Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si v 90 letech koupil 660koňový sporťák, na rozdíl od těch mladších s ním hodlá jezdit
1.7.2021 | Petr Prokopec
Jsou chvíle, kdy je zkrátka třeba jen zatleskat, smeknout kolbou a uznale se dívat. Lidé v tomto věku, pokud se jej vůbec dožijí, si kupují spíše chodítka. Henk Dekker si koupil nový supersport.
Nejspíše si ještě vzpomenete na poněkud nedůstojné divadlo, které hrál Ford při výběru zákazníků, jež dostanou jeho exkluzivní supersport. Zájem totiž výrazně převyšoval množství, které automobilka hodlala vyrobit, díky čemuž si mohla klást rozličné podmínky. Nakonec však neupřednostnila loajální zákazníky, jak původně slibovala, nýbrž spíše celebrity. A je více než jisté, že toho posléze velmi litovala, neboť řada z nich vůz sice převzala, ovšem za volant se již příliš nehrnula. A mnozí své auto prodali, jakmile mohli, někteří i před vypršením ochranné dvouleté klauzule.
Tentokrát ovšem musíme automobilce zatleskat. Jeden z posledních vyrobených kousků si totiž převzal Henk Dekker, jehož jméno u nás asi nikdo nezná. To ale není až tak podstatné, prim v tomto příběhu hraje jeho věk. Henkovi je totiž 90 let, což je jubileum, které má většina lidí spojené s chodítkem a naslouchátkem, nikoli s 660koňovým supersportem, který je schopen zrychlit z klidu na stovku za rovné 3 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 348 km/h. Bez zajímavosti pak není ani fakt, že Henk žije v Nizozemí, což je spíše elektrický ráj než země zaslíbená benzinovým supersportům.
Henk je nicméně Fordu oddán, v zemi tulipánů totiž vlastní hned sedm dealerství sdružených pod hlavičku Dekkerautogroep. Mimo to je velkým fanouškem vytrvalostních závodů, a právě proto se pro koupi GT rozhodl. Je totiž třeba připomenout, že americký supersport je opravdu velmi blízce příbuzný se soutěžní variantou, než aby kráčel spíše luxusní cestou. Henk přitom zvolil variantu Heritage Edition s grafickou úpravou Daytona 66, která odkazuje na Ford GT40, jenž v roce 1966 vyhrál 24 hodin Daytony.
Ve stejném roce ostatně GT40 triumfálně opanovalo také Le Mans, čímž odstartovala jeho nehynoucí sláva. Na tu pak dal vzpomenout právě Ford GT, který před pěti lety poprvé zamířil na okruh Le Sarthe a rovněž vyhrál ve své kategorii. Henk si tedy pořídil vpravdě ikonický vůz, jenž má ve standardní výbavě výfuk Akrapovič. Jakmile s ním tedy bude objíždět svá dealerství a kontrolovat všech 150 zaměstnanců, neslyšitelný či neviditelný rozhodně nebude. Pro jeho podnik ale nebude lepší reklamy.
My už pak jen dodáme, že letošní rok je předposledním, kdy se Ford GT vyrábí. Modrý ovál přitom dosud vyrukoval se šesti speciálními edicemi, z nichž Heritage Edition je poslední. Představena byla právě letos a jak jsme již zmínili, vizáží odkazuje na vůz se startovním číslem 98, jenž před pětapadesáti lety vyhrál v Daytoně. Za jeho volantem přitom seděl Ken Miles, jehož jméno nejspíše po snímku Ford v Ferrari již není na rozdíl od toho Henkova neznámé nikomu.











Devadesátiletý Henk Dekker si koupil Ford GT. Na celém příběhu přitom není zajímavý jen jeho věk, ale i skutečnost, že se tak stalo v Nizozemsku. Tedy v zemi, která je zaslíbená spíše elektromobilům než benzinovým supersportům. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 4 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejčtenější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
8.11.2025
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
9.11.2025
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
9.11.2025
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
9.11.2025
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
9.11.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 12.07. 15:53 - jerry
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
