Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž vysoudil na Mercedesu peníze za to, že jeho kožená sedadla nejsou opravdu kožená
3.3.2019 | Petr Prokopec
Svérázný případ přihrál majiteli auta od Mercedesu ne zcela zanedbatelné odškodné za něco, co dělají snad všichni výrobci. „Kůže” se v autech dávno říká něčemu trochu jinému.
Koupě čehokoli je vždy trochu hrou s marketingovým oddělením výrobců a automobilový segment není výjimkou. Firmy u svých vozů slibují první poslední a je do značné míry na kupujícím, aby s použitím vlastního úsudku či objektivních informací posoudil, jak moc lze brát jednotlivá tvrzení vážně. Auto obvykle nejezdí s deklarovanou spotřebou, nezajistí vám naznačovanou společenskou prestiž či životní štěstí a ani informace o pojetí toho kterého prvku nemusí být dokonale přesné. Však kdo vám dnes prodá třeba dřevěné obložení ze dřeva nebo karbonový dekor z karbonu...
Takto ovšem neuvažoval dnes dvaasedmdesátiletý Brit Kerry Costello. Ten se loni rozhodl Mercedes-Benz E300 Cabriolet, za který zaplatil u prodejce Mercedesu necelých 35 tisíc liber (cca 1 034 600 Kč). Jeho služeb si po nějaký ten pátek užíval, přičemž neustále u toho byl úsměv od ucha k uchu a nikoliv svraštělé čelo. Ovšem poté si Costello přečetl v novinách článek o jiném majiteli kabrioletu s třícípou hvězdou ve znaku, jenž přistoupil se značnou skepsí k tvrzení značky, že sedadla vozu jsou potažená kůží. Vzorek čalounění proto zaslal do laboratoří a testy ukázaly, že součástí materiálu je i polyuretan. Na Mercedesu si pak vynutil odškodnění.
To Costella evidentně zaujalo. Rozhodl se proto navštívit showroom značky, kde chtěl vědět, zda jeho kožená sedadla skutečně jsou pouze kožená, či zda i v tomto případě došlo na přimíchávání dalších materiálů. Odpověď prodejců jej ovšem neuspokojila, proto celý případ předal ombudsmanovi, který se na automobilku obrátil se stejnou otázkou.
Mercedes uvedl, že čalounění je sice kožené, nicméně použity byly další materiály, jež mají zaručit dlouhodobou odolnost. Něco takového však Costello bere jako podvod, a proto se obrátil na soud, který mu dal za pravdu. Oficiální popis byl totiž shledán „zavádějícím“, neboť prý mohl v kupujícím vzbudit dojem, že si opravdu kupuje jen kožené čalounění, a nikoliv něco, co je koženým čalouněním jen zčásti. Automobilka tedy Costellovi musí vyplatit kompenzaci ve výši 850 liber (25 200 Kč).
Případ je zvláště v britském právním systému nebezpečným precedentem. Jak říká Costello, tímto rozhodnutím se nyní může řídit každý majitel dotyčného vozu - a snadno se tak obohatit. „Zaplatil jsem hodně peněz za tento vůz a očekával jsem, že dostanu přesný výčet toho, zač jsem zaplatil. Pokud ostatní udělají to, co já, mohou počítat se stejným výsledkem.“
Zajímavé je, že bývalý byznysmen odškodnění získal i jako druhý majitel, auto koupil u dealera lehce ojeté. Kdyby si pořídil vůz jako nový, zaplatil by za kožené čalounění příplatek 912,50 GBP (27 tisíc korun). Jenže on si pořídil vůz jako ojetinu, na svých bedrech tak nenesl plnou tíži ceny doplňkové výbavy. Tím ostatně neúspěšně argumentoval i Mercedes, soudu asi přišla „sleva” ve výši necelých dvou tisíc Kč přiměřená.
Na jednu stranu se můžeme hořce pousmát nad oportunismem některých lidí, na tu druhou je ale třeba říci, že si automobilka naběhla na vidle. Pokud v dnešní době, kdy jsou podobné žaloby pro některé lidi denním chlebem, inzeruje něco ne zcela přesně (a stačí hvězdička s dodatkem na konci stránky, že „kožené čalounění může obsahovat i jiné příměsi pro zvýšení trvanlivosti” či cokoli podobného), nemůže počítat s jiným výsledkem. Chápeme ovšem odpor některých firem psát na věci jako je štětka na čistění toalety nápisy typu „Nevhodné k osobní hygieně”...



Kerry Costello si loni koupil ojetý Mercedes E300 Cabrio. Pojal však podezření, že jeho kožené čalounění není ryze kožené. A když se potvrdilo, že značka myslela hlavně na odolnost materiálu, s klidem ji „pumpnul” o pár desítek tisíc
Zdroj: Daily Mail
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
