Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na první pohled je to orezlá stará Škoda, v útrobách ale skrývá stovky koní
31.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Znalci hned od pohledu poznají verzi 130 GL. To byl svého času vrchol řady, znamenal ale motor 1,3 a výkon 58 koní. Teď má 2,0 turbo s více jak 200.
Výkonná auta máme rádi, daleko nejraději ale máme taková, která jsou výkonná a nedávají to znát. Je zkrátka zvláštním způsobem příjemné, když si vás okolí nevšímá nebo vás nanejvýš vnímá jako někoho druhořadého, ve skutečnosti jste ale někým docela jiným. A ve světě aut lze takové pozice nejlépe docílit s typem vozu, kterému jsme si zvykli říkat sleeper, spáč.
Podobných aut jsme viděli už řadu, od VW Lupo s motorem V8 až po BMW M3 E30 s motorem V10 a tyto snahy se nevyhýbají ani škodovkám. U těch moderních ale není zase tak snadné překvapit, když Superb 2,0 TSI má až 280 koní a Octavia RS dnes až 245 - to jsou velmi rychlá auta. A u starých modelů s motorem vzadu zase není lehké něco takového postavit, protože jde o stroje stavěné pro výkon v nízkých desítkách koní a úprava celého vozu tak, aby zvládal diametrálně odlišný výkon, je náročná.
Jak moc, to jsme mohli vidět třeba na přestavbě staré Škody 120 na sporťák s motorem uprostřed, dnes tu máme o trochu méně ambiciózní výtvor. Ale svým způsobem ještě více pozoruhodný. Jeho autor se totiž ani trochu nezajímal o to, jak vůz vypadá, soustředil se pouze na jeho techniku. A stvořil dokonalého spáče svého druhu.
Auto si koupil už v roce 2003 a postupně jej upravil tak, aby pojalo motor EJ20T. Že vám to nic neříká? To je dvoulitrový turboboxer Subaru, který proslul hlavně v Impreze WRX a STi a měl výkon od 200 až za hranici 300 koní. Kolik přesně má v této škodovce, majitel neuvádí, ať už to ale bude jakékoli číslo z naznačeného rozmezí, výsledkem bude malý hurikán na kolech.
Orezlý, pochroumaný, sem tam s chybějícími lištami, sluncem „vypáleným” lakem a částečně otrhanou černou střechou. To není náhoda ani znak nezájmu majitele, chtěl mít auto přesně takto vyhlížející, aby co nejméně dávalo najevo, co skutečně dokáže. To poznáte v podstatě jen podle dvou věcí - rozšířeného rozchodu zadní osy a dvou „kapes” na zadních blatnících starajících se o přísun většího množství čerstvého vzduchu k lačnějšímu turbomotoru. Jinak je to prostě stará „stotřicítka”, víc nic.
Majitel uvádí, že nový motor má najeto asi 64 000 km a jeho zástavbě předcházela komplexní technická úprava. Jiná je tedy nejen pohonná jednotka, ale i zadní náprava, převodovka (UN1 od Renaultu), nádrž je hliníková a musela z prostorových důvodů dopředu, jsou tu čtyři kotoučové brzdy, 15" alu kola velmi podobná těm, která používala svého času Škoda a uvnitř najdeme třeba i sedadla ze Subaru Forester. A všechno to hlídá zesílená podlaha. Jinými slovy, pod tím oprýskaným hávem je to docela jiné auto.
Bylo prý ježděno jen v létě a pětkrát bez problémů prošlo britskou STK. A právě v Británii je teď na prodej za 4 000 GBP, tedy asi 117 tisíc Kč. To se nám zdá jako dost zajímavá nabídka za takový unikát, třebaže mnoho (vizuální) parády s ním nenaděláte. Pozoruhodný stroj je to ale v každém případě, takových se mnoho nevidí...








Téhle staré škodovce byste použitelný výkon mezi 200 a 300 koňmi hádali jen stěží...
Zdroj: Cars and Classic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 4 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva