Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu

Renomovaný institut varuje před dobíjením aut v garážích, a to jak soukromých, tak veřejných. Potíže se objevují už dnes, do budoucna má jít o vážný problém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu

24.2.2020 | Mirek Mazal

Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu

/

Renomovaný institut varuje před dobíjením aut v garážích, a to jak soukromých, tak veřejných. Potíže se objevují už dnes, do budoucna má jít o vážný problém.

Elektrická auta mají své výhody i nevýhody. Do prvního ranku se nepochybně řadí to, že elektřina je dnes dostupná prakticky všude, a tak je i téměř všude možné tato auta dobíjet. Co na tom, že většinou je to možné jen velmi malým příkonem, který dovolí plné nabití auta za mnoho desítek hodin - když vůz necháte přes noc v garáži u sebe doma nebo během dlouhého nákupu v garáži veřejné, na dojezdu už to poznáte.

Nizozemský Institut fyzické bezpečnosti (Instituut voor Fysieke Veiligheid, IFV) ale říká, že taková praxe by se měla zakázat. Naráží právě na garáže, a to jak v kancelářských či nákupních nákupních centrech, tak doma u majitelů. Jde sice o pohodlnou cestu, jak mít auto připravené na cestu a nemuset následně mít strach z nedojetí do cíle, obnáší ale příliš velké riziko.

Vědci z Arnhemu sice nepopírají pozitiva plně připravených akumulátorů po delším odstavení blízko zdroje elektřiny, důrazně však varují před nedostatečným požárním opatřením na naprosté většině podobných míst a z toho vyplývající následky. I veřejné podzemní garáže jsou podle nich rizikovým místem, kde stačí vznícení jednoho elektromobilu a špatně uhasitelný požár může snadno postihnout další vozy či zbylé části budovy. Varování se opírá o reálné případy, sami jsme několikrát zmiňovali případy spontánního vznícení elektrického vozidla, a to i doma u majitelů.

Podle IFV by nejlepším řešením bylo dobíjet elektromobily na volných prostranstvích, kde nehrozí riziko hromadných požárů a kam též snáze dojedou hasičské jednotky. V opačném případě musí být vyhrazená stání blízko vchodu či východu, aby byl požár co nejlépe přístupný hasičskému sboru, respektive nataženým hadicím.


Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 1 - Porsche Taycan pozar USA 01Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 2 - Porsche Taycan pozar USA 02Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 3 - Porsche Taycan pozar USA 03Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 4 - Porsche Taycan pozar USA 04Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 5 - Porsche Taycan pozar USA 05Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 6 - Porsche Taycan pozar USA 06Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 7 - Porsche Taycan pozar USA 07Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 8 - Porsche Taycan pozar USA 08Nabíjení elektromobilů v garážích je příliš nebezpečné, vědci volají po jeho zákazu - 9 - Porsche Taycan pozar USA 09
Nabíjení ve stísněných prostorech představuje v případě požáru velké riziko, tvrdí vědci. Nedávný požár Porsche Taycan v garáži domu majitele tomu rozhodně neodporuje

Zdroje: Trouw, Lars Zimmermann@Youtube

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše