lze Subaru provozovat o po 30 letech pravidelné služby.
Je to jistě i pozoruhodný důkaz trvanlivosti auta, v tomto případě ale nepochybujeme o tom, že jde v prvé řadě o výsledek až manické péče majitele. Ten auto Subaru pochopitelně prodal, je to pro něj nakonec ideální zákazník - však co si v kůži pečlivého milovníka aut přát více, než aby váš vůz dále žil v klimatizované sbírce samotného výrobce? Klobouk dolů před oběma stranami obchodu, jistě i před Subaru, že se o takové nabídky vůbec zajímá a podobná auta chce samo zachovat.






Subaru Legacy BC je dnes opravdu dávná historie, jak ale ukazují fotky níže, může být pořád jako nové. A koupit si jej zpět automobilka, která ho kdysi prodala. Ilustrační foto: Subaru
Zdroje: Motor1, radreport@Instagram
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Při osobním prodeji ojetiny buďte opatrní, majitel tohoto auta leží v těžkém stavu v nemocnici
16.10.2020 (1) - Při doplňování nemrznoucí směsi je třeba vyhnout se časté chybě, může zničit motor
17.10.2020 (1) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR
15.10.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.